Gjest Svimle Skrevet 11. november 2005 #641 Del Skrevet 11. november 2005 Ha en fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 11. november 2005 #642 Del Skrevet 11. november 2005 Ingenting slår gode sko nei Og noen sko er rett og slett ikke laget til å gå i Det ligger mye planlegging bak noen timers festligheter ja. Blir litt svett av å tenke på hvor mye arbeid det blir med bryllupet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. november 2005 #643 Del Skrevet 11. november 2005 Så godt å høre det gikk så bra!! Har du noen planer for helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 11. november 2005 #644 Del Skrevet 11. november 2005 Så fint at det gikk så bra (Vi hadde vel ikke trodd noe annet...) God helg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 11. november 2005 #645 Del Skrevet 11. november 2005 Innom med en liten god-helg- Håper småsaøkenpassingen gikk flotters Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 11. november 2005 Forfatter #646 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Heisann! Koselig med masse besøk når jeg logger på! Corazòn: Jeg slettet veldig mye tekst jeg hadde skrevet om jobben, så du finner det nok ikke ved å lete! Jeg har fått jobb som Selskapskoordinator/Hovmester, så jeg står for planlegging og gjennomføring av konferanser, selskap og andre arrangementer (bryllup blant annet! ). Mye ansvar, og veldig mye arbeid både fysisk og psykisk, men det er veldig spennende. Jeg har min første jobb som leder, og jeg har oppdaget at både selskapskoordineringen og lederjobben passer meg som hånd i hanske. Jeg har foreldre, besteforeldre og oldeforeldre som alle har hatt lederstillinger, så kanskje noen av genene deres har passert videre til meg! Jeg var veldig komfortabel med både å fatte beslutninger under press, og delegere/organisere arbeid og arbeidsgruppene, og det overrasket meg litt at det gikk så bra.. Var redd den stressende situasjonen ville sette meg helt ut, men jeg holdt hodet kaldt hele veien og holdt en like blid og smilende fasade uansett hvilke småblundere som foregikk i kulissene. Tror ikke jeg var nervøs en eneste gang gjennom hele dagen. Kjempedeilig for selvtilliten! Det jeg synes var det aller mest givende, var å motivere de ansatte til å gjøre en god jobb! Rosen satt aldri langt inne, og jeg ble oppriktig glad over å se hvor mye noen positive ord betydde for innsatsen og humøret til mine kolleger. Jeg tror alle dro smilende hjem fra jobb den kvelden, og det var så deilig!! Gleder meg allerede til neste gang!! MEN, jeg har tatt meg så grovt vann over hodet... 10 timer med mye arbeid og to dager med pass av en ungdom, en 9 åring og lillemor, samt pepperkakebaking, holde "fest" for lillesøster-attpåklatt og 3 venninner med film, brus og godteri samt rebusløp, ryddet og vasket en hel etasje til mine foreldre kom hjem, OG alt det medfører med bleieskift, mating og underhold av lillemor. For ikke å nevne at jeg våknet hver gang hun snudde på seg i sengen.. Hadde jo ikke med sprinkelsengen. Jeg er HELT utslitt... og jeg har begynt å bli dårlig igjen... :cry: Det er så typisk meg å overse alle logiske tanker om at jeg må ta det med ro, fordi jeg har så lyst at alle skal kose seg... Hadde alltid en "god" unnskyldning for meg selv.. "Jammen, det er jo så sjelden de får bake pepperkaker, jeg MÅ jo passe når de trenger hjelp, tenk så lei seg de blir når huset er rotete og skittent, så deilig å se at de koser seg med rebusløp..." Jeg "kjefter" på alle andre fordi de må ta det med ro, og så er jeg så DUM å gjøre slike ting selv.... MEN IGJEN, jeg har fått time til spesialisten!!!!! Og det er allerede i kommende uke!!!!! JESS, ingen venting til våren neste år!!! Jeg er så GLAD!!!! Men så gruer jeg meg litt og da.. Hehe, når jeg ser gjennom dette innlegget, så virker jeg jo helt manisk-depressiv.. Går fra himmel til helvete fra en linje til en annen! Jeg tror jeg bare er vanvittig overtrøtt, så nå legger jeg meg nedpå litt så jeg ikke skriver mer tull! Endret 11. november 2005 av Lúthien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2005 #647 Del Skrevet 11. november 2005 Uff då vennen.. Fælt å høre at du begynner å bli dårlig att... Men veldig godt å høre at du har fått time til spesialist då!! Håpar det går bra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minnimy Skrevet 11. november 2005 #648 Del Skrevet 11. november 2005 først må jeg få gratulere deg med ny jobb...... er det ett kjent sted her ibergen????? høres ut som du har hatt en hel barnehage i det sisste.... det er veldig lett og tenke at andre skal ha det bra,men du trenger det også,og kankje litt ekstra nå som du ikke er helt bra... ta godt vare på deg selv i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 12. november 2005 Forfatter #649 Del Skrevet 12. november 2005 Veslo: Det går nok bra, jeg har tatt det helt med ro idag, så jeg håper formen kommer tilbake! Minnimy: Det er helt nye selskapslokaler, og de har ikke begynt med reklameringen enda. Må få alt på plass først! Jeg har så innmari lyst til å reise!! Skottland, Irland, Island, New Zealand, Mauritius, Kroatia, Sør Afrika.... *drømme* Skulle ønske det bare var å bestille seg noen billetter og dra avgårde til nye opplevelser og andre kulturer! Vi har bestilt tur til neste sommer, da skal vi til leiligheten i Spania halvannen uke alene og halvannen uke sammen med mine foreldre og søsken. Det blir koselig å kunne feriere litt sammen med de også, for det er så sjeldent alle har fri på samme tid. Vi skal også til Danmark i Gullbryllup, og da tenker vi å ta en avstikker til København i løpet av uken. Har også pratet litt om å ta en tur tilbake til London i Februar/Mars, men siden vi skal til østlandet i bryllup i april så tror jeg ikke det blir tid og penger til det. Men det blir jo en opplevelse med turen til østlandet også da, for de skal feire dagen på et Gods eller Herregård. Fin anledning til en romantisk helg for mannen og meg! Huff, jeg er så lei av dette været! Det bare regner og blåser ute!! Hvor er vinteren med snøfnugg og klar vinterluft? Savner gamledager når det var mye snø i Bergen også! Tenk, nå er det bare 531 dager eller 17 måneder og 2 uker til dagen vår!!! Altså under 1,5 år!! Det virker liksom så lenge til, men tiden kommer til å gå fort! Det er jo mye som skal planlegges, og vi har goood tid på oss! Skulle likevel ønske at vi kunne ha giftet oss på julaften.. det er ikke SÅ lenge til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. november 2005 #650 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Så gøy å få reise litt da Som jeg svarte i dagboka mi også, det er 22.april jeg gifter meg ja. Kult hvis dere hadde gjort det dette året!! Går fint å planlegge på 5 mnd, vet om endel som har klart det fint på 4 mnd. Men spørs bare om dere får kirken og lokalet dere ønsker..? Neste år må føles litt lenge til ja.. Men da har du vertfall god tid, og slipper å stresse med planlegging. Jeg har ikke gjort såmye.. Må finne kjole snart. Og fotograf må jeg ordne, begynner å få knapp tid! Kirken og lokalet er ordnet, og invitasjoner & meny skal jeg lage selv. Blomster og sånn kan jeg ta senere. Håper du har en fin helg! Har det vert spennende i det nye jobben? Flott du har fått time hos spesialist!! Endret 12. november 2005 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 12. november 2005 Forfatter #651 Del Skrevet 12. november 2005 Ja, jobben er kjempespennende! Gleder meg til neste selskap!! Vi har akkurat besøk av svigers som kokkelerer på kjøkkenet med biff og soppstuing, og det lukter så himmelsk at jeg holder på å gå på veggene her!! Vil ha NÅ!! Vi kommer nok til å vente til 07 pga økonomien og tiden, men det er fristende å bare løpe til kirken 22 april neste år og rope JA!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 13. november 2005 #652 Del Skrevet 13. november 2005 Hehe... Tenk så lang tid du kan glede deg, da. Men det er rart - ett år og mer virker veldig lenge, når det er under et år igjen blir det plutselig så nærme... Det forandret seg faktisk fra den ene dagen til den andre... Snodig. Så deilig med middagsbesøk som lager middagen selv Ha en god søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstdamen Skrevet 13. november 2005 #653 Del Skrevet 13. november 2005 Innom med en , håper du har hatt en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 14. november 2005 #654 Del Skrevet 14. november 2005 Her har det vært noen hektiske dager ser jeg. Må passe på å slappe