Gå til innhold

Nettbil, hvor mye fikk du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vurderer å selge bilen på nettbil da jeg ikke får solgt den på finn. Har prøvd i  over to måneder nå, og satt ned prisen flere ganger(og den er den nest billigste bilen av samme type bil og årsmodell som ligger ute, så har absolutt ikke overpriset). 22 stk har den som favoritt uten at det har gitt noe napp heller. Sitter med lån og forsikring på to biler nå så er litt desperat etter å bli kvitt den. Men vil jo ikke tape alle sparepengene mine heller da(som akkurat nå ligger i bilen😩).

Noen som har erfaringer med nettbil? Hvor mye fikk du for bilen der kontra finn? Tilsvarende biler i samme årsmodell ligger ute fra 180.000-210.000. Hva kan jeg da forvente å få fra nettbil? Snakker vi 50.000 mindre? 

Anonymkode: c4bb4...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eneste som kan gi deg svaret er nettbil

Anonymkode: 7b39b...c68

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke om man låser seg til et salg på nettbil? Hva er det for noe bil? Kanskje du oser desperasjon når du snakker med selgere, så ingen vil gi deg en god pris? Ellers er realistisk slagspris ofte FINN minus 20%.

Anonymkode: e07b4...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 20.20):

Jeg vurderer å selge bilen på nettbil da jeg ikke får solgt den på finn. Har prøvd i  over to måneder nå, og satt ned prisen flere ganger(og den er den nest billigste bilen av samme type bil og årsmodell som ligger ute, så har absolutt ikke overpriset). 22 stk har den som favoritt uten at det har gitt noe napp heller. Sitter med lån og forsikring på to biler nå så er litt desperat etter å bli kvitt den. Men vil jo ikke tape alle sparepengene mine heller da(som akkurat nå ligger i bilen😩).

Noen som har erfaringer med nettbil? Hvor mye fikk du for bilen der kontra finn? Tilsvarende biler i samme årsmodell ligger ute fra 180.000-210.000. Hva kan jeg da forvente å få fra nettbil? Snakker vi 50.000 mindre? 

Anonymkode: c4bb4...a21

Det som er bra med Nettbil er at du blir nødt til å ta en NAF-test. Da vet alle parter nøyaktig hvordan tilstanden på bilen din er. 

Så når dette er blitt gjort, så får du et prisoverslag, men det er budrunden fra forskjellige forhandlere som bestemmer hva du får for bilen til slutt. Men de er som regel flinke på å treffe på prisoverslag. 

Uansett, du er ikke nødt til å takke ja til den endelige prisen i det hele tatt. Så du bestemmer til slutt om du aksepterer det endelige budet. Men etter det jeg har forstått, så kommer de til å spørre deg også hva du synes om prisoverslaget og om du er enig i den. De ønsker naturligvis ikke å ha en potensiell kunde som er sterkt uenig i prisoverslaget, så det virker som du har skjønt at man får noe mindre med Nettbil, men et stort pluss med hele greia her er faktisk at du SLIPPER reklamasjonsansvar. 

Hvor mange artikler har vi ikke lest der handel mellom private personer går helt skeis. Da tenker jeg ikke bare klage på kjøp og feil, men at potensiell kjøper tar og stikker av med bilen under prøvekjøring. Eller prøver å overføre, så kansellerer summen. 

Også er det viktigste å lese tilbakemeldinger fra tidligere kunder og Nettbil har en score på 4,7 ut av 5,0 med nesten 500 tilbakemeldinger på Google. Det må sies å være SVÆRT bra. 

Anonymkode: a57c9...892

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker ofte som om Nettbil sine ansatte er raskt ute med slike kommentarer på sosiale media... 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det virker ofte som om Nettbil sine ansatte er raskt ute med slike kommentarer på sosiale media... 😄

Helt latterlig at du mener det. Jeg ønsker selv å selge bil via dem, for jeg ønsker ikke at det skal komme en privatperson (idiot i mine øyne) som først skal skam prute bilen min ned, så "prøvekjøre den" (da risikerer jeg at den kan bli krasjet eller stjelt), så skal de "overføre penger for handelen", og beløpet kan bli stoppet. 

For ikke å snakke om reklamasjoner i ettertid. To private personer som krangler (begge to menn mest sannsynlig) der til og med trusler kan hagle rundt, og masse annet. Jo høyere beløp, jo mer klikker man på dårlig handel. 

Jeg hadde selv aldri solgt bil uten NAF-test, men likevel så ville jeg sittet med reklamasjonsansvar i 2 år, og jeg vet aldri hva slags idiot kommer for å kjøpe min bil, som jeg snart skal legge ut for salg. 

Sist jeg solgte bil var for en del år siden, og det var heller ikke privat. På den tiden kunne man gå til nærmeste forhandler, så skulle de selge den for "deg". Akkurat som eiendomsmegler, altså en slags "bilmegler". Men igjen, en sitter fortsatt med reklamasjonsansvar, til tross for NAF-test. 

Nå har den trenden der forhandlere tar inn biler til salgs på vegne av kunder, så godt som forsvunnet, så den ordningen finnes nesten ikke lenger uansett. 

Det er ingen som tvinger TS til å akseptere et lavt bud heller om han ikke skulle være fornøyd med budet gjennom Nettbil. Så jeg skjønner ikke hva problemet ditt er. Jeg er bare glad for at det finnes en ordning der jeg kan slipper å tenke mer på bilen og "reklamasjonsansvar" i det øyeblikket det er blitt solgt. 

Hvis vi hadde hatt en regel der nylig utført, komplett NAF-test garanterer ingen reklamasjonsansvar, så hadde det vært helt konge det. Men det er ikke slik. Og vi har fortsatt regler som er helt horrible, der en potensiell kjøper kan stjele bilen så lett som bare det. 

Helt vilt at tyvene faktisk kan gjøre dette til og med ovenfor en merkeforhandler. Da kan du tenke deg terskelen for hva de kan gjøre mot en privatperson:

https://www.klikk.no/motor/stakk-av-med-bil-til-over-en-halv-million-kroner-4347112

https://motor.no/aktuelt/statens-vegvesen-advarer-kraftig-mot-denne-bruktbil-tabben/198464

Anonymkode: a57c9...892

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...