Nathea Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Jeg er en veldig svak person som lett tyr til tårene. Hvis det skjer noe motgang i livet går jeg helt nedover og jeg blir så ufattelig lei meg. Jeg tar meg nær av alt og alle avvisninger gjør sånn at jeg går helt på bunn. Alt går så innpå meg psykisk og jeg blir bare enda mere deprimert enn jeg allerede er. Jeg tør ikke å ta kontakt med andre mennesker fordi jeg er redd for at de avviser meg eller fryser meg ut og at ikke folk liker meg. Jeg er en pyse og veldig feig fordi jeg ikke er modig nok til å takle motgang. Hvordan blir jeg tøffere? Jeg er bare redd for å ødelegge og å være til bry og i veien. Jeg føler meg aldri bra nok som den jeg er. 1
- Brian Skrevet 17. mai 2021 #2 Skrevet 17. mai 2021 (endret) Man kan bli tøffere og sterkere ved å gjøre problemer som tilsynelatende virker store, til å bli små, på en enkel måte: Se på stjernehimmelen en klar natt, og tenk på hvor ufattelig stort universet faktisk er; hvis du tenker deg at du dro til en planet langt, langt der borte, og så tilbake på jorden, ville du ikke ha kunnet se den lenger. Rett og slett fordi den jorden vi bor på og alt som er rundt oss, er bitte, bitte små i den store sammenhengen; bare et støvfnugg som svever i uendeligheten. Så hvorfor være redd for noe som er så lite ...? Det er ingenting å være redd for, ingenting å frykte eller være flau over; bare å la livet gå sin gang uten å fokusere på bagateller, ta ting som de kommer, og møter man motgang, kan man like gjerne snu dette til noe positivt - vet ikke om du har lest Pingvintråden her i forumet, men den forteller hvor viktig det er å aldri gi opp; det finnes alltid, alltid håp. Ønsker deg alt godt videre, og ta godt vare på deg selv, for selv om vi er små relativt sett, er hvert enkelt menneske likevel enestående - du er den eneste i hele dette store universet som er deg selv, og kan tenke og føle det du gjør; ingen annen kan erstatte nettopp deg. Lykke til videre ...! - Brian Endret 17. mai 2021 av - Brian 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #3 Skrevet 17. mai 2021 Du er jo ingen pyse, ei heller feig ❤️❤️ mest sannsynlig har du hatt mange vonde opplevelser med andre mennesker som har formet deg, som igjen har påvirket selvtilliten din. Eller så er du veldig følsom person av natur, og det er heller ikke lett eller noe negativt. Du sier også du er deprimert. Da blir en minste lille ting mye verre oppå alt. Man er sterk når man dag ut og dag inn lever med depresjon. Men det finnes veier ut av det, husk det ❤️ Og noe av det tøffeste du nå kan gjøre er å sette deg selv først å si at du skal få det mye bedre med deg selv og eventuelt oppsøke hjelp til det. Anonymkode: f36b0...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #4 Skrevet 17. mai 2021 Nathea skrev (52 minutter siden): Jeg er en veldig svak person som lett tyr til tårene. Hvis det skjer noe motgang i livet går jeg helt nedover og jeg blir så ufattelig lei meg. Jeg tar meg nær av alt og alle avvisninger gjør sånn at jeg går helt på bunn. Alt går så innpå meg psykisk og jeg blir bare enda mere deprimert enn jeg allerede er. Jeg tør ikke å ta kontakt med andre mennesker fordi jeg er redd for at de avviser meg eller fryser meg ut og at ikke folk liker meg. Jeg er en pyse og veldig feig fordi jeg ikke er modig nok til å takle motgang. Hvordan blir jeg tøffere? Jeg er bare redd for å ødelegge og å være til bry og i veien. Jeg føler meg aldri bra nok som den jeg er. Gjør ting som du tenker deg at du aldri villet gjort. Før du gjør den tingen så sier du til deg selv «dette skal jeg klare», uansett hvor mye frykt du føler da. Du gjør den tingen, gjennomfører og ved å vite at du klarte det, så vil du føle deg skikkelig tøff! Ting du kan gjøre trenger ikke handle direkte om en sosial setting. Jeg snakker mer om å hoppe i strikk fra en bro med elv under. Det trenger ikke være helt crazy greier heller, kanskje det er noe annet, noe mindre på hjemmefronten. å få litt mestringsfølelse hjelper på å føle seg tøff. Er det noe annet ved dit liv du burde tatt tak i, som du også kanskje har utsatt? Det er mye man kan gjøre som ikke handler om sosial kontakt, men som vil gi deg den selvtilliten, mestringsfølelsen og tøffhets følelsen som du trenger å ha i ryggen før du kan føle deg litt mer komfortabel i sosiale settinger det jeg prøver å si, er at du må jobbe med deg selv for å bli bedre sosialt, man kan ikke begynne å prøve bli bedre sosialt i sosiale settinger. Selvfølelsen på på plass først Anonymkode: 75fd8...cbf 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå