Gå til innhold

overvektige som trener

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker dere når dere ser noen som er overvektige som løper? Jeg sliter med å "tørre" å løpe fordi jeg føler meg dum. Er ikke veldig overvektig, men har mye på rumpe og lår. Faktisk velger jeg heller å trene der jeg treffer minst mulig folk. Er alt i mitt hode, eller tenker/snakker dere negativt om store folk som løper.

Anonymkode: 03a2e...958

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De fleste legger verken merke til deg eller har noe formening. På det værste tenker jeg bare at det ser slitsomt ut å løpe ute, men det har ingenting med vekten din å gjøre, og syntes heller du er flink som bryr deg om helsen din. Så nettopp på Brittany runs a marathon på amazon prime i går, kanskje den filmen gir deg litt motivasjon!

Anonymkode: f068e...51d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alt annet i samfunnet så finner man også de som reagerer på dette, eller enda verre. Men skal man gå rundt og til stadighet bekymre seg for hva alle synes, tror og tenker om det man gjør, så blir man aldri lykkelig, og man vil alltid kunne finne en unnskyldning til å ikke gjøre det man vil med og i livet.

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men gjør som du vil, og drit i hva alle andre synes og tenker. Det kommer du til å vinne på i det lange løp.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser folk i alle former løpe. Jeg tenker ikke noe videre over det. Jeg synes det er bra at folk vil holde seg i form. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som jeg tenker når jeg ser en hvilken som helst kropp som trener: Good for you! ♥️

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad når jeg ser overvektige trene, men tenker ikke noe mer på det. Jeg smiler når jeg er glad så det kan hende noen mistolker det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Twinkle~ said:

Det samme som jeg tenker når jeg ser en hvilken som helst kropp som trener: Good for you! ♥️

Samme her! Er forøvrig overvektig selv, og blir titt og ofte forbiløpt. Det fine er dog at andre bare ser meg et øyeblikk - for alt de vet går jeg fordi jeg akkurat har gjennomført tidenes intervalldrag, eller løper sakte fordi jeg trener på maratonfarten min, liksom. Jeg tenker aldri på kroppsfasongen på de jeg treffer, uansett - tror ikke de fleste du møter ofrer en tanke om at du skulle ha "for mye" over rumpe og lår. 

Anonymkode: ec908...c65

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert imot, tenker alle som kommer seg ut og trener er positivt. Og om jeg ser noen som ser ut som de strever og sliter ute på løpetur (enten de er store eller ei), så blir jeg bare stolt på deres vegne for at de står på og ikke gir seg :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg legger mer merke til de enn de som er slanke.

At slanke trener er et hverdagssyn, en selvfølge. Når jeg ser overvektige som trener, blir jeg imponert, glad på deres vegne (har vært stor selv og vet at det er mentalt vanskelig å trene offentlig) og så får jeg litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er like flink selv. Jeg vet hvor fysisk tungt det er, og blir derfor imponert og stolt på deres vegne uansett hvilke fart osv de holder. Gir en mental high five og later som ingen ting.

Anonymkode: 1027f...dee

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir også glad og imponert på deres vegne når jeg ser store som trener. Det er jo kjempeflott!! Jeg er relativt sjenert av meg, men om jeg oppdaget noen som gjorde narr eller lo av overvektige som trente så hadde jeg jaggu marsjert rett bort og gitt min ærlige mening om de (de som lo/gjorde narr altså). Har heldigvis aldri opplevd det. 

Anonymkode: ff63a...229

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger som regel ikke merke til andre som trener.

Er overvektig og tenker fanken så sakte jeg jogger, men gliser inni meg over den fantastiske mestringsfølelsen. Gruser i hvert fall de som ligger på sofaen hjemme 😇

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er "normalvektig" og trives best på treningssenter når det er en variasjon av mennesker/kroppsstørrelser der. Det gjør meg rett og slett mindre bevisst på meg selv. Hadde alle vært veldig trent så hadde jeg selv blitt veldig selvbevisst. Jeg vil bare trene i fred uten å tenke for mye på hvordan jeg ser ut, men kroppspress er en reell greie.

Anonymkode: d97c2...5b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal være ganske stor før jeg ofrer deg en tanke og da er det kun positivt. Kanskje litt sånn «håper dette er noe for deg og at du har startet rolig nok til å holde ut». Så tenker jeg ikke mer på det. 

Det samme gjelder på treningssenter og andre steder også. Det er så mange ulike typer at du skal skille deg ut med mer enn bare litt overvekt før du blir spesielt lagt merke til. 

Anonymkode: 2f2e4...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du burde ikke føle deg dum. Det du derimot bør tenke på er at du kan ødelegge knær og ledd som følge av løpingen, når du bærer på mye ekstra vekt. Løping er veldig skadelig for ledd og knær hos normalvektige personer - da kan du tenke deg hvor ille det er om du er overvektig. Bare en liten heads-up, jeg holdt på å ødelegge knærne mine med løping når jeg var overvektig. Løper så smått i dag (normalvektig nå), men det holdt på å gå skikkelig ille med meg når jeg var 20 kg overvektig, og dre3v med løping. 

Anonymkode: 6b827...94a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunne aldri falt meg inn å verken tenke eller snakke stygt om overvektige som trener. Å trene er kjempe bra. Om folk rundt meg er overvektig eller ikke tenker jeg ikke mye på.

Anonymkode: 45246...114

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftast legg eg ikkje merke til andre folk som trener, eg er for opptatt av meg sjølv. Men om eg legg merke til noko så er det som oftast positivt i retning av "så kjekt å sjå andre ute i dette møkkaveret".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Blir nesten rørt av svarene som har kommet inn på denne tråden, ser ut til at jeg må endre mine fordommer mot hva folk tenker om overvektige som trener. Håper dette gir andre overvektige mot til å ta på seg treningsskoa og komme seg ut. Selv trener jeg ikke for å bli tynn, overvekten bekjempes via kosthold, men elsker følelsen av en treningstur. Den følelsen er motivasjon for å følge opp kostholdet🙂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker godt jeg var ute og gikk tur en dag for mange år siden og så ei veldig stor dame løpe opp en bratt bakke. Men jeg husker det ikke fordi det var et morsomt syn, men fordi det var veldig imponerende!

Anonymkode: 5c32d...ea0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Jeg er fortsatt overvektig, men ikke like mye som før. Jeg blir litt misunnelig når jeg ser andre jogge. Knærne mine tåler det ikke pga slitasje etter overvekten, så når jeg ser overvektige som jogger tenker jeg at de er så heldige som kan få det til. Å så tenker jeg fy flate de er spreke, jeg har prøvd å jogge selv så vet hvor forbanna tungt det er med de ekstra kiloene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Blir nesten rørt av svarene som har kommet inn på denne tråden, ser ut til at jeg må endre mine fordommer mot hva folk tenker om overvektige som trener. Håper dette gir andre overvektige mot til å ta på seg treningsskoa og komme seg ut. Selv trener jeg ikke for å bli tynn, overvekten bekjempes via kosthold, men elsker følelsen av en treningstur. Den følelsen er motivasjon for å følge opp kostholdet🙂

Det er veldig lett å ha fordommar mot folk som er overvektige, men ein veit ingenting om andre folk, og ein bør ikkje undervurdere nokon, eller tru at ein veit noko om dei. Folk er ulike.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...