Gå til innhold

kirkelig eller borgerlig bryllup?


monja

kirkelig eller borgelig bryllup?  

1 stemme

  1. 1. kirkelig eller borgelig bryllup?

    • kirke
      20
    • borgerlig
      8


Anbefalte innlegg

mange synes det er "riktig" å gifte seg i kriken, andre til sorenskriver/byfogd. Begge typer bryllup er stilige, men hva er ditt drømmebryllup? I kirken eller borgerlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag skulle aldrig kunna stå och lova min man kärlek i ett sammanhang jag inte tror på, i en kyrka. Nej, jag hör inte hemma i kyrkan, jag tror inte och vill inte basera mitt äktenskap på en sådan grund.

Vi gifte oss borgerligt 2 augusti hos sorenskrivern, det var för mig det ända rätta. Och vi hade en oerhört vacker dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gifte meg i Nidarosdomen (bestillte plass før vi visste om Mätha og Ari) og gleder meg noe forferdelig. :P

Har vært der mange ganger, og det er like overveldende hver gang.

Det er definitivt den kirken som har gitt meg størst følelse av fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i kirken! For oss har det aldri vært et alternativ å gifte oss noen andre steder enn der. Vi tror på Gud, og for oss er det den mest naturligste ting å velge kirken. Vi ønsker å inngå ekteskap foran Gud og få hans velsignelse.

Jeg skjønner at mange velger borgerlig vielse når de ikke er kristne. Det synes jeg det står respekt av. For mange føles det helt feil å ha kirken som sted for å inngå eksteskap..

Lykke til med valget :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...