Gå til innhold

Lúthiens bryllupsdagbok

Lúthien

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nevèsta

Hvordan går det der borte på vestlandet? Kjedelig med alt det dårlige været og alle skredene som er der for tiden.... Tenker på deg når jeg hører om sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@riel: Ja, jeg håper det blir koselig! Det er første gang vi hogger selv, så det blir spennende! :hoppe:

Litjtuppa: Bra å se at det ikke bare er meg som er glad i julen! :ler: Viktig å lage gode tradisjoner for barna våre, så de kan kose seg like mye som vi gjorde (gjør :ler: ).

Lythande: :klem:

nevèsta: Ja, i slike stunder er det jammen herlig å ha barn!

Å dra rundt på julemesser, juleverksted og lysfester var liksom ikke det samme som når vi var små, så de siste par årene har ikke julen vært så magisk som den pleide å være.

Nå kjenner jeg at julegleden strømmer på igjen, om enn på en litt annen måte. Det er spente og strålende barneøyne som setter meg i julestemning nå, og jeg har verdens beste unnskyldning til å dyppe lys og bake pepperkakehus! :nissekonekyss:

Det går bra på vestlandet nå.. Veldig trist med han som omkom i Åsane-raset, han kom fra stedet jeg bodde i 10 år og giftet seg med sin kjære for bare 2 måneder siden.. 3 september tror jeg det var.. :cry:

Jeg satt skikkelig nervøs igår da min mor som kom med toget fra Oslo måtte hoppe av på Gol for å busse videre. Det var flom og gikk ras på alle veiene inn til Bergen fra den kanten, så heldigvis ble de satt av på Voss for overnatting. Jeg fulgte de "laiv" på mobilen mens de kjørte på smale, svingete og ekstremt rasfarlige veier, og det var ikke helt uten dramatikk. :hår:

Når mobilen gikk tom for strøm så satt jeg klistret til nettet for å sjekke status på veinettet og sjekke avisene. Var mer enn litt engstelig for å lese "Buss tatt av ras" eller noe lignende på nettavisen.

Logisk sett så skulle jeg jo tatt det med ro, men det var jo mamman min! Måtte vite at hun kom trygt hjem! :hjerte:

Har blitt lite bryllupsrelatert her i det siste, men det kommer nok snart! ;)

Vi får snart byggingeniør på besøk for 1 års befaring i nye-huset og i morgen skal jeg til spesialisten, så jeg føler vi må ta en ting av gangen denne uken. :Nikke:

Koselig å se at dere henger med! :klem:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg gleder meg til vi får barn og skal feire jul.. :hjerte:

Blir myyye koseligere.. ;)

Uffda skummelt å være redd for noen man kjenner så godt :klem:

Skal du i Pepperkakebyen idag? :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.. da er jeg klar til skriving igjen! :)

Spesialisten ja.. Jeg fikk vite at jeg hadde en hjernebetennelse for 9-10 år siden, og det har legene glemt å opplyse meg om!! (Visste at de hadde mistanke om det, men ante ikke at det ble bekreftet!)

Jeg vet ikke hva dette evt. har gjort av skader, men skal til videre scanning av hjernen for å sjekke at alt ser bra ut sånn sett.

Jeg fikk diagnosen på den aktuelle sykdommen..

Han var ikke i tvil, og jeg tilbragte ganske mange timer der idag!

Går rundt i en slags nummenhet nå, for det er utrolig deilig å få noe "håndfast", samtidig som det er forferdelig å skulle ha en så alvorlig sykdom.

Tenker jeg kommer til å bruke en del dager på å fordøye dette, selv om jeg har vært syk så lenge. :sjenert:

Jeg fikk ihvertfall høre en masse positivt da, så jeg måtte smile litt innimellom.

Jeg fikk høre at jeg var utrolig tøff og veldig sterk psykisk som hadde klart "det som skulle være nesten umulig". Nemlig det å skulle fungere i 10 år med en kropp og hjerne som hadde så alvorlige plager og ikke vite hva det kom av. Jeg må jo innrømme at det har vært lite gøy å skulle overbevise seg selv om at man EGENTLIG er frisk når kroppen sier det motsatte.. Uten diagnose så blir man liksom litt hypokonder. I mitt tilfelle var det i så fall kroppen min som var hypokonder! :ler:

Godt å høre noen positive ord, det varmet! :rosasmil:

Tøff eller ikke, det kom et par tårer helt på slutten, når jeg skjønte at 10 års usikkerhet endelig var over.. :sjenert:

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive nå jeg, for jeg tror jeg må sortere følelsene mine litt først.

Nå har mannen bestilt pizza "for å feire at jeg er syk", som han sa med et ertende smil. :ler:

:klem:

Endret av Lúthien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du har fått ein diagnose! Går det an å gjere noko med denne sjukdommen din då, eller må du berre leve med deg liksom?

Ja, jeg må nok belage meg på å leve med meg ja! :ler:

Det finnes ikke noen medisiner som virker inn på dette, så det er å lære seg å leve med det og tilpasse hverdagen til det.

Men det skal jeg klare! :smilbla:

Det er nydelig ute idag, med et snøhvitt landskap og hvit himmel!

