Gå til innhold

Leggetid for treåring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når legger deres treåring seg? Har en som gjerne sover til 7, og står opp litt før i ukedager. Men hen sovner ikke før i åttetiden. Før dette er det myye tull og påfunn, og det ender nesten alltid med dårlig stemning. Vi ligger inne på rommet til hen sovner, men i det siste har det vært mye sinne fra barnet som nekter å legge seg, og løper ut av rommet hvis vi går ut. (Må gå ut til slutt for ikke å bli for sint). 

Vil gjerne slutte med å ligge inne på rommet, da vi ikke trengte det før, men hva gjør vi med utbryteren? Virker trøtt nok ved legging. Kan sikkert holde på i en time med å legge hen i senga igjen når hen går ut. Klikker fullstendig. 

Tips? 

Anonymkode: 7043e...f10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere forsøkt å legge ved åttetiden da? Min yngste blir 3 om et par måneder, legger seg mellom kl 19 og 20 som regel. Hvis hun går ut av rommet, følg tilbake. Gjenta og gjenta. Slitsomt ja, men det går over til slutt (sies det 😅) her har vi sprinkelseng enda, så hun går ingen steder. Får ha en liten bok som hun "leser i" oppe i senga, eventuelt en liten leke av noe slag. 

Anonymkode: 02b76...5d6

AnonymBruker
Skrevet

Her legges det 19-20 :) Tipset mitt er at du må være streng og vise at du er sjefen, det vil gå over med tiden. 

Anonymkode: db4b1...5c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Starter legging kl 19. Setter på Helene Bøksle sine nattasanger og sitter utenfor i sofaen. Noen dager styrer han litt, andre dager sovner han momentant. 

Anonymkode: efbab...a20

AnonymBruker
Skrevet

Mini har hatt fast leggetid kl 19 hele veien. Hun er 4 år nå 🙂 sovner innen 20. 

lå ved siden av henne til hun sovnet frem til hun ble 3,5. da forklarte jeg greit at hun måtte sovne alene, var aldri noe problem :P hun var stor nok til å skjønne det. 

Anonymkode: f0f63...71f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Låse døren? 

Anonymkode: 6528f...6ed

AnonymBruker
Skrevet

Min på snart 3,5 legger seg kl 19. han kan sovne alt fra 18:45-20:00, som idag så sovnet han 20. jeg er veldig streng på det at vi skal ha det rolig en stund før leggetid og ikke masse lek, og det pleier å hjelpe på leggingen. Men nå legger jeg meg med han og har ikke tatt kampen om at han skal sovne aleine 😅 mulig det er litt vanskeligere da. 

Anonymkode: e3cf6...7c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her legges det 19-20 :) Tipset mitt er at du må være streng og vise at du er sjefen, det vil gå over med tiden. 

Anonymkode: db4b1...5c9

Har prøvd å være skikkelig streng, og gi klart beskjed om at nok er nok og natta er natta, men da eskalerer alt bare til myye verre 😩 

AnonymBruker
Skrevet

Låse døren? 

Tanken har slått meg, men føles ikke riktig. Tror hen hadde blitt redd for rommet sitt da. Drømmer mye, og henger seg veldig opp i skumle opplevelser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2,5 år her. Legger seg kl 1930. Dvs kveldsmat 1830, så bad og stell. Leser og synger. Roer ned. Går ut kl 1930 av rommer . Har vannflaske. Eneste lovlige etter legging er do. 

Anonymkode: d2dfb...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke lagt så sent som 8, det er jo det som er anbefalt  leggetid for 8 åringer. Vi har vært igjennom en periode der han sto opp mye og tullet ved leggeing, eneste som hjalp var å «stå i det». Førlge tilbake og si må er det natts 21156 ganger🤬 vi måtte også bytte på for å ikke bli for sinte på han. Det varte et par uker, og nå sovner han fint kl 19. 

Anonymkode: c9acb...ae0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Låse døren? 

Selvfølgelig låser man ikke døren. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hen? Det er ingen som vet hvem barnet ditt selv om du «avslører» kjønnet 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 19b0c...ab6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har dere forsøkt å legge ved åttetiden da? Min yngste blir 3 om et par måneder, legger seg mellom kl 19 og 20 som regel. Hvis hun går ut av rommet, følg tilbake. Gjenta og gjenta. Slitsomt ja, men det går over til slutt (sies det 😅) her har vi sprinkelseng enda, så hun går ingen steder. Får ha en liten bok som hun "leser i" oppe i senga, eventuelt en liten leke av noe slag. 

Tror vi skal prøve med senere legging ja. Hva mener du med «følging»? Går barnet frivillig da? Hehe. Vi må fysisk bære vår sprellende og tunge treåring. Savner sprinkelsenga!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror vi skal prøve med senere legging ja. Hva mener du med «følging»? Går barnet frivillig da? Hehe. Vi må fysisk bære vår sprellende og tunge treåring. Savner sprinkelsenga!

Ja, jo, noen ganger må det bæres. Jeg må fortsatt bære min seksåring tilbake i seng av og til 😅 verre når de kommer seg ut for egen maskin ja 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Hen? Det er ingen som vet hvem barnet ditt selv om du «avslører» kjønnet 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 19b0c...ab6

Nei, ser at det kanskje var unødvendig. Er vel ikke den eneste treåringen som er vrien for tiden. Noe mer du vil peke på som er helt urelevant for tråden? Kanskje komme med noen gode råd i stedet? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sovner som regel til samme tid hver dag 19.30. Begynner med forberedelser til legging fra 18.30. 

Anonymkode: ddfde...ee3

Skrevet

3,5år. Legger seg mellom kl.  20 - 21. Vi står opp 08:30 på hverdager, så han må ikke opp så tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet

20

Anonymkode: 58160...b0a

AnonymBruker
Skrevet

Man låser ikke soveromsdøra til et barn ved leggetid, da er man passe syk som forelder. 😅 men om man vil lage oppveksttraumer; værsågod!

Anonymkode: f0f63...71f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...