Gå til innhold

Kan noen gi svar?....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Nå har jeg endelig nådd min ønskevekt ;) Så nå er målet å holde seg der :roll:

Det jeg lurer på...jeg har tenkt å sette inn en sånn "spise hva jeg vil1 gang i uka" plan. Jeg tenker å spise hva jeg vil ( da snakker jeg om alt nei-mat ) og hvor mye jeg vil ( 3 ganger mer enn andre dager ) hver lørdag, deretter tilbake til den strenge dietten. Saken er at jeg har hørt så mye forskjell om dette.....noen sier at det er ikke bra, for jeg risikerer å gå opp. Mens andre mener at det faktisk er bra, for det hjelper med forbrenninga. Og noen sier at det hjelper ikke idet hele tatt, for forbrenning trenger mer enn 1 dag osv..... Kan noen gi meg konkret svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noen konkrete svar der gitt. Kroppene våre reagerer forskjellig. Mange har godt av en spisedag, mens andre ikke. Det må du nesten teste ut.

Men å spise 3 ganger så mye som vanlig og all nei mat hver lørdag høres ikke bra ut da.

Du bør sette en plan på hvor mye du skal spise så det ikke tar av helt.

For til syvende og siste gjelder dette:

For å gå OPP i vekt må du spise mer enn kroppen bruker. Og da er det gjennomsnittet som gjelder over tid da, ikek dag til dag.

For å legge på deg 1 kg fett må du spise 7000 kcal mer enn du får brukt opp (en big mac meny med light brus har 1000 kcal, 1 pose potetgull har 1000kcal og 1 200g sjokolade har 1000kcal).

Så hold en oversikt over kaloriene også, se hvordan det går og finn et opplegg som passer for deg.

Og at du veier mye dagene etter spisedag skal du ikek tenke på, ekstra fyll, vann, salt osv. Vei deg en dag i uka og på fredag da så har du oversikt over vekta.

Gratulerer med nådd vekt forresten :klappe:

Skrevet

Å tusen hjertlig takk for svaret :klem: Skal gjøre akkurat som du sier ;)

Ja, jeg er så fornøyd med meg selv...trodde ikke at jeg ville nå målet. Har fått masse komplimenter de siste ukene ( men den beste jeg fikk var:" eh?...jeg sa at du var pen, men jeg mente ikke vekta di....du har sånn selvsikker-utsråling...jeg synes det er tiltrekkende" ) :)

Skrevet

Koselig med sånne tilbakemeldinger da :) Og fortjent ;)

Tror man bare må finne ut hvordan kroppen reagerer så finner du noe som passer for deg. Og er du flink å følger med vekta er det jo greit å dra det inn fort igjen om det sklir ut.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...