Gå til innhold

Leve som før pandemien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser en del folk sier at de lever som før pandemien og har gjort det gjennom hele 2020 og til nå i 2021. Hvordan er det mulig? 

Anonymkode: 3ca8b...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De enten lyver eller bryr seg ikke om reglene. 

Anonymkode: 42e80...957

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem.

Anonymkode: f7707...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De enten lyver eller bryr seg ikke om reglene. 

Anonymkode: 42e80...957

Dette. Eller så er de ikke på fest, selskap og sånn til vanlig og merker derfor ikke forskjell.

Anonymkode: 49bcc...9cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er en av dem.

Anonymkode: f7707...f6e

Ja, da kan du svare ; hvordan er det mulig? 

Anonymkode: 3ca8b...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette. Eller så er de ikke på fest, selskap og sånn til vanlig og merker derfor ikke forskjell.

Anonymkode: 49bcc...9cf

Hvis man er utenfor sitt eget hjem så kan man jo ikke unngå å leve anderledes enn før korona. TS

Anonymkode: 3ca8b...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har levd mer eller mindre som før. Eneste er at vi ikke har dratt noen plass eller vert på lekeland og slikt. 

Vi bor på en plass med liten smitte og lite å gjøre til vanlig.  Er nøktern med pengebruk og drar sjelden på ferie. 

Jobben min har gått som normalt. 

 

Anonymkode: c1981...055

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis man er utenfor sitt eget hjem så kan man jo ikke unngå å leve anderledes enn før korona. TS

Anonymkode: 3ca8b...5cd

Eneste sted jeg bruker munnbind er på jobb og når jeg absolutt må, for eksempel hos legen eller på venterommet til tannlegen.

Utover det lever jeg som før.

Anonymkode: 189dc...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever ganske likt som før.

Har aldri vært en person som går noe særlig på fest eller er ute og drikker, så det er ikke så stort savn. 
Jeg foretrekker å treffe kun noen få personer av gangen. 
Jeg holder ikke 2 m avstand til vennene mine, men til fremmede gjør jeg det. 

Bruker munnbind når jeg er på jobb og på butikker og holder avstand til fremmede, det er vel det jeg gjør annerledes. 
 

Anonymkode: b2d7c...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I periodene det ikke var stengt levde jeg som før. Har reist en del (forskjell er at jeg reiste i Europa og ikke utenfor), trente som før, har alltid truffet venner i små grupper uansett, skitur og motorsykkelturer som alltid.

Anonymkode: 33122...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levd ganske normalt med en liten kohort. Utesteder her jeg bor har vært nedstengt i flere måneder, så vi har møttes privat. Jeg bor alene og jobber ikke, så uten venner hadde jeg nok gått i kjelleren. 

Anonymkode: f2389...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Eneste sted jeg bruker munnbind er på jobb og når jeg absolutt må, for eksempel hos legen eller på venterommet til tannlegen.

Utover det lever jeg som før.

Anonymkode: 189dc...5dd

Du holder ikke avstand og spriter i butikk heller? 

Anonymkode: 3ca8b...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg ser en del folk sier at de lever som før pandemien og har gjort det gjennom hele 2020 og til nå i 2021. Hvordan er det mulig? 

Anonymkode: 3ca8b...5cd

Hva tenker du på?

Jeg lever omtrent som før pandemien.

går på jobb hver dag som vanlig. Kommer hjem til familien som vanlig. Er like usosial som vanlig.

forskjellene har vært kontakten med nærmeste familie som har vært begrenset i perioder. Samt at jeg ikke har kunne trene der jeg pleide å trene. Kommer ikke på stort mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister skrev (8 minutter siden):

Husk at mange mindre steder har ikke noe smitte. Lever som før.

Jeg bor på et lite sted som har hatt under 20 smitta fordelt på hele pandemien. Men her er det restriksjoner, alle steder har jo de nasjonale restriksjonene med spriting, avstand og begrensninger på sosiale kontakter. TS

Anonymkode: 3ca8b...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (1 minutt siden):

Hva tenker du på?

Jeg lever omtrent som før pandemien.

går på jobb hver dag som vanlig. Kommer hjem til familien som vanlig. Er like usosial som vanlig.

forskjellene har vært kontakten med nærmeste familie som har vært begrenset i perioder. Samt at jeg ikke har kunne trene der jeg pleide å trene. Kommer ikke på stort mer....

Da lever du ikke som før og er ikke de jeg sikter til . TS

Anonymkode: 3ca8b...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette. Eller så er de ikke på fest, selskap og sånn til vanlig og merker derfor ikke forskjell.

Anonymkode: 49bcc...9cf

Gikk glipp av et par julebord, ellers ingen forskjell. Har mer en nok med andre ting i helgene. Festet gjorde jeg i ungdommen 😊.

siste året har forløpt seg mer eller mindre en normalt. 
 

hadde helt ærlig ikke hatt problemer med et år til slik som siste året har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg ser en del folk sier at de lever som før pandemien og har gjort det gjennom hele 2020 og til nå i 2021. Hvordan er det mulig? 

Anonymkode: 3ca8b...5cd

Jeg er en av dem, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har fulgt reglene. Arbeidsplassen min hadde bare noen få uker med hjemmekontor i fjor under "oppstarten" av nedstengningen. Etter det har vi fått lov å være på jobb om enn med litt ekstra forhåndsregler, men siden jeg også byttet stilling internt i fjor og havnet i en med mer kontorjobbing så er jeg ikke så ofte i fellesarealer at jeg har merket noe særlig. 

Familien bor langt vekk så dem treffer jeg uansett ikke i hverdagen og jeg har ikke venner her jeg bor som er så nære at jeg pleier besøke dem. Har faktisk vært mer sosial etter Covid slo til enn før siden jeg har begynt å gå turer innimellom med en kollega :ler:  . 

Største endringen er å bruke håndsprit og innimellom munnbind på butikken, men det anser jeg ikke som så store greier at jeg betrakter det som noen endring i levesett. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da lever du ikke som før og er ikke de jeg sikter til . TS

Anonymkode: 3ca8b...5cd

Ok. Men dette er jo småtteri da. Er jo ikke begrensinger som forringer livskvaliteten min. Samme med bruk av munnbind og antibac. Dette er småting Ibsen store sammenheng.

om de du sikter til er folk som 100% lever akkurat som før (null tiltak), så snakker vi om særdeles få mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (Akkurat nå):

Ok. Men dette er jo småtteri da. Er jo ikke begrensinger som forringer livskvaliteten min. Samme med bruk av munnbind og antibac. Dette er småting Ibsen store sammenheng.

om de du sikter til er folk som 100% lever akkurat som før (null tiltak), så snakker vi om særdeles få mennesker.

Selv om det er småtteri så er det jo store forandringer. Så hvis man følger slike regler så blir det feil å si at man lever som før. Å holde avstand og styre med den spriten er noe som har forandret mitt liv. Hater den spritlukta som pesten! 

Anonymkode: 3ca8b...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...