Gå til innhold

har ingen egne meninger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har liksom ingen egne meninger. Føler alt bare ble tillært og jeg på en måte må forholde meg til hva mamma ville sagt. Selv om jeg er 28 føler jeg meg ikke myndig. Har slitt med å bli kjent med nye folk og så blir jeg fort avhengig av bekjente. Føler de passer på meg på en måte. HELE tiden jeg er i ferd med å gjøre noe gøy så kjennes det ut som jeg får kjeft. Jeg må la være. Jeg har vel nesten aldri gjort det jeg egentlig har lyst. Kunne tenke meg litt mer adrenalin, for det er som en boost som varer lenge, men jeg må jo hele tiden la være.
Jeg har ikke levd på lenge, men nå er så mange sjanser ødelagt at jeg vet ikke hva jeg skal finne på snart. 
Altså jeg får angst, det er som om alt jeg gjør er farlig. 
Er så lei av at jeg må ta livet så alvorlig hele tiden, men så skal man se tilbake og angre på alt man ikke gjorde. Det er slik det fungerer for meg hele tiden. Hvorfor skal man hele tiden bremse? Fordi jeg har slike utfordringer der man lett kan bli utnyttet, slike diagnoser som gjør at man må passes litt på. Det er så aldergrense på menn, men hvorfor får jeg den teite egenskapen å forelske meg/tenne på menn når det ikke er lov å benytte seg av det? Teit kvinne som jeg er så tenker jeg at når JEG liker noen så er han sikkert psykopat, for kvinner som meg er dømt til å slik. Men likevel angrer jeg på alt jeg ikke gjorde mens jeg kunne. Føler liksom at andre skal leve livet sitt, gjør dumme ting med vilje for å gå foran som en slags helt(inne) og skal gi råd til oss som ikke har gått veien enda.
Jeg er så spørrende av meg, er liksom aldri sikker selv på hva jeg vil. Hvordan forstår folk hva de bør og ikke bør? 
Eneste jeg er sikker på i livet er at man ikke skal stjele, drepe, kjøre i fylla, ja alt slik kriminelt da. Men jeg føler også at jeg ikke kan ta selvstednige valg fordi jeg garantert vil bli lurt. Og da er det mitt ansvar, når jeg er dum nok til å prøve å leve livet. Jeg vet bare ikke helt hva som er riktig og galt... er så streng på dette med at en trenger ikke gjøre ting selv om man vil. Vi skal liksom bare leve for å overleve, ikke for å kose oss.

Anonymkode: 660ae...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...