Gå til innhold

Monsterkviser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at kviser rundt haka gjerne er hormonelle, og har pleid å få dype underjordiske i tiden rundt mensen  (så tenkt det stemmer). Men nå har jeg slike hele måneden, og lurer på om det kan være pga spiralen (fikk den i januar), eller om det er pga munnbind (økt bruk siden nyttår. Noen med erfaring på om disse potensielle årsakene? Eller er det kanskje tilfeldig? 

Anonymkode: aa29e...866

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville dratt til fastlegen først som sist. Dette er kviser som fort kan gi arr. Jeg fikk epiduo og det fungerte veldig bra!

Anonymkode: c26c4...cfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det hormon spiral? Jeg fikk slike gedigne kviser over og under huden av cerazette, når jeg spurte gynekolog om prevansjon så sa hun at det er samme stoff i cerazette, psprøyte, og pplaster. Pga tidligere blodpropp kunne jeg ikke velge annet enn minipille eller kobberspiral. Tok kobberspiral og er nå tilbake på en lg annen sjelden kvise. 

Anonymkode: 06507...594

AnonymBruker
Skrevet

Og hormonspiral, skulle det stå overfor 

AnonymBruker
Skrevet

Vært der! Det som var så rart med meg er at cystisk acne ikke dukket opp før jeg var i midten av 20-årene, hadde det aldri som tenåring. Og jeg prøvde å finne årsaker ved å kutte matvarer, gikk gjennom et arsenal av kremer og annen hudbehandling, kuttet p-piller, prøvde antibiotikakur og reseptbelagte kremer. Det eneste som funket var Isotretionoin. En heftig kur, men jeg var sterkt plaget. Det kurerte acnen, og har ikke hatt skikkelige utbrudd på 2 år, etter endt kur. 

Anonymkode: 1fa34...de9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ville dratt til fastlegen først som sist. Dette er kviser som fort kan gi arr. Jeg fikk epiduo og det fungerte veldig bra!

Anonymkode: c26c4...cfa

Skal til legen neste uke, da skal jeg spørre ☺️

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det hormon spiral? Jeg fikk slike gedigne kviser over og under huden av cerazette, når jeg spurte gynekolog om prevansjon så sa hun at det er samme stoff i cerazette, psprøyte, og pplaster. Pga tidligere blodpropp kunne jeg ikke velge annet enn minipille eller kobberspiral. Tok kobberspiral og er nå tilbake på en lg annen sjelden kvise. 

Hormonspiral ja. Har hatt blodpropp jeg og, hormonspiral skal være ok likevel. Kobber er ikke aktuelt for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vært der! Det som var så rart med meg er at cystisk acne ikke dukket opp før jeg var i midten av 20-årene, hadde det aldri som tenåring. Og jeg prøvde å finne årsaker ved å kutte matvarer, gikk gjennom et arsenal av kremer og annen hudbehandling, kuttet p-piller, prøvde antibiotikakur og reseptbelagte kremer. Det eneste som funket var Isotretionoin. En heftig kur, men jeg var sterkt plaget. Det kurerte acnen, og har ikke hatt skikkelige utbrudd på 2 år, etter endt kur. 

Ah, har det et navn?! 🤯 De er helt sinnsyke, og de gjør så vondt. Skal Google dette litt nå. Takk! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hormonspiral ja. Har hatt blodpropp jeg og, hormonspiral skal være ok likevel. Kobber er ikke aktuelt for meg. 

Venninnen min kalte det "gammel-dame-kviser", jeg fikk ikke mine før i tyve-tredve årene, men da var jeg også veldig plaget. Jeg har hatt kobberspiral fra jeg var 22, så hormonell prevensjon var i alle fall ikke årsaken hos meg. Men hvorfor er ikke kobberspiral aktuelt? 

Anonymkode: 2e79b...9f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Venninnen min kalte det "gammel-dame-kviser", jeg fikk ikke mine før i tyve-tredve årene, men da var jeg også veldig plaget. Jeg har hatt kobberspiral fra jeg var 22, så hormonell prevensjon var i alle fall ikke årsaken hos meg. Men hvorfor er ikke kobberspiral aktuelt? 

Anonymkode: 2e79b...9f5

Allergi 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor ikke? Bare nysgjerrig 

AnonymBruker
Skrevet

Slike kviser er hormonelle og ofte genetisk betinget. Jeg fikk enormt med kviser på haken når jeg hadde hormonspiral, problemet ble litt bedre etter spiralen ble fjernet. Yasmin eller diane p piller kan hjelpe. 

Anonymkode: 1b5b0...2de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Samme her! Hadde det non stop i midten av tyveårene. Var forferdelig. Ca to år med intense hormonkviser som nekta å gi seg.

Så plutselig roet de seg og kom med PMS.

Jeg begynte derimot med Mint Julep Mask fra Queen Helene og den fungerte som pokker! Knerta de ved startfasen, så "kom de opp" helt ufarlige og bare svant hen.

Har dessverre en og annen innimellom PMS nå. men kan gå noen måneder uten.

Hormonkviser er no forbanna herk.

Anonymkode: e030b...723

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...