AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg leide ut bilen min på nabobil for noen uker siden, og i dag oppdaget jeg at batteriet var helt flatt fordi bagasjedøra ikke hadde vært ordentlig lukket. Altså har nok lyset stått på. Kan dette føre til at bilbatteriet kortslutter helt? Det er relativt nytt, og kjipt om jeg må kjøpe nytt igjen om jeg ikke får ladet det. Batteriladeren får nemlig en feilkode som sier at batteriet kan være kortsluttet. Har jeg i så fall da noen rett på nytt batteri fra nabobil eller lignende? Eller får det stå på min kappe at jeg ikke sjekket ordentlig? Anonymkode: 626f8...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Del Skrevet 16. mai 2021 Utladet batteri