ashera Skrevet 5. september 2005 #1 Skrevet 5. september 2005 Jeg skal til Sør-Afrika om ikke så lenge, og får 12 timers opphold i Zürich på hjemveien. Da tenkte jeg at jeg kunne ta en tur inn til sentrum istedet for å sitte og sløpve på flyplassen. Har bare vært på fjelltur lenger øst i Sveits, og ikke besøkt noen av de store byene. Noen som har noen anbefalinger mht. å tilbringe en dag i byen?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #2 Skrevet 6. september 2005 Jeg har vært i Zurich for noen år siden. Jeg ble guidet av noen som bor der, så jeg har ikke brydd meg med å huske hva de forskjellige delene heter. Alt i alt, byen er ikke særlig stor, den har en stor handle/gågate, men mange spisesteder, shopping og litt å se. Prisnivået i Sveits er som i Norge, så jeg regner med at du ikke kommer til å shoppe noe særlig. Utifra det jeg har sett, så er det ikke så mye spennende som skjer der. Kom deg til sentrum, kikk litt rundt og ta deg en god middag, før du reiser videre.
Gjest Aloha Skrevet 6. september 2005 #3 Skrevet 6. september 2005 Jeg ville også shoppet! Togturen inn til byen går kjapt, og i området rundt togstasjonen finnes en god del butikker og sentre. Timene går gjerne litt raskere der enn på flyplassen.
tommeline Skrevet 7. september 2005 #4 Skrevet 7. september 2005 Har vært såvidt i Zürich, og kan ikke si at jeg fikk med meg noen turistserverdigheter, men lurer på om det ikke er et stort museum med parkanlegg utenfor like ved sentralbanestasjonen. Ikke spesielt spennende by... Men stor shoppinggate like fra sentralbanestasjonen og.
ashera Skrevet 11. september 2005 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2005 Takk, jenter! Spørs om det blir noe shopping, etter 1 uke i Sør-Afrika er vel kontoen tom - men det er jo alltid hyggelig å besøke nye steder. Får komme meg inn til byen og snuse litt og ta en kaffe, i alle fall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå