Gå til innhold

Mannen vil ikke at jeg tar vaksine


Uglems

Anbefalte innlegg

Hei 

Mannen min vil ikke at jeg skal ta koronavaksinen. Tbh vil jeg ikke der sjøl heller, vil ikke at barna mine skal ta den heller. Grunnen er at jeg er skeptisk til bivirkninger. Jeg er redd for at de skal både bli syke av bivirkninger og om de skulle få korona. Er egentlig ikke så redd for meg selv. 

Poenget er vel at jeg også er redd for hvilke konsekvenser det får for meg om jeg ikke tar den. At jeg ikke får vaksinepass som kan gi betydelig mindre frihet. Og det vet jeg ikke enda. Så når jeg blir tilbudt den vaksinen så må jeg da si ja eller nei uten å vite om eventuelle konsekvenser. Jeg lander jo derfor på å ta den teite vaksinen for mest sannsynlig går det bra, men da blir mannen min forbanna og skiller seg sikkert fra meg.

Så sier jo "alle andre" at man bør ta vaksinen av hensyn til andre. Men jeg har seriøst mer hensyn til meg og mine barn enn alle andre. Solidaritet føler jeg veldig lite av i dette samfunnet.. 

Hva bør jeg gjøre egentlig? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør vente til det eventuelt kommer noen restriksjoner som gjør at du føler du må ha den. Per idag er det ingen grunn til å ta den utenom personlig frykt for korona, og det har du jo ikke.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha litt integritet å gjør det du selv ønsker ikke det 'alle andre sier'. 

Det er ditt liv og din kropp. 

Endret av Stwo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne deg opp og ta vaksinen. Mannen din får la være å vaksinere seg.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AntonymBruker

Jeg tenker som så at når styresmaktene akter å innføre et segregeringssamfunn, er det min plikt som borger i dette landet å motsette meg de tiltak som fremmer et sånt samfunn. Alt annet er sånn sett underordnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uglems skrev (7 minutter siden):

Hei 

Mannen min vil ikke at jeg skal ta koronavaksinen. Tbh vil jeg ikke der sjøl heller, vil ikke at barna mine skal ta den heller. Grunnen er at jeg er skeptisk til bivirkninger. Jeg er redd for at de skal både bli syke av bivirkninger og om de skulle få korona. Er egentlig ikke så redd for meg selv. 

Poenget er vel at jeg også er redd for hvilke konsekvenser det får for meg om jeg ikke tar den. At jeg ikke får vaksinepass som kan gi betydelig mindre frihet. Og det vet jeg ikke enda. Så når jeg blir tilbudt den vaksinen så må jeg da si ja eller nei uten å vite om eventuelle konsekvenser. Jeg lander jo derfor på å ta den teite vaksinen for mest sannsynlig går det bra, men da blir mannen min forbanna og skiller seg sikkert fra meg.

Så sier jo "alle andre" at man bør ta vaksinen av hensyn til andre. Men jeg har seriøst mer hensyn til meg og mine barn enn alle andre. Solidaritet føler jeg veldig lite av i dette samfunnet.. 

Hva bør jeg gjøre egentlig? 

1. At din mann ikke vil du skal ta den, er 100% uinteressant. Han har ikke rett til å spille med helsen din. Hvis han går på grunn av det har du bare vunnet.

2. At DU ikke vil ta den, er ditt valg. Du har idiotiske grunner, men det er nok som tar den til at vi har rom for deg. 

3. Dine barn får antagelig ikke tilbud en gang. Det ser ikke ut til at man har behov for det.

4. Antagelig blir det ikke vaksinepass.

5.Selv om det blir vaksinepass, vil det ikke innskrenke din frihet. Du vil ha eksakt den samme friheten som uten vaksinepass. Noen andre kan få ytterligere frihet, men det endrer ikke på ditt alternativ. For øyeblikket gir ikke vaksinepass nok gevinst for at 

6. Strengt tatt sette deg inn i problemstillingen: Risikobildet med vaksine er for øyeblikket mye mindre enn uten. Du hadde vært bedre hjulpet av å ta AstraZenica vaksinen enn å få Covid. Og den har vi valgt vekk pga risiko.  

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uglems skrev (17 minutter siden):

.....

Så sier jo "alle andre" at man bør ta vaksinen av hensyn til andre. Men jeg har seriøst mer hensyn til meg og mine barn enn alle andre. Solidaritet føler jeg veldig lite av i dette samfunnet.. 

Hva bør jeg gjøre egentlig? ....

Da er det jo heldig for deg at de aller fleste andre er solidariske og vaksinerer seg, så vil du til slutt også kunne nyte godt av andres uselviskhet gjennom gruppeimmunitet, uten selv å bidra. Som du selv sier "Solidaritet føler jeg veldig lite av i dette samfunnet." Da får du kanskje gå i deg selv.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uglems skrev (24 minutter siden):

Hei 

Mannen min vil ikke at jeg skal ta koronavaksinen. Tbh vil jeg ikke der sjøl heller, vil ikke at barna mine skal ta den heller. Grunnen er at jeg er skeptisk til bivirkninger. Jeg er redd for at de skal både bli syke av bivirkninger og om de skulle få korona. Er egentlig ikke så redd for meg selv. 

Poenget er vel at jeg også er redd for hvilke konsekvenser det får for meg om jeg ikke tar den. At jeg ikke får vaksinepass som kan gi betydelig mindre frihet. Og det vet jeg ikke enda. Så når jeg blir tilbudt den vaksinen så må jeg da si ja eller nei uten å vite om eventuelle konsekvenser. Jeg lander jo derfor på å ta den teite vaksinen for mest sannsynlig går det bra, men da blir mannen min forbanna og skiller seg sikkert fra meg.

Så sier jo "alle andre" at man bør ta vaksinen av hensyn til andre. Men jeg har seriøst mer hensyn til meg og mine barn enn alle andre. Solidaritet føler jeg veldig lite av i dette samfunnet.. 

Hva bør jeg gjøre egentlig? 

For det første skal du slutte å kalle denne vaksinen for teit. Denne redder utallige menneskeliv. For det andre kan du et lite sekund begynner å tenke på andre utenom deg selv. I din selvsentrerte tankegang synes du det er greit at kroppen din blir en virusfabrikk som skaper nye mutasjoner som igjen minsker effekten av vaksiner for oss andre som tar et samfunnsansvar på vegne av egoister som deg. 
Jeg blir skremt av måten du tenker på. Spør deg selv om hvor samfunnet hadde endt dersom alle gjør som deg. Måtte karma slå tilbake! Tror du er et troll. Såååå ego kan ikke et normalt sinn være. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg, ts. Jeg tenker på samme måte. Jeg er bekymret for bivirkninger av vaksinen, både akutte bivirkninger og evt senvirkninger, men jeg er også redd for å få korona. Jeg er kjempeforsiktig, holder meg mest for meg selv, nøye med antibac og munnbind, og holder god avstand til andre. Vi har heller ikke så mye smitte her jeg bor.

Jeg syns det er et håpløst valg, for man vet jo ikke hvordan det vil gå for hver og en av oss, hvem som får covid, hvem som blir alvorlig syk, hvem som får alvorlige bivirkninger av vaksinen, eller hvem som tåler den helt fint. Vi kjenner ikke til konsekvensene av valgene vi tar før etterpå. Så foreløpig har jeg ikke tatt noe valg. Aner ikke hva det ender med at jeg gjør.

Men jeg må si en ting, mannen din har ingenting med hva du velger å gjøre! Jeg syns han virker respektløs. Vi mennesker er ulike, og i en sak som dette, har vi ulike synspunkt, vi tar ulike valg. Vi må alle gjøre hva vi føler er best, og samtidig respektere at andre velger annerledes. Det er så viktig! Om mannen din skiller seg fra deg fordi du tar vaksinen, ja da kan han virkelig bare ha det så godt, da fortjener du bedre❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har kjæresten tatt vaksine, men ikke jeg. ( Har fått flere tilbud)  Jeg sa til han at han burde vurdere sterkt å ta den siden han er i risikogruppen. 

Det er fritt valg, ikke mannen din sitt valg. Når det gjelder barna må dere nok bli enige.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

Til TS. Du har lov til å være skeptisk til vaksinen. Men husk på at pressen alltid slår opp den minste ting som superkatastrofe med krigstyper - hvorfor? Sier som Øystein Sunde: "Smi mens liket er varmt". Pressen i UK og Tyskland er 1000 ganger verre enn Norge. Men de gjør det fordi de vet at det selger aviser og clicks på hjemmesidene - og da må annonsører betale mer for annonser. Det finns ikke et eneste mediehus som ikke tenker hvor mye kan vi tjene på denne storyen. Oppsøk vitenskapelig kilder som f.eks EMEA, WHO, FDA, CDC, FHI og se hvor mange alvorlig hendelser det er med vaksiner, medisiner i forhold til hvor mange som blir brukt. Det er alltid en risiko for at noe skal skje. F.eks. flyskrekk - ja det skjer flyulykker men færre og færre. Men det er mye større sjanse for å dø som fotgjenger i trafikken enn i en flyulykke. Utdann deg selv om problemet, ikke hør på andres meninger, men basert dine avgjørelse på hard science fact.

Men tilbake til posten i Norge så er det ingen som eier andre - slaveri er forbudt etter både Grunnloven og Straffeloven, og FN´s MK og EMK. Det er din kropp, din helse og din vilje. 

Om mannen din vil skilles fra deg, fordi du ikke lar han bestemme over deg, din kropp og din helse - så finns det en diagnose for dette - psykopatiske personlighetsforstyrrelser. Og om han virkelig skulle ville skille seg fra deg, så bruk for gud skyld advokat og få til en rettshøring. Det kan hende han taper mer, inkludert samværsrett med barn og besøksforbud.

Men dette er en kjent hersketeknikk menn med psykopatiske trekk bruker både over for livspartnere og så i arbeidslivet overfor kolleger (så her kan du hente vitner).

Mannen din trenger hjelp fra en psykolog eller psykiater. Og du trenger å komme deg vekk fra ham før han ødelegger deg helt eller det som verre er.

Utdann deg, og om du ta vaksinen så behøver du ikke å si noe til mannen din heller. Det han ikke vet har han heller ikke vondt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Rocka69 said:

Mannen din trenger hjelp fra en psykolog eller psykiater. Og du trenger å komme deg vekk fra ham før han ødelegger deg helt eller det som verre er.

Nå synes jeg vel du drar på litt vel mye her 😅. Javisst er han teit og urimelig, men vi har strengt tatt ikke så veldig mye info å gå på akkurat. Enig i at TS må få gjøre det hun vil, men denne lista for familieoppløsning er noe lav.

Rådet fra meg blir egentlig som andre har sagt, kvinn deg opp og ta vaksinen. Forklar hvorfor på en rolig og saklig måte til mannen din. Utagerer han voldsomt og ikke vil droppe saken så får dere evt vurdere parterapi / skilsmisse. Jeg mistenker at han bløffer. Hvilken idiot skiller seg fra kone og får mindre tid fra barna over at kona tar vaksinen, og dermed beskytter seg selv? Kan jo ligge andre ting her også, men det vet vi jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Villfisker

Hør på mannen din. Drit i presset fra «alle andre» Vi er flere som er imot dette en du skulle tro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uglems skrev (17 timer siden):

Hei 

Mannen min vil ikke at jeg skal ta koronavaksinen. Tbh vil jeg ikke der sjøl heller, vil ikke at barna mine skal ta den heller. Grunnen er at jeg er skeptisk til bivirkninger. Jeg er redd for at de skal både bli syke av bivirkninger og om de skulle få korona. Er egentlig ikke så redd for meg selv. 

Poenget er vel at jeg også er redd for hvilke konsekvenser det får for meg om jeg ikke tar den. At jeg ikke får vaksinepass som kan gi betydelig mindre frihet. Og det vet jeg ikke enda. Så når jeg blir tilbudt den vaksinen så må jeg da si ja eller nei uten å vite om eventuelle konsekvenser. Jeg lander jo derfor på å ta den teite vaksinen for mest sannsynlig går det bra, men da blir mannen min forbanna og skiller seg sikkert fra meg.

Så sier jo "alle andre" at man bør ta vaksinen av hensyn til andre. Men jeg har seriøst mer hensyn til meg og mine barn enn alle andre. Solidaritet føler jeg veldig lite av i dette samfunnet.. 

Hva bør jeg gjøre egentlig? 

Visste ikke at en av evt bivirkninger kan være skilsmisse...

Jeg ser uansett ikke hvordan du tar hensyn til barn ved å ikke vaksinere deg. Ingen grunn til at vaksiner skulle brukes eller utvikles om det var slik at de var farligere enn selve sykdommen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ts her. 

Veit jeg har en noe usolidarisk tankegang, men ja. Barna mine er viktigere enn den sure mannen i gata. Det tror jeg de fleste mødre tenker. Og jeg har ikke tenkt over saken ytterligere. 

Mannen min tror hele korona greine er et spill, samme med vaksinen. Litt slitsomt når jeg faktisk MÅ forholde meg til det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Villfisker said:

Hør på mannen din. Drit i presset fra «alle andre» Vi er flere som er imot dette en du skulle tro :) 

Hvis hun ønsker å ta vaksinen, så skal hun ikke gjøre det nei. Har inntrykket av at denne karen kunne hatt godt av å fått skapet litt satt på plass. Hvis man skal få bestemme slike ting på vegne av partner så er veien kort til å ta kontroll av andre ting i forholdet også. F.eks. hva man skal bruke penger på, hvem som skal passe barna, hvor man skal dra på ferie, om man skal beholde eller abortere en evt ny graviditet. Nå synser jeg fælt her, men synes det skurrer litt å ta dette standpunktet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...