Gå til innhold

Er din hjembygd skeptiske til oslofolk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan blir du mottatt når du kommer hjem til bygda etter å ha oppholdt deg i Oslo? Blir du uglesett pga pandemien? Blir du inkludert av folk?

jeg kjenner folk på bygda som får beskjed av jobben at de ikke liker at de drar på besøk til noen i Oslo. Da kan man lure på hvordan de stiller seg til sambygdinger som er pendlere. 


Hvilke erfaringer har dere?
 

Anonymkode: f97c2...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo helt forståelig at arbeidsgiver ikke ønsker at arbeidstakere skal besøke områder med høy smitte. 

Anonymkode: cd721...758

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Oslo i løpet av pandemien og tok forholdsregler.

Jeg handlet mat for et par uker før jeg reiste og holdt meg for meg selv etter at jeg kom tilbake.

Jeg hadde syns det hadde vært kjempeubehagelig hvis jeg hadde spredt smitten her.

Anonymkode: 83909...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fra Østlendinger vi har fått smitten så klart vi er skeptiske! 

Anonymkode: 6e6f9...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo fra Østlendinger vi har fått smitten så klart vi er skeptiske! 

Anonymkode: 6e6f9...1e7

Typisk bygdelogikk. Dere er så snevre og navlebeskuende. 

Anonymkode: 0ccf6...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Typisk bygdelogikk. Dere er så snevre og navlebeskuende. 

Anonymkode: 0ccf6...e76

Ok. :P Men skepsisen har ført til at vi har hatt minimalt med smitte da. Så det kommer noe bra ut av det. Klart man er skeptisk når folk fra områder med mer smitte kommer. Det  er slik smitte har kommet og gitt større utbrudd ut i distriktet. Og det er derfor det forfordeles vaksiner nå også. Fordi hele landets smittesituasjon avhenger av hvordan det er på østlandet. 

Anonymkode: 6e6f9...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. :P Men skepsisen har ført til at vi har hatt minimalt med smitte da. Så det kommer noe bra ut av det. Klart man er skeptisk når folk fra områder med mer smitte kommer. Det  er slik smitte har kommet og gitt større utbrudd ut i distriktet. Og det er derfor det forfordeles vaksiner nå også. Fordi hele landets smittesituasjon avhenger av hvordan det er på østlandet. 

Anonymkode: 6e6f9...1e7

Dere har ingen restriksjoner sammenlignet med Oslofolk. Og dere har 5 innbyggere. 

Anonymkode: 0ccf6...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje ikke så rart, når det er bare 3 i mitt fylke som har dødd av korona, mens det i Oslo er 100.  Dersom det skulle vært likt i forhold til smitte, ville dødstallet i hovedstaden vært omtrent 8 personer.
 

Det er altså mer enn ti ganger så stor sjanse til å dø av korona om du bor i Oslo, enn om du bor i Nordland.  

Smittetallene er henholdsvis på 162,8 pr 100 000 for Oslo og 17,9 for Nordland. 
 

 

Anonymkode: 32eac...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje i dag? Her havnet halve bygda i karantene 17. Mai helgen, pga at en unge (som egentlig var i karantene etter testing) gikk ut og lekte med en hel gjeng. Rett etter å ha kommet til bygda. I påska var det dessverre også en oslofamilie, som på en helg var mer på farten enn vi har vært i hele år, som testet positivt etter å ha besøkt alle sosiale treffpunkt.

Anonymkode: a5ac0...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er jo fra Østlendinger vi har fått smitten så klart vi er skeptiske! 

Anonymkode: 6e6f9...1e7

Hvordan er det da å være fra bygda men samtidig ha mange jobboppdrag i Oslo og andre steder i landet?  Er det ensbetydende med et lite sosialt liv?

Anonymkode: f97c2...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo helt forståelig at arbeidsgiver ikke ønsker at arbeidstakere skal besøke områder med høy smitte. 

Anonymkode: cd721...758

Samme hva grunnen er?

Anonymkode: f97c2...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...