Gå til innhold

Erfaringer med Mysimba

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gikk ned 20 kg på 1 år. Mindre matlyst, bedre kontroll over mat, og mer energi. Slutta for 1 mnd siden, ikke gått opp i vekt. Lykke til :)

Anonymkode: 38090...cba

Så bra 😊 gikk du full dose hele tiden? Hadde du noen bivirkninger? 

Anonymkode: 9af43...8b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
ops2 skrev (22 timer siden):

Det kan jo være at du har en lege som er en kødd, og som har et nedlatende syn på overvektige. Som mener alt er et spørsmål om viljestyrke og latskap. Jo, helsevesenet har nok av slike.... selv om de ikke sier det på samme måte som anonyme brukere på KG! 🤨

Har du samme lege nå, som nektet deg Reductil?

Det spørs om hun var det altså. Nei jeg har ny lege nå, så har bestilt meg time :) Selv om jeg har en mistanke om at han også kan være typen til å være restriktiv med medikamenter (som selvsagt er bra i visse tilfeller) og som mener at man kan tenke seg frisk 😛 

Anonymkode: 2a4a4...240

Gjest Jon Are
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 7.03):

slik jeg har skjønt det så er det slik at du MÅ ha en BMI over 30 for å bli vurdert i det hele tatt. Over 35 kan du få den, men må gjerne betale selv, (med mindre du har vektrelaterte sykdommer). Over 40 så får man den på bli resept. 

Jeg har gått på den siden 1.september - gikk raskt ned 15 kilo (halvannen månede) - men har siden stått stille.(Men ikke gått opp igjen heller!) Veldig lite bivirkninger. Litt ekstra svette en periode. Tror de fleste ikke får så kraftige bivirkninger, det er iallefall mitt inntrykk i en Facebookgruppe jeg er med i. 

Man må gjerne prøve mysimba før saxenda, med mindre det er grunner til at man ikke kan ta mysimba (f.eks tidligere depresjoner, eller at man er avhengig av å ta smertestillende mot smerte - av opioder - da mysimba reduserer effekten). 

Anonymkode: 7c92e...632

Takk for svar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 18.52):

Så bra 😊 gikk du full dose hele tiden? Hadde du noen bivirkninger? 

Jeg økte til full dose over fire uker. Ja, litt bivirkninger som kvalme, nervøs følelse i kroppen, litt mye energi til tider. Kunne ikke ta dem for sent, da fikk jeg ikke sove. Men, de gav meg bedre kontroll over maten. Jeg klarte å stoppe opp og tenke. Er jeg sulten nå? Er denne maten bra for kroppen min? Spiser jeg fordi jeg er trist nå? Er det noe annet jeg heller kan gjøre? (Som å gå en tur, drikke litt farris og spise et eple) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg økte til full dose over fire uker. Ja, litt bivirkninger som kvalme, nervøs følelse i kroppen, litt mye energi til tider. Kunne ikke ta dem for sent, da fikk jeg ikke sove. Men, de gav meg bedre kontroll over maten. Jeg klarte å stoppe opp og tenke. Er jeg sulten nå? Er denne maten bra for kroppen min? Spiser jeg fordi jeg er trist nå? Er det noe annet jeg heller kan gjøre? (Som å gå en tur, drikke litt farris og spise et eple) 

Takk for svar 😊

Jeg er også redd for å ikke få sove, da jeg har sliti litt med det i perioder... Men at de kan gi mer energi er jo veldig positivt da! Hvor sent på dagen tok du de siste? Før/etter middag? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...