AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #21 Skrevet 19. mai 2021 Måten du svarer på og viljen til å ta imot råd gir en pekepinn på hvorfor de ikke avslutter saken. Du virker ikke som en person som er lett å samarbeide med. Anonymkode: 7efb2...da6 33
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #22 Skrevet 19. mai 2021 Hei, jeg skjønner at du er frustrert. Har vært der selv. Greit å få blåse litt ut. Om bare BV kunne vært til hjelp, men som deg opplevde jeg dem bare som en ekstra belastning i en fra før allerede presset hverdag. Det verste er at du må spille et skuespill når de kommer med tullet sitt. Du blir meldt for en ting, som koker bort til ingenting. Så begynner feilsøkinga og letinga etter noe feil med de andre barna dine, for noe må det være vettu. Ingen røyk osv. Det tar tid og krefter, ikke minst fra barna. Og så er det jo ikke noe du vil at alle rundt deg skal vite noe om heller, så du bruker krefter på å holde det at det er en sak skjult også. Tror neppe noen i BV leser her, og kjenner igjen hverken deg eller meg. Stå på, du er sterk. Dette klarer du. 💕 Anonymkode: e27c2...6b3 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #23 Skrevet 19. mai 2021 Treffer man på feil personer innen det systemet kan man dessverre fort få problemer, ja. Utdanningen er for kort, og personlig egnethet vektlegges i altfor liten grad. Selv var jeg dum nok til å be om råd, men ting ble tolket i feil retning og de problemene jeg ba om hjelp med ble ignorert mens det ble spekulert vilt i ting som overhodet ikke var et problem. Overdrivelser og direkte løgner florerte i rapporten, og vi hadde ikke mulighet til å få rettet opp i noe av det. Det som ble skrevet, det står. Heldigvis ble av varierende grunner hele teamet byttet ut og saken henlagt, men det var et helvete mens det stod på. Kommer aldri til å be den gjengen der om råd igjen, det er sikkert, og jeg anbefaler ingen andre å gjøre det heller. Anonymkode: cbd34...bfc 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #24 Skrevet 19. mai 2021 minister-mio skrev (4 timer siden): I ts sitt tilfelle virker det som det er mange møter (i ts sin arbeidstid) så det kan ikke sammenlignes. Men barna må komme før jobben. Hva sier en på jobben da? Er det barnets beste å miste jobben? Miste inntekt? Kutte hardt ned på budsjett? Anonymkode: c6d80...17b 1
minister-mio Skrevet 19. mai 2021 #25 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva sier en på jobben da? Er det barnets beste å miste jobben? Miste inntekt? Kutte hardt ned på budsjett? Anonymkode: c6d80...17b Miste jobben for å delta på møter med barnevernstjenesten? 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #26 Skrevet 19. mai 2021 minister-mio skrev (1 minutt siden): Miste jobben for å delta på møter med barnevernstjenesten? Tror du det bare er å ta fri? Ikke så enkelt nei. Anonymkode: c6d80...17b 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #27 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg antar det er slik at jo mer alvorlig saken er, jo flere møter blir det? Vi ble en gang meldt, men opplevde ikke at det var mange møter. Møtene vi hadde var alvorlige, det var de, og det var tungt å ha det over oss både mens saken varte og i tiden etterpå. Men det virker litt nå som om at du allerede nå stempler deg selv som en taper, og da undres jeg også litt på hvorfor - uten at jeg av den grunn behøver å få svaret her på Kvinneguiden. Jeg tror du vil tjene på å samarbeide litt mer. Du behøver ikke å være hyggelig mot dem, men la saken gå sin gang. Anonymkode: d99f2...e7a Det første stemmer ikke. Jeg og en bekjent ble meldt på helt samme grunnlag. Min sak ble avsluttet etter ett møte mens deres sak pågikk i 6 måneder før den og ble henlagt uten tiltak. Dette varierer veldig fra kommune til kommune. Anonymkode: 247ec...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #28 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Snakk med barneverntjenesten og si du gjerne vil møtes men at arbeidsgiver er lite forståelsesfull og du ikke kan si egentlig grunn til at du er borte. Be pent om møter på kveldstid og i helger, eller når du ikke arbeider. Understrek at du er veldig opptatt av at saken skal undersøkes skikkelig, men at du samtidig vil holde på jobben din og kunne forsørge barna dine. Stress for deg på jobb fordi du stadig blir borte midt i koronaperioden hvor sykefraværet øker er heller ikke bra. Anonymkode: 14695...24d Møter på kvelder og i helger? Det er ikke dugnadsarbeid Anonymkode: bda0d...b5e 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #29 Skrevet 19. mai 2021 Du har rett til fri med full lønn når du skal i møter med bvtj. Du får være ærlig og si det som det er. Anonymkode: 32701...d95 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #30 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har rett