Gå til innhold

Bekymringsmelding og oppfølning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når kan man forvente oppfølgning av bekymringsmelding? Kontaktet kommunen og de skulle ta det videre. Spørsmålet er bare hvor lang tid kan jeg forvente før de ordner opp i det. Saken er angående en nabo, men som påvirker oss andre naboene i stor grad.

Anonymkode: a8d0f...67a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente å få vite noe om verken når eller hva som skjer, det er sikkert. Hvor lang tid det tar før det skjer noe kan variere, avhengig av hvor alvorlig og akutt de ser saken.

Anonymkode: d7123...b0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke forvente å få vite noe om verken når eller hva som skjer, det er sikkert. Hvor lang tid det tar før det skjer noe kan variere, avhengig av hvor alvorlig og akutt de ser saken.

Forventer ikke å få vite noe, men forventer at det innføres tiltak snarest. Orker ikke ha det sånn her lenger. Vil derfor vite hvor lang tid jeg kan forvente, før jeg eventuelt kontakter kommunen igjen

Skrevet

TS kan undersøke om avdelingen han/hun har vært i kontakt med har noen saksbehandlingstid. Noen har frister som det kreves at de overholder, for eksempel har barnevernet en behandlingsfrist på 3 måneder der alt skal foreligge (undersøkelser, konklusjon osv.) 

Skrevet

Bekymringsmelding til barnevernet eller? 

Isåfall får ikke du som privat melder noe videre informasjon. Det er ikke din sak. Men jeg er egentlig litt usikker på hva du mener. 

Foreldrne (?) det gjelder vil bli kontaktet innen en uke etter at bekymringsmeldingen er mottatt. Om det skjer noe videre så varierer i forhold til alvorlighetsgrad. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva det gjelder, kom bare med ett eksempel. TS oppgav heller ikke hva det gjaldt eller hvilken instans hos kommunen det gjelder fordi de også opererer med forskjellige saksbehandlingsfrister. 

Endret av Knoot
AnonymBruker
Skrevet
spegel skrev (Akkurat nå):

Bekymringsmelding til barnevernet eller? 

Isåfall får ikke du som privat melder noe videre informasjon. Det er ikke din sak. Men jeg er egentlig litt usikker på hva du mener. 

Foreldrne (?) det gjelder vil bli kontaktet innen en uke etter at bekymringsmeldingen er mottatt. Om det skjer noe videre så varierer i forhold til alvorlighetsgrad. 

Knoot skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke hva det gjelder, kom bare med ett eksempel. TS oppgav heller ikke hva det gjaldt. 

Ikke barnevernet. Gjelder helse og omsorg ovenfor en nabo, og også naboene i den grad det påvirker oss. Vedkommende vasser nærmest i både urin og avføring. Lukten siger ut til naboene. Kan knapt gå ut eller inn av døra uten at jeg brekker meg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette ang trampolinen og de stygge blikkene igjen?

Anonymkode: bc30a...ee6

AnonymBruker
Skrevet

En slik bekymringsmelding kan variere, har du meldt til kommune eller fastlege? Det er uansett vanskelig å vite noe forventet tid, men det høres jo relativt akutt ut.

Hvor raskt det kan komme en endring avhenger nok også av hvordan vedkommende reagerer.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjelder bekymringsmeldingen TS? Jeg tenkte automatisk på barnevern når du skrev bekymringsmelding, men så at denne tråden var innunder "kropp og helse", og da gjelder det kanskje en nabo med psykiske helseutfordringer? 

Uansett, det er ikke slik at naboer får noen tilbakemelding om de melder bekymring i forhold til noen av delene mener jeg.

Anonymkode: 2c5af...073

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er dette ang trampolinen og de stygge blikkene igjen?

Anonymkode: bc30a...ee6

Hva gjelder bekymringsmeldingen TS? Jeg tenkte automatisk på barnevern når du skrev bekymringsmelding, men så at denne tråden var innunder "kropp og helse", og da gjelder det kanskje en nabo med psykiske helseutfordringer? 

Uansett, det er ikke slik at naboer får noen tilbakemelding om de melder bekymring i forhold til noen av delene mener jeg.

Anonymkode: 2c5af...073

Nei, gjelder som jeg skrev helse og omsorg ovenfor en nabo som er meget ustelt og full av urin og avføring. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En slik bekymringsmelding kan variere, har du meldt til kommune eller fastlege? Det er uansett vanskelig å vite noe forventet tid, men det høres jo relativt akutt ut.

Hvor raskt det kan komme en endring avhenger nok også av hvordan vedkommende reagerer.

Meldt til kommuneoverlegen. Første gang for meg, men vet at andre naboer har gjort det tidligere.  

Skrevet

Ikke forvent at det blir ordnet opp, da blir du skuffet. Retten til å gå til grunne er ekstremt sterk i Norge

AnonymBruker
Skrevet

En uke siden jeg har klaget og fortsatt ingen tiltak. Klar over at det er vært fri i tre dager, men jeg kan rett og slette ikke leve slikt lenger. Lukten er uutholdelig. Bør jeg begynne å purre nå eller er det for tidlig?

Anonymkode: 46ef3...894

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i borettslag? Snakk med styret og få dem til å ta saken. 
Bor vedkommende i kommunal leilighet? Kontakt boligkontoret i kommunen, det er de som leier ut. 
Leier vedkommende bolig? Kontakt eier/utleier. 
Eier vedkommende boligen sin? Kontakt styret. 

Lykke til! 

Anonymkode: 281ff...aab

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i borettslag? Snakk med styret og få dem til å ta saken. 
Bor vedkommende i kommunal leilighet? Kontakt boligkontoret i kommunen, det er de som leier ut. 
Leier vedkommende bolig? Kontakt eier/utleier. 
Eier vedkommende boligen sin? Kontakt styret. 

Lykke til! 

Anonymkode: 281ff...aab

Vedkommende eier boligen, men styret får jo ikke gjort annet enn å kanskje true med tvangssalg. Ser derimot ikke på det som en opitmal eller etisk riktig løsning, da vedkommende er både gammel og i dårlig form. 

Anonymkode: 46ef3...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...