Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. oktober 2002 #1 Skrevet 1. oktober 2002 Oppfordrer alle til å sende inn e- mail til TV2 Hjelper deg for å få de til å undersøke hvorfor alle kvinners beste venn OB Fleur har blitt forandret til det verre. Det som før var verdens beste tamponger har nå blitt til harde vonde 70' talls tamponger som er både vonde og sette inn og ta ut. Gå inn på http://www.tv2.no/hjelperdeg der finner du e- mail adressen. Jeg har selv skrevet mail til TV2 i dag og lagt ved en link til OB tråden på Velvære- forumet, men legger den ut her på Generell debatt slik at flere får dette med seg. Milla
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2002 #2 Skrevet 1. oktober 2002 Har lagt et svar fra distr. i norge på velvære linken. Hipp hurra for amerikanske selskap. J&J norge har et grønt nr man kan ringe til. Vet ikke om det er noe svar å få der... Stå på jenter!!! La ikke 70-talls bølgen ta over alle felter av samfunnet!!! Rock on
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2002 #3 Skrevet 1. oktober 2002 Kanskje aksjonen bør ha et slagord: "Heller blod i trusa enn lo i musa!" (var jeg barnslig nå, eller.....? OK, da!) Jen
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2002 #4 Skrevet 1. oktober 2002 Hvordan vet du hvordan 70-talls tamponger var da Milla? Ble ikke du født på 70-tallet???
Lilly Skrevet 2. oktober 2002 #5 Skrevet 2. oktober 2002 Hvordan tampongene var på 70 tallet vet ikke jeg. Men disse "nye" ligner i hvertfall veldig på de gamle som var på 80 tallet. Sånn bortsett fra størrelsen. Skjønner ikke helt at de går tilbake på kvaliteten. Trodde poenget var å gjøre dem bedre og bedre jeg.......... Jaja, vi får vel bare klage å se om det nytter Lilly
Elefantina Skrevet 2. oktober 2002 #6 Skrevet 2. oktober 2002 Ønsker meg også tilbake de gamle tampongene! Ble skikkelig overrasket og skuffet da jeg så de nye, og skal sende mail til TV2 jeg også.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. oktober 2002 #7 Skrevet 2. oktober 2002 Til "Gjest", slik innlegg som du skriver er en av grunnen til at det burde vært tvungen registrering. Min mor sa at de nye Ob Fleur var helt like som de hun selv brukte på 70 tallet. Milla
OppNed Skrevet 2. oktober 2002 #8 Skrevet 2. oktober 2002 Kjempetiltak! Kunne vært gøy om vi som forbrukere til slutt greier å legge et så hardt press på produsenten at de faktisk forandrer den til det bedre. Har vurdert å gå over til Tampax, selv om det ligger tungt inne. Men hvis de ikke gjør noe, til tross for at så mange er misfornøyde, så bytter jeg. Så vil vel enkelte si at dette er en bagatell. Hvorfor det? Hvordan ville halve Norges befolkning ha reagert om det fantes en eneste leverandør av kondomer, som var laget så stor at det ble en fornærmelse å prøve den? Og den eneste alternative løsningen var å kjøpe en steindyr variant fra automat, som var enda større designet? Maiken :-?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. oktober 2002 #9 Skrevet 2. oktober 2002 Gode tamponger & bind er en av de mest grunnleggende behovene til kvinner og det er slettes ingen bagatell. Dette kan ikke sammenlignes med at en leppestift er gått ut av produksjon eller at hårtuppene er flisete.... For kvinner i fattige land og den 3 verden må det være ett lite helvete og ha menstruasjon hver mnd. Milla
Binn@ Skrevet 2. oktober 2002 #10 Skrevet 2. oktober 2002 Etter at jeg fikk svar fra produsentens talskvinne, (se velvære forum.. navnet hennes er forresten Kari Kjærulf) har det faktisk ergret meg mer og mer at det har byttet ut et fungerende design. (alt nytt er ikke bra!!!) :evil: Måten tampongen er produsert på er sikkert teknisk morsom å produsere, og har man en operasjon så fungerer materialet sikkert helt fint. Men når jeg har mensen er det ikke måten tampongen er produsert på eller materialets sugeevne under operasjon det som står mitt hjerte nær. Nei, det er slike ting som behaglig å ta ut og inn, lett å ta ut av pakken, god passform og sugeevne. Det som fungerer for meg fungerer kanskje ikke for deg. Derfor trenger vi variasjon av produktene. Jeg vil ikke ha det som i USA. Det trenger ikke å være parfyme på tampongen min, og at den ikke loer er viktigere enn at jeg slipper å ta på underlivet mitt. Har også sendt en mail til tv2. Kanskje man burde sende mail til helse programmet på NRK også??? Binn@ litt misfornøyd nå... :evil: .. men sier Rock on!!
xeyes Skrevet 2. oktober 2002 #11 Skrevet 2. oktober 2002 Jeg sendte mail til tv2 Hjelper deg i går jeg! Håper det er flere som følger på nå! Jeg klarer bare ikke å bruke de "nye" tampongene. Jeg får direkte vondt! Ja det er 70-talls tamponger. Så de er jo ikke NYE.. grr -x
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. oktober 2002 #12 Skrevet 2. oktober 2002 Jeg synes det er fint at såpass mange engasjerer seg i dette. Jeg var nemlig litt redd for at folk syntes at det ikke vare noe å snakke om.... men jeg tok heldigvis feil :-) NRK programmet om helge heter Puls, se på www.nrk.no Kanskje det kunne være en ide og sende mail til de også. Er det forresten noen her som er fornøyd med de mye OB? Milla
MarianneE Skrevet 3. oktober 2002 #13 Skrevet 3. oktober 2002 Nå er jeg litt uttafor, siden jeg bruker Tampax, da...... Men, for og være støttende til dere skal jeg maile jeg og! POWER TO THE WOMEN!!!!!!!!
Gjest care Skrevet 3. oktober 2002 #14 Skrevet 3. oktober 2002 Hallo jenter. Hvis tv2 eller nrk tar opp denne saken, må vi jo ha en talsmann. En som taler vår sak og som viser trynet sitt. Man må jo også demonstrere effekten av de ulike modellene for å bevise at den ene er dårligere enn den andre. Ok, hvem stiller frivillig. Jeg har lagt inn 1 stemme på Milla, siden hun er pådriveren. :blunke:
Binn@ Skrevet 3. oktober 2002 #15 Skrevet 3. oktober 2002 Synes det å gjøre Milla til "vår" talskvinne var en god ide´. 1 stemme til henne :D Foreslo til tv2 at de skulle gjøre en ordentlig test med levende mennesker, og ikke slike duppe tampongen i blått vann tester. For det er "beint" ut teit!!! Kjempe flott å se så mye respons både her, og på velvære linken. Håper vi får gjennomslag for dette. Hvis vi ikke får tilbake de gamle, gjør vi i allefall produsentene oppmerksome på at vi ikke finner oss i alt. Vi er ikke som i gamle dager når mensen var noe vi ikke snakket om. Rock on
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. oktober 2002 #16 Skrevet 4. oktober 2002 He He, snakk om Outing! Men siden jeg tok opp saken så kan jeg godt være talskvinne hvis enten NRK eller TV2 bestemmer seg for å ta opp saken... og jeg blir ærlig talt veldig overrasket om de ikke gjør det. Nettopp fordi det angår såpass mange mennesker og fordi det er tåpelig av produsentene og forandre ett så godt produkt som Ob var. Milla
Gjest Duchess Skrevet 7. oktober 2002 #17 Skrevet 7. oktober 2002 De loer noe jævlig, det gjør de. Men at de er så grusomme ellers, det syns jeg ikke. Helt greie.
Gjest Starya Skrevet 7. oktober 2002 #18 Skrevet 7. oktober 2002 Og derfor holder jeg meg til bind...
Usikker Skrevet 8. oktober 2002 #19 Skrevet 8. oktober 2002 Ynnskyll meg allså: Jeg synes de nye er OK jeg........jada, de loer. Men jeg har da ikke noe problemer med å "sette de på plass".......... Og ang. at de loer: Er det farlig? Bare spør - mener ikke å være ekkel...... Mensen er no' dritt - uansett
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2002 #20 Skrevet 8. oktober 2002 Syns egentlig de nye OB'ene er ganske greie jeg. Men Always tampongene er helt forferdelige!!! DA er det snakk om loing! Dessuten er de for korte, så de legger seg på tvers... Skal støtte dere! Sender en mail jeg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå