Gå til innhold

Ny karriere som taper-klient i BV

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte ble dere kalt inn til møter i forbindelse med bekymringsmelding til BV? Så forbanna ofte som de maser må en nesten vurdere å si opp jobben for å bli klient og naver på heltid. Blir kanskje mindre forvirrende for dem om bildet blir mer helhetlig tapersk? 

Anonymkode: a7f1d...33b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna dine er første prioritet

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble meldt av hele familien min, og hadde 1 møte der vi fikk presentert bekymringsmeldingen, 1 hjemmebesøk, og så et møte der de informerte om henleggelsen og gav oss den veldig hyggelige rapporten.

Var aldri noe mas, på tross av at bekymringsmeldingen var 2 sider lang og fra 6 nære familiemedlemmer. Alt ble avvist som uproblematisk, og hele opplevelsen med BV var relativt positiv. (Har ingen kontakt med melderne lenger da, den delen var traumatisk og jævlig.)

Høres vel ut som at de finner situasjonen din problematisk for barna, og da er jeg glad for at de undersøker nærme. 

Anonymkode: a7680...84c

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi ble meldt av hele familien min, og hadde 1 møte der vi fikk presentert bekymringsmeldingen, 1 hjemmebesøk, og så et møte der de informerte om henleggelsen og gav oss den veldig hyggelige rapporten.

Var aldri noe mas, på tross av at bekymringsmeldingen var 2 sider lang og fra 6 nære familiemedlemmer. Alt ble avvist som uproblematisk, og hele opplevelsen med BV var relativt positiv. (Har ingen kontakt med melderne lenger da, den delen var traumatisk og jævlig.)

Høres vel ut som at de finner situasjonen din problematisk for barna, og da er jeg glad for at de undersøker nærme. 

Anonymkode: a7680...84c

I ts sitt tilfelle virker det som det er mange møter (i ts sin arbeidstid) så det kan ikke sammenlignes. Men barna må komme før jobben.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med barneverntjenesten og si du gjerne vil møtes men at arbeidsgiver er lite forståelsesfull og du ikke kan si egentlig grunn til at du er borte. Be pent om møter på kveldstid og i helger, eller når du ikke arbeider. Understrek at du er veldig opptatt av at saken skal undersøkes skikkelig, men at du samtidig vil holde på jobben din og kunne forsørge barna dine. Stress for deg på jobb fordi du stadig blir borte midt i koronaperioden hvor sykefraværet øker er heller ikke bra.

Anonymkode: 14695...24d

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar det er slik at jo mer alvorlig saken er, jo flere møter blir det? Vi ble en gang meldt, men opplevde ikke at det var mange møter. Møtene vi hadde var alvorlige, det var de, og det var tungt å ha det over oss både mens saken varte og i tiden etterpå. Men det virker litt nå som om at du allerede nå stempler deg selv som en taper, og da undres jeg også litt på hvorfor - uten at jeg av den grunn behøver å få svaret her på Kvinneguiden. Jeg tror du vil tjene på å samarbeide litt mer. Du behøver ikke å være hyggelig mot dem, men la saken gå sin gang.

Anonymkode: d99f2...e7a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også blitt meldt en gang. Hadde et møte med oss begge foreldre og ett hver, + et hjemmebesøk. Så ble det avsluttet.

Hvis du blir innkalt til mange møter i arbeidstiden så går det jo an å spørre om disse kan tas enten tidlig eller sent på dagen, ev noen på telefon slik at du ikke må forlate arbeidsplassen. Men barna må gå først, men jeg ser absolutt dilemmaet. 

Hvorfor er det så mange møter, er det videre oppfølging og hjelp?

Anonymkode: f01da...788

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg antar det er slik at jo mer alvorlig saken er, jo flere møter blir det? Vi ble en gang meldt, men opplevde ikke at det var mange møter. Møtene vi hadde var alvorlige, det var de, og det var tungt å ha det over oss både mens saken varte og i tiden etterpå. Men det virker litt nå som om at du allerede nå stempler deg selv som en taper, og da undres jeg også litt på hvorfor - uten at jeg av den grunn behøver å få svaret her på Kvinneguiden. Jeg tror du vil tjene på å samarbeide litt mer. Du behøver ikke å være hyggelig mot dem, men la saken gå sin gang.

Anonymkode: d99f2...e7a

Jeg tar vare på barna mine på alle måter. Det er verken omsorgssvikt eller vold i bildet. Grunnen til at saken ikke henlegges med en eneste gang er at jeg har blitt meldt tidligere også pga noen psykiske utfordringer - lkke fordi jeg har gjort noen ting som helst. 

Jeg har samarbeidet i et par måneder nå og er meget meget snart ferdig med det tullet, ettersom jeg faktisk har barn og en jobb å følge opp. Er så sykt lei av å få meldinger og anrop midt i arbeidstiden - og jeg har ingen low-wit jobb hvor man bare kan gå til sides og snakke i tlf til stadighet. 

Ville aldri stilt meg kritisk til legitimiteten til insitusjonen bv er men synes de kan holde seg til sitt tiltenkte klientell... 

Jeg går vel dette innlegget slengt på bordet ved neste møte også tenket jeg, forbannede stalkers. Bite me. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tar vare på barna mine på alle måter. Det er verken omsorgssvikt eller vold i bildet. Grunnen til at saken ikke henlegges med en eneste gang er at jeg har blitt meldt tidligere også pga noen psykiske utfordringer - lkke fordi jeg har gjort noen ting som helst. 

Jeg har samarbeidet i et par måneder nå og er meget meget snart ferdig med det tullet, ettersom jeg faktisk har barn og en jobb å følge opp. Er så sykt lei av å få meldinger og anrop midt i arbeidstiden - og jeg har ingen low-wit jobb hvor man bare kan gå til sides og snakke i tlf til stadighet. 

Ville aldri stilt meg kritisk til legitimiteten til insitusjonen bv er men synes de kan holde seg til sitt tiltenkte klientell... 

Jeg går vel dette innlegget slengt på bordet ved neste møte også tenket jeg, forbannede stalkers. Bite me. 

*jeg får vel dette.... tenker jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Si du trenger forutsigbarhet hvis det er kontakt utover undersøkelsesplanen. Samt om en del kan legges telefonisk/digitalt

Anonymkode: a87b1...cfa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

På tide med en advokat tenker jeg som kan hjelpe deg med å få fortgang i saken

Anonymkode: 07127...17d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si du trenger forutsigbarhet hvis det er kontakt utover undersøkelsesplanen. Samt om en del kan legges telefonisk/digitalt

Jeg HAR - IKKE - TID, hverken praktisk, fysisk, psykisk, digitalt, telefonisk, telegrafisk eller telepatisk. Dessuten er jeg ferdig med saken. Jeg gidder ikke opprettholde denne kontakten ut av høflighet 😉 Ungene har det bra og utsettes ikke for noe, så da er jeg sykt spent på hva de skal bitche rundt med videre. At de blir personlig fornærmet på meg? 😝 Jaja. Skulle ikke undre meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På tide med en advokat tenker jeg som kan hjelpe deg med å få fortgang i saken

Anonymkode: 07127...17d

Jeg trenger ingen advokat for jeg har bare irriterende telefoner på meg - intet annet. Ungene og jeg lever vår hverdag videre, på alminnelig måte... Bre med denne ulidelige susete bilyden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trenger ingen advokat for jeg har bare irriterende telefoner på meg - intet annet. Ungene og jeg lever vår hverdag videre, på alminnelig måte... Bre med denne ulidelige susete bilyden. 

Men hvorfor kontakter de deg så ofte da? Hva er det de vil snakke om? 

Anonymkode: b7efd...a4b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Wow, skjønner du blir lei og måten du ordlegger deg så er du antagelig ferdig med de, men for din egen del tror jeg du må saklig forklare dem situasjonen og at dere avtaler når det passer å ta samtalen/ møtet i forkant, og at begge parter samler opp info og spørsmål til de treffpunktene.

Anonymkode: 13057...478

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor kontakter de deg så ofte da? Hva er det de vil snakke om? 

Anonymkode: b7efd...a4b

Tja. Vet ikke hva de vil snakke om videre. Er ikke interessert i det i grunnen. De får snakke seg imellom og la det stå til. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wow, skjønner du blir lei og måten du ordlegger deg så er du antagelig ferdig med de, men for din egen del tror jeg du må saklig forklare dem situasjonen og at dere avtaler når det passer å ta samtalen/ møtet i forkant, og at begge parter samler opp info og spørsmål til de treffpunktene.

Anonymkode: 13057...478

For min egen del har jeg ikke en dritt å risikere 😄 For det er INGENTING der å "ta meg på." Jeg har ingen spørsmål til meg og deres tanker kunne ikke brydd meg mindre 👍 Men takk for velment råd. Jeg senser at du tok deg riktig sammen for å skrive et saklig svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Vet ikke hva de vil snakke om videre. Er ikke interessert i det i grunnen. De får snakke seg imellom og la det stå til. 

For min egen del har jeg ikke en dritt å risikere 😄 For det er INGENTING der å "ta meg på." Jeg har ingen spørsmål til meg og deres tanker kunne ikke brydd meg mindre 👍 Men takk for velment råd. Jeg senser at du tok deg riktig sammen for å skrive et saklig svar. 

*til dem

AnonymBruker
Skrevet

Hadde møter omtrent ukentlig i 3 år! Barnevernet var ute etter meg og lette etter ting å ta meg på. Flyttet og blei overført til nytt barnevern, saken blei henlagt etter første møtet. 

Møter ukentlig var beintøft psykisk, å aldri være god nok uansett hva andre instanser sa! 

Anonymkode: 027d8...53e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Greit å blåse ut her, men kanskje greit å ta til deg noen råd. Ikke vil du bruke advokat, ikke be om bedre tilpasset kontakt. Ja, ja, et siste alternativ er jo å ikke snakke med de i det hele tatt. Har du vurdert det, da?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Greit å blåse ut her, men kanskje greit å ta til deg noen råd. Ikke vil du bruke advokat, ikke be om bedre tilpasset kontakt. Ja, ja, et siste alternativ er jo å ikke snakke med de i det hele tatt. Har du vurdert det, da?

Ja. Jeg bruker KG til å blåse litt ut. Tror ikke jeg er eneste. 

Jeg leser rådene jeg får men advokat er jo ikke relevant med mindre jeg faktisk har noen trussel hengende over meg. Jeg lever jo videre som normalt, så da blokkerer jeg eventuelt heller nummer enn å bruke tusener på en advokat som ber dem om å holde kjeft på mine vegne 😄 Jeg har vurdert å ikke svare i det hele tatt lenger ja men ettersom jeg i utgangspunktet er en anstendig borger og deltager i dette samfunnet, så har jeg svart etter boen dager... 

Jeg skriver kanskje mest fordi jeg vet de og andre leser hva jeg skriver her 😝 for at det ikke skal være noen tvil. Det er ikke ulovlig å være LITT psycho. Haha. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...