av litt innemellom slagene nå 1,5 år er lenge til ja, men tenk så lenge du kan glede deg da!!! Håper du har hatt en flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 14. november 2005 Forfatter #655 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) nevèsta: Ja, det går nok fort! Nå er det faktisk bare 6 mnd til den datoen vi tenkte å gifte oss, og jeg ser jo at vi gjorde det rette med å vente litt til. Ihvertfall med tanke på tiden og økonomien. Jeg kunne giftet meg any time jeg, hvis vi bare skulle være oss to! Høstdamen og Markblomsten: Ja, jeg har slappet av i helgen. Jeg har 1,5 år å glede meg på! Virker lenge, men det går fort! Vi har hatt en fantastisk herlig helg! Kjemperomantisk og en masse familielykke... Jeg var så glad og lykkelig at det nesten føltes som om hjertet var for stort for kroppen! Jeg elsker den fantastiske mannen min, og den uendelig nydelige datteren min så utrolig høyt! Nå er det vanvittige nedbørsmengder her i Bergen igjen, og mannen gikk avgårde til fots idag. Er litt småengstelig, så jeg gleder meg til han er i hus igjen! Denne uken tror jeg pepperkakebyen åpner, så da har mannen og jeg lyst til å dra dit sammen med lillemor. Det blir sikkert koselig! :-D Kanskje det er på tide med litt juleplanlegging og tanker? Endret 14. november 2005 av Lúthien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. november 2005 #656 Del Skrevet 14. november 2005 Åå, så koooselig da Blir nesten rørt av å lese om helgen din.. Så bra at du trives så godt i ny jobb! Pepperkake by? Høres jo suuuperkoselig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 14. november 2005 Forfatter #657 Del Skrevet 14. november 2005 Jess, og det er Verdens Største Pepperkakeby faktisk! Gleder meg til å ta med lillemor dit! Gleder meg også til Lysfesten. ("Bli med og feire lyset i mørketiden med tusenvis av fakler, lys i trærne, allsang og tenning av julegranen i Smålungeren. Fyrverkeri.") Der skal nemlig mannen sin stefar synge sammen med koret, og lillemor skal få være med å bære fakler og se på julegranen. I år skal vi ut i skogen og hogge julegranen vår, sammen med svigerfar og familien hans. Blir det snø så kjører vi dit med hest og slede, og velger ut akkurat det treet vi liker best! Etter på skal lillemor få mate dyrene på gården hvor hestene står, og da blir det nok gledesrop, strålende barneøyne og en masse julestemning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 14. november 2005 #658 Del Skrevet 14. november 2005 O jul med din glede På tide med julestemning nå ja Hørtes skikkelig koslelig ut å hogge treet sitt selv Her i kjelleren hos oss blir det ikke plass til noe skikkelig tre i år, Men neste år skal det feires med edelgran i helt eget hus!!!! Håper uka de blir kjempefin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjtuppa Skrevet 14. november 2005 #659 Del Skrevet 14. november 2005 ÅÅÅÅÅÅÅ, så koselig å lese om helga di! Syns mannen og jenta di høres så gode ut, familieidyll, håper vi også får ei søt snuppe etter hvert! Blir så glad når jeg leser at dere har det bra sammen Å, pepperkakeby hørtes såå koselig ut! Og lysfest! Ser for meg jula i Alene hjemme-filmene, masse juletrær, lys over alt, julekrybber, nisser, snø, skikkelig stemning.. hogge juletre selv, hest og slede, *hyl* så koselig!! Gleder meg sånn til jul!! Skal begynne å kjøpe inn gaver til adventskalenderen til kjære i morgen, får nok litt julestemning da også..morsomt med masse smågaver til han, koser meg med sånne dilldall ting.. "All I want for christmas is you...." digger den sangen! Ha ei fin uke vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 14. november 2005 #660 Del Skrevet 14. november 2005 Så deilig helg, også så mange herlige planer du har for tiden framover. Får enda mer lyst på barn selv når man ser hvor koselig det kan være Det er bare seks uker til jul! I år har jeg faktisk vært lur og kjøpt gaver litt nå og da et par måneder sånn at jeg kan kose meg med de nærmeste i desember. Har klart det helt uten å tenke for mye på at det er jul. Gavene kan jo brukes til bursdager og. Men nå er det snart på tide. Gleder meg til adventstiden. Lilla og mange koselige lys Hvor gammel er datteren din igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå