Gå til innhold

Gå til fastlege for dette? Matlyst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiser generelt ganske lite og er slank, men de siste ukene, kanskje månedene, har matlysten vært veldig dårlig og må tvinge meg til å spise hvertfall ett måltid. Er egentlig alltid slapp og trøtt, og skjønner ikke hvordan jeg så lenge har kalrt å få gjort ting. Har på en måte blitt vant til en hverdag med begrenset energinivå. Menstruasjonen min har begynt å endre seg, og jeg er redd den holder på å forsvinne.

burde jeg gå til fastlegen? Hva kan fastlegen eventuelt gjøre? Eller kan jeg «fikse» dette selv? 

føler det er så lite å komme med til fastlegen, at det er en bagatell.

Anonymkode: 8ed10...691

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo nesten finne ut hvorfor du spiser så lite. Hva vil du oppnå? 

Anonymkode: a2ada...fc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du spiser for lite vil du etterhvert begynne bli blapp og sliten. Du kan begynne miste hår, og du kan begynne legge ekstra fett på magen (for lite mat over lang tid tuller med hormoner som endrer på fettlagring). Om du spiser veldig, veldig lite kan du etterhvert få hjerteinfarkt. 

Anonymkode: b2fa7...90c

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig bør du gå til legen med dette!

Anonymkode: bde30...6dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ville tatt blodprøver ja og undersøkelse. 

Anonymkode: a0eda...4fa

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde selv gått til fastlegen med dette. Håper du får den hjelpa som du trenger.❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også slitt med dette de siste årene, det bedret seg endelig da jeg begynte på Sarotex. Det begynte jeg på pga. "feilkobling" på nerver, men den største bivirkningen er økt matlyst. Medisiner ment for tilstand A kan ofte ha en bivirkning som gjør at de også kan brukes på tilstand B. Derfor tenker jeg at du bør gå til legen og snakke om medisinering. Jeg har klart å gå opp 3 kg på 2 måneder og håper at jeg har ønsket vekt til neste år. Energien er magisk! Lykke til ❤️

Anonymkode: bc265...489

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...