til fri med full lønn når du skal i møter med bvtj. Du får være ærlig og si det som det er. Anonymkode: 32701...d95 Rett ja, men så sier sjefen at den dagen er det nesten ikke folk på jobb. Kan du bytte med noen? Så er det ikke ett møte, men mange over lang tid. Det blir stress for mange. Anonymkode: c6d80...17b 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #31 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har rett til fri med full lønn når du skal i møter med bvtj. Du får være ærlig og si det som det er. Anonymkode: 32701...d95 Ja.. Så jobber jeg kanskje ikke firma Tapersk Tapersen. Kanskje man ikke blir superpopulær av å gå i bv-møter på privaten. Haha. Det er generelt ikke så mange alkiser, narkomane, bv kliebter og annet der jeg jobber 😄 Anonymkode: a7f1d...33b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #32 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja.. Så jobber jeg kanskje ikke firma Tapersk Tapersen. Kanskje man ikke blir superpopulær av å gå i bv-møter på privaten. Haha. Det er generelt ikke så mange alkiser, narkomane, bv kliebter og annet der jeg jobber 😄 Anonymkode: a7f1d...33b Du har en ufin holdning til det hele. Barnevernet er ikke en salgsavdeling, de har ikke provisjonbasert lønn så de trenger ikke å ringe hvis ikke de må. Hvis de ringer så er det en grunn, så ta telefonen og hør hva det er. Blir det for mye, så si at du ikke har mulighet til å ta telefonen i arbeidstiden. Du burde jo være samarbeidsvillig i en sånn situasjon, men du er bare hånlig og kommer med spydige kommentarer. Anonymkode: 80f81...3d1 21
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #33 Skrevet 19. mai 2021 Har du mulighet til å få byttet saksbehandler(e)? Flytte? Anonymkode: cbd34...bfc 1
Chiubi Skrevet 19. mai 2021 #34 Skrevet 19. mai 2021 Samarbeid, det tjener både du og ungene på i lengden 2
minister-mio Skrevet 20. mai 2021 #35 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tror du det bare er å ta fri? Ikke så enkelt nei. Anonymkode: c6d80...17b Ikke enkelt å ta fri selvfølgelig, men det et ikke lovlig å si opp noen pga det. 1
-venter- Skrevet 20. mai 2021 #37 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja.. Så jobber jeg kanskje ikke firma Tapersk Tapersen. Kanskje man ikke blir superpopulær av å gå i bv-møter på privaten. Haha. Det er generelt ikke så mange alkiser, narkomane, bv kliebter og annet der jeg jobber 😄 Anonymkode: a7f1d...33b Jeg skjønner at du blir hengene igjen i systemet. Resonnementene dine henger jo ikke på ei greip. Alle, fra Jørgen Hattemaker til kong Salomon har rett på fri til oppfølging av egne barn. Man trenger ikke være alkis eller narkoman altså. Kanskje du bør rulle inn litt og ta deg sammen før neste møte. Om du svarer de på samme måte som i dette innlegget forstår jeg bekymringen. 9
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #38 Skrevet 20. mai 2021 Føler med deg! Vi havna hos BV pga. bekymringsmld mot far. Saken pågikk i 1,5 år, fordi politiet var involvert, og jeg var på minst ett møte ukentlig. Altså - JEG! Ikke far, som var den det gjaldt.. Jeg var så sliten av det, for det krever sitt å komme på møter hele tiden og snakke om utvikling i saken og ta seg fri fra jobb så ofte osv. Mye av det vi snakket om, kunne vi tatt på tlf. Anonymkode: ddc54...ae1 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #39 Skrevet 20. mai 2021 Vi var på en del møter. Ett hjemmebesøk. Varte vel noen uker. Til slutt sa BVkonsulenten at det var frivillig... at det var opp til oss om vi ville avslutte. Merkelig hele greia. Hun kunne sagt fra før istedenfor å hale det ut.. Vi samarbeidet selvfølgelig. Anonymkode: 30f39...302
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #40 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi var på en del møter. Ett hjemmebesøk. Varte vel noen uker. Til slutt sa BVkonsulenten at det var frivillig... at det var opp til oss om vi ville avslutte. Merkelig hele greia. Hun kunne sagt fra før istedenfor å hale det ut.. Vi samarbeidet selvfølgelig. Anonymkode: 30f39...302 Nettopp det der er en uting. Skulle da tro at konsulentene hadde plikt til å opplyse om både rettigheter og plikter for begge parter i en pågående sak. Å ikke gjøre dette er uprofesjonelt og muligens grunn for sanksjoner? Bra at dere bare sløste bort noen få uker da. Forleden forsøkte mine konsulenter å innbille meg at jeg trengte advokathjelp for å videreføre 50/50 ordning som vanlig... Hadde de annen begrunnelse enn at det var kommet inn en b-melding?? Nei 🤦♀️ Hadde de noe som helst vedtak for hånden eller antydning til grunnlag for et slikt? Også nei... Needless to say. Mine barn og jeg lever videre i 50/50 ordning enda og det kom ingen advokat inn i bildet 😝 Herregud. Ansett folk som vet hva de driver med... Anonymkode: a7f1d...33b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå