Gjest gjesta Skrevet 18. november 2005 #681 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) :grine2: Så søt hun er, skikkelig sint på snøen.. Ser det for meg, det du skriver, så søøøøt da *får ikke mindre lyst på unger*........... Ah, så kjipt med helgen da.... Men greitt med erfaring og penger Er ikke formen bra?... Ja, julebord er ofte sånn... Typen kom full hjem igår (ikke julebord, men rølpefull, hehe), ble litt irritert på han, for han snakka bare tull.. :grine2: Ja, syns det var kjempebra at de ville ta inn kjolene til meg! Hm... kan jo være de har glemt det ja, de har kanskje mye å gjøre. Får ringe de en av de nærmeste dagene! Håper du får tatt med lillemora di til Pepperkakebyen og kost dere litt Håper jobbehelga går bra! Endret 18. november 2005 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjtuppa Skrevet 18. november 2005 #682 Del Skrevet 18. november 2005 Innom for å ønske deg god helg, og lykke til på jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitekatt Skrevet 18. november 2005 #683 Del Skrevet 18. november 2005 Kitekatt: Takk for det! Jeg skal inn å lese i boken din! Jeg kommer ikke til å gå ut med diagnosen (ihvertfall ikke på en stund), for jeg har ikke informert familien enda, og det er en annen på forumet som er under utredning for det samme. Av deres hensyn lar jeg det ligge foreløpig. Det forstår jeg godt. Trodde kanskje du hadde skrevet det her, men orket ikke lete masse rundt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstdamen Skrevet 18. november 2005 #684 Del Skrevet 18. november 2005 God helg Luthien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 18. november 2005 #685 Del Skrevet 18. november 2005 Lenge siden jeg har besøkt deg og de andre brudene. Her kommer en god helg- . Håper du har det fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 20. november 2005 #686 Del Skrevet 20. november 2005 Håper du har hatt en fin helg, og at selskapet gikk knirkefritt! Deilig å få en diagnose, det skjønner jeg! Håper snøen fikk seg en lærepenge da, av fy'ene til datteren din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 21. november 2005 #687 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Dattera di må jo bare være helt skjønn!!! Uansett hvor merkelig det høres ut - GRATULERER med diagnosen (som jeg for øvrig har full forståelse for at du hemmligholder.) Vil tro det var mange kilo som lettet ja, men samtidig nye bekymringer som snek seg inn. Men nå er det jo bare å håpe at dere hvertfall får barnehageplass til vesla deres da. Og så må jeg jo si at du er ei TØFF dame som takler dette så bra da!! Jeg er faktisk på utredning til en sykdom selv (men ikke på langt nær så veldig alvorlig) og er ikke like tøff som deg nei... Endret 21. november 2005 av Markblomsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjtuppa Skrevet 21. november 2005 #688 Del Skrevet 21. november 2005 Hei vennen! Håper du har hatt ei fin helg!!? Gikk selskapet greit? Syns du er ei tøff dame ja, jeg beunder deg som greier å holde humøret oppe selv om du har det vanskelig med sykdommen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gika Skrevet 21. november 2005 #689 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg er innom med en liten . Håper du har hatt en fin helg og at den nye uka også ser lovende ut! Hvordan går det med mannen? Har han kommet seg litt ovenpå igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjtuppa Skrevet 23. november 2005 #690 Del Skrevet 23. november 2005 Hei! Håper alt står bra til med deg og dine!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 23. november 2005 #691 Del Skrevet 23. november 2005 Hei du. Godt å høre at du har fått svar på ti års uvisshet nå da...Det må være utrolig sært! Sterk du! Det må jeg si... Håper du fortsetter med det Ha en fin kveld vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 25. november 2005 #692 Del Skrevet 25. november 2005 Beskrivelsene du gir av datteren din gjør ikke at jeg får mindre lyst på barn... Ser for meg et lite menneske med digre votter ute i den første snøen - eitrende forbanna... Så fint at du har en diagnose. Håper det kan lette livet litt for deg, selv om du må leve med det. Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2005 #693 Del Skrevet 29. november 2005 Starter ny dagbok (igjen ja ) ettersom jeg har fått opp min dagbok på Google's søkeside flere ganger når jeg har søkt på saker & ting ang feks bryllup. Tar ikke sjangs på å bli gjenkjent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 29. november 2005 #694 Del Skrevet 29. november 2005 Men Lüthien, nå har du ikke vært her på en stund igjen... Håper alt er bare bra da, og at det bare er en liten 'vimse'-grunn til at er fraværende fra oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjtuppa Skrevet 29. november 2005 #695 Del Skrevet 29. november 2005 Hei vennen! Ja, håper alt står bra til med deg jeg også, vi er mange som savner deg her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 29. november 2005 Forfatter #696 Del Skrevet 29. november 2005 Tusen takk for koselige hilsener og klemmer! Har savnet dere også! Jeg fortalte jo at jeg skulle jobbe med et stort selskap helgen den 18/19, og det gjorde jeg.. De hadde av ymse grunner og misforståelser ikke satt opp flere ansatte på dette selskapet, og derfor fikk jeg et vanvittig kjør hele dagen og natten stort sett alene. Det ble 16-17 timers arbeidsdag og når jeg endelig var ferdig i halv firetiden på natten (begynte kl. 11 på formiddagen), så sa kroppen stopp.. :cry: Jeg lå flatt i en hel uke før jeg klarte å gjøre noe som helst, og det er lite jeg klarer fremdeles. Bena svikter, ryggen har sinnsyke nervesmerter og jeg er svimmel, kvalm, hodepine, småfeber og store problemer med "hjernekapasiteten".. Helt grusomt! Jeg har jo så utrolig lyst til å jobbe, og ihvertfall med den "drømmejobben" som jeg var så heldig å få, men nå har familie og nære venner sagt sitt alvorsord for å få meg til å forstå at jeg ikke er istand til dette. Jeg sliter forferdelig innvendig, for jeg har så lyst til å "gjøre nytte for meg" og ha noe å kose meg med, men det ser ut til at jeg må ut av arbeidslivet for en lang, lang periode. Hvis jeg er riktig uheldig kommer jeg meg ikke tilbake igjen. :cry: Også jeg som har vært så skeptisk til disse "trygdesnylterne" (ikke så gale da, men jeg har hatt en litt innebygget skepsis mot en del av de), men nå får jeg virkelig føle på kroppen selv hvordan de har det. Tenk at omverdenen ser på deg som en "lat" person som helst vil være hjemme, mens alt du virkelig ønsker er å kunne arbeide og slippe unna den monotone tilværelsen hjemme! Jeg har virkelig lært leksen min nå! Jeg har vegret meg litt for å skrive her inne når jeg tenker som nå, for dette er jo en dagbok for glade tanker og bryllupsplanlegging, men kjenner jeg meg selv rett så regner jeg med at de gode tankene overgår de triste om ikke så lenge. Har bestilt time til fastlegen min for å prate om ting og få orden på det praktiske, men de har jammen lang ventetid. 2 uker er lang tid når man trenger å få ting gjort igår! Jeg har sendt avgårde søknaden om barnehageplass, men det at vi kommer i prioritert gruppe betyr på ingen måte at vi er garantert plass likevel. Det mangler minst 2000 barnehageplasser her i Bergen, og enslige + innvandrere stiller like sterkt som de med kronisk, alvorlig sykdom.. Håper og ber om at lillemoren min får begynne i barnehagen snart! Midt oppe i det hele så har vi ikke glemt bryllupsplanene, vi må bare tenke oss om 10 ganger til på hvordan vi skal gjennomføre det. Pratet en del med svigermor her om dagen, og hun synes det er viktig at vi legger opp til noe vi kan leve med økonomisk og at det finnes mange muligheter til å få et feiende flott bryllup uten å bruke mer enn det smaker. Jeg er veldig enig, og vi tenker så det knaker for å finne ut hva vi vil gjøre. Drømmen er visst fremdeles å gifte oss på julaften med nærmeste familie tilstede, og ha en "tapasfest" eller noe lignende 28 april, men jeg ser ikke helt hvordan det kan ordnes i praksis. Vi vil nemlig gifte oss i kirken (ihvertfall kristelig, med en prest), og det er sikkert ikke lett å få til på en så travel kirkedag som julaften. Vi har presten da, så den saken er biff (familiemedlem), men jeg tror nok ikke han vil vie oss utenfor kirkens fire vegger, og dermed måtte vi fått låne en kirke på et eller annet tidspunkt på dagen. Fotograf kan vel kanskje ordnes, hvis det blir noenlunde tidlig på dagen, eller? Hva tror dere om det? Frisørene har åpent til 12 på julaften, har de ikke? Også var det hvor mange som skulle ha vært med og hvor vi skulle hatt det. Jeg tror mine besteforeldre hadde blitt dødelig fornærmet hvis de ikke ble invitert i bryllupet vårt, så hvis besteforeldre på begge sider skal være med så er vi plutselig oppe i 20-25 personer. Hvor kan vi ha en koselig bryllupsjulaften med så mange da? Er det i det hele tatt gjennomførbart? Mange tanker som svirrer i hodet mitt nå, så hvis dere har noen tanker eller råd å komme med så er jeg lutter øre. Nå skal jeg se om jeg klarer å besøke en del dagbøker, men det kan hende jeg ikke rekker over alle nå pga intense ryggsmerter. Her er det snø og kjempekoselig stemning ute! Lillemor sovnet isted, så jeg la henne ut i den friske luften på terassen, så håper jeg hun ikke sover så lenge at nattesøvnen må vike. Deilig med litt alenetid! til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2005 #697 Del Skrevet 29. november 2005 Uffda, så trist å høre.. Håper formen er bedre idag Gifte dere på julaften kanskje ja? Spennende! Jeg slettet den gamle dagboka ja.. Kjipern.. Men fikk opp dagboka mi når jeg søkte på feks bryllupsrelaterte ting på Google endel ganger.. Uff, vi har så dårlig råd, at vi skulle hatt mer støtte men.. Må være fornøyd med det vi får. Ingen baby nei. Tok el test for ei uke siden, den ble positiv. Men har hørt at det betyr bare el er på vei, og kanskje den ikke kom. Er visst bare temp-målinger som er til å stole på sies det.. Men uansett, ikke hastverk, selv om det jo er litt spennende.. Hadde sex 2 dager før el.. Har du hatt en fin helg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 29. november 2005 #698 Del Skrevet 29. november 2005 Huffda vennen - ikke bra dette her. Skjønner godt at du ikke helt liker tanken på bli en trygdesnylter selv - liker ikke den tanken jeg heller. Men må man så må man, man må lytte til kroppens signaler - det er veldig viktig. Håper det bedrer seg snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 29. november 2005 #699 Del Skrevet 29. november 2005 Her ser det ut til at du har hatt det litt tungt i det siste ja. Høres ikke bta ut med denne sykdommen din. Krysser fingra for at du får (rask) fremgang nå, slik at julen blir en hyggelig opplevelse hvertfall. Viktig å lytte til kroppens signaler vettu (det der er egentilg din replikk da) God bedring hvertfall. Er vel heller ikke så lett økonomisk vil jeg tro, med det du sikkert trenger av behandlinger/medisiner/tilpasninger og jeg skjønner derfor veldig godt at dere vender og vrir på hver eneste tanke for å få bryllupet billigst mulig, men likvel mest mulig slik dere vil. Synes bryllup på julaften høres veldig hyggelig ut jeg da, spesielt siden dere har den historien dere har også. Hvis dere ender opp med å gjøre det, så kan dere jo bare be de aller nærmeste (les foreldre og søsken) på bryllups(jule)middag på julaften. Og resten får feriet dagen med dere i april med f.eks tapas. I så fall vil jo blant annet besteforeldre få feiret med dere da. Hvordan tenker dere med tapasen da? leie et lokale og ha buffet? Med borddekking og fest etterpå eller? Har du i så fall tenkt å ta på kjolen igjen? Vet ikke om dette var noe du ble noe klokere av jeg... :klø: Men det var i hvertfall noen av tankene jeg gjorde meg når jeg leste gjennom innlegget ditt. Uansett hva dere ender opp med, så er det viktigste at dere gjør noe som dere er fornøyd med, på tross av hva andre måtte mene. Og det viktigste på bryllupsdagen er jo ikke rammen rundt det, men kjærligheten mellom de to som gir hverandre sitt ja på evig troskap En god fra meg til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gika Skrevet 29. november 2005 #700 Del Skrevet 29. november 2005 Liker ikke å høre at du er dårlig! Hvil deg ordentlig nå, og vent med bryllupsplaner og annet til du har kommet deg litt ovenpå igjen. Jeg lover å komme tilbake med litt mer konstruktive kommentarer en av dagene, men akkurat nå er hjernen min litt tom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå