Gå til innhold

Reseptutskrivning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen leger her som kan fortelle gangen i hvordan de skriver ut resepter? Kan systemet være forsinket på noen måte? Legen min skulle skrive ut resept til meg forrige tirsdag, ennå ikke kommet fordi legen plages med systemet.....? 

Anonymkode: 54cd5...679

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynner å lure på om jeg har blitt lurt... privat lege som tok seg godt betalt for en slags pakkeløsning.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Begynner å lure på om jeg har blitt lurt... privat lege som tok seg godt betalt for en slags pakkeløsning.

E-resept skriver på sekundet. Så med mindre datasystemet er nede skal det gå fort. Om et så kritisk system er nede i over en uke vil jeg kalle det krise....

Kanskje du har lært? Privat er langt fra bedre enn offentlig...........

Anonymkode: fbcc7...c69

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

E-resept skriver på sekundet. Så med mindre datasystemet er nede skal det gå fort. Om et så kritisk system er nede i over en uke vil jeg kalle det krise....

Kanskje du har lært? Privat er langt fra bedre enn offentlig...........

Lært faktisk..... det var det eller stå i flere mnd i kø. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Nastine said:

Lært faktisk..... det var det eller stå i flere mnd i kø. 

Tull. Er det medisinsk indisert står man ikke flere mnd i kø. Private tar inn alt rælet det offentlige ikke tar inn på 1 uke

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tull. Er det medisinsk indisert står man ikke flere mnd i kø. Private tar inn alt rælet det offentlige ikke tar inn på 1 uke

Akkurat ja. Ja da har min fastlege fra det OFFENTLIGE lurt meg! Ikke bedre de da 🤪 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nastine said:

Akkurat ja. Ja da har min fastlege fra det OFFENTLIGE lurt meg! Ikke bedre de da 🤪 

Heller du som ikke har noe alvolig, men roper ulv. Legen din gir deg ikke det du vil av medisiner, sykmeldinger etc og du blir forbanna. Mange sånne pasienter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger forsinkelse på 10-15 min, aldri mer. 

Anonymkode: dfb78...a5a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Heller du som ikke har noe alvolig, men roper ulv. Legen din gir deg ikke det du vil av medisiner, sykmeldinger etc og du blir forbanna. Mange sånne pasienter.

Så fint du vet min sykehistorie da 😳 herregud! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en reseptfornyelse har legene 3 virkedagers frist. Torsdag og i går var helligdager, så det høres ikke urimelig ut at du fortsatt ikke har fått den. 

Anonymkode: a0234...e95

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er en reseptfornyelse har legene 3 virkedagers frist. Torsdag og i går var helligdager, så det høres ikke urimelig ut at du fortsatt ikke har fått den. 

Anonymkode: a0234...e95

Ok, takk for seriøst svar 😊 da venter jeg og ser 👍 

Skrevet

Flere ganger det står på mine resepter at de ikke er der, men står registrert på apoteket

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
milliemoo skrev (2 timer siden):

Flere ganger det står på mine resepter at de ikke er der, men står registrert på apoteket

😅 Det er ikke mulig. 

Anonymkode: 584bf...8c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Nastine said:

Så fint du vet min sykehistorie da 😳 herregud! 

Traff spikern på hodet der ja. Butthurt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det gjør for såvidt KG også, slipper inn alt ræl vi ikke ville tatt inn i våre private hjem. 

Ts, hvis du har betalt for en dyr privat time hos spesialist bør du ringe og spørre etter resepten. 

Anonymkode: df37b...fba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det noen leger her som kan fortelle gangen i hvordan de skriver ut resepter? Kan systemet være forsinket på noen måte? Legen min skulle skrive ut resept til meg forrige tirsdag, ennå ikke kommet fordi legen plages med systemet.....? 

Jeg ville ringt og purret. Har du betalt for en privat tjeneste, bør servicen være god også. Jeg ville ikke ventet mer enn én arbeidsdag på en e-resept, før jeg ringte og sjekket dagen etter hvor den ble av.

Ring og spør hvor det blir av! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Traff spikern på hodet der ja. Butthurt?

Rimelig sjuk i hue du 🤪 jeg har fra før MS, så nei jeg trenger ikke flere diagnoser eller hva faen, jeg skal til psykolog for depresjon pga ms, dps var det 4mnd ventetid. Du må ha et fryktelig trasig liv som går rundt og dømmer og tror det verste om folk!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hjelp, du har virkelig stått opp på feil fot i dag …  Bedre lykke til i morgen! 🌼

Anonymkode: 188b6...72b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når legen min skriver ut resept (rimelig ofte, minst en gang i mnd. pga sterke medisiner), så er den på helsenorge.no/apoteket i løpet av få minutter. Om hun gjør det under konsultasjon kan jeg gå rett fra legekontoret til apoteket som ligger i underetasjen.

Anonymkode: 5d9cd...95b

• Liker 1
Skrevet

Tråden stenges da det etterspøres etter helsepersonell og det er ikke lov å signere som dette.

Anki, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...