I dag må jeg ta lillemor med på aketur, for det er jammen sjelden med slike nydelige vinterdager i Bergen! :hoppe:

:klem: fra Optimist-Lúthien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Gratulerer" med diagnose! Skjønner godt at det tar litt tid å venne seg til, men forhåpentligvis gjør det livet litt lettere framover. Blir det ikke greiere med barnehage og annet offentlig nå?

Sug til deg rosen for å klare det umulige. Du må ha hatt mange tunge år, og har beholdt både humøret og energien. Godt at leger husker den siden av livet også, for holdning har utrolig mye å si! :)

Håper du har kost deg ute i snøen i dag! Jeg er smått misunnelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere en fin aketur? ;)

Så bra du er fornøyd etter å ha vert hos spesialisten!

Du er så positiv vennen, det er bra :kyss:

Uff, at du har levd i usikkerhet i 10 år! :overrasket:

Får lyst å gi deg en kjempe :klem:

Så søt mannen din er da ;)

Hatt en fin dag sålangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, leit at du er syk da, men ut ifra det jeg leser her, er det noe du har vært lenge og jeg forstår at det er godt å få en diagnose. Hva slags sykdom er det forresten? Fikke ikke med meg det.

Har forøvrig svart deg ang skoene i dagboka mi :)

Klem til deg og gratulerer med diagnose, selv hvor rart det høres ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det var noen kilo som forsvant ja!! Så deilig og endelig kunne si hva det er. Og ikke minst det å bli trodd på av andre!!

Håper du kan nå se litt positivt framover, selvom det er en sykdom som vil vare livet ut.

Herlig humor han mannen din har :)

Ønsker deg en god helg Lúthien :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vert i Pepperkakebyen? Var det gøy?

Planer for helga forresten, eller blir det rolig?

:kose:

Blir nok noen øl på meg og sambo ikveld.

Imorgen skal vi på Binders & se etter papir til invitasjonene.

Blir rart å sende de ut neste mnd..

Da blir det mer virkelig at vi skal gifte oss ..

Deilig med sol & vinter! (ingen snø men..)

Har vert så lei av øsende regnvær og vind lenge nå.

Ha en suuuper helg!!

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gika: Takk for det! Når det gjelder barnehage så får vi ihvertfall komme i prioritert søkergruppe, så det er jo mye hjelp bare det! Håper vi klarer å ordne ting på en god måte! Vi koste oss i snøen igår ja! :)

Lythande: :klem: Håper det ordner seg for deg!

Epica: Takk for det! :klem1: Vi akte dessverre ikke igår, for jeg hadde glemt at akebrettet står hos mine foreldre, men vi koste oss ute i snøen med snøengler, tur og knall og fall på isen! :ler:

Lillemor synes det med snø var en veldig merkelig greie.. Hun ble skikkelig sint når skoene ble dekket av snø, og ropte "Æss" og "fyfy" til den. Etterpå så skulle hun spille overlegen mot snøen, og latet som om hun skulle trakke i den, men så satte hun nesen i sky og sa "Nei!". Om og om igjen! :ler:

Når vi kom til en isbelagt dam og snuppsi gikk i gummistøvler, da fikk jeg meg en liten latter ja.. Dere har vel sett Bambi på isen? :sjarmor:

Vottene hennes var blitt for små, så når hun ble iskald tok jeg på henne mine (som egentlig var sambo sine og altfor store for meg). Utrolig tidig å se den lille ungen med hender så store som på en voksen mann! Skikkelig barnetvfigur! :ler:

Hun gikk jo rundt og veivet med de i tillegg, så det ble enda mer komisk!

Kitekatt: Takk for det! Jeg skal inn å lese i boken din! Jeg kommer ikke til å gå ut med diagnosen (ihvertfall ikke på en stund), for jeg har ikke informert familien enda, og det er en annen på forumet som er under utredning for det samme. Av deres hensyn lar jeg det ligge foreløpig. :)

Maibrud'06: Ja, det er MANGE kilo jeg blir lettere. :ler: Ikke bare pga lettelsen, men fordi jeg nå må kutte ut uheldige fettsyrer, sukker og godterier og spise veldig sunt. :sur:

Jeg er forresten veldig slank, så det blir kanskje ikke så mange kilo totalt! :erter:

Ja, han er en artig skrue, min kjære... :ler:

Han ble bare lettet han, for vi har jo hatt mistanken lenge. For han så er det et problem løst, mens for meg så skal jeg klare å akseptere at jeg har fått en kronisk og ganske alvorlig sykdom, med alt det det vil medføre.. Det værste akkurat nå er faktisk hvordan jeg skal løse det i forhold til økonomien, men vi får ta en ting om gangen! :rosasmil:

Jeg har faktisk kjempelyst til å planlegge litt bryllup, men må på jobb idag og forberede selskapet som skal være imorgen! Spennende! :-D

Det kan jo være litt bryllupstanker likevel, for det går jo på detaljene rundt selskap og pynting og sånt. Lurer på hvordan jeg skal pynte idag... :klø: :hoppe:

God helg :klem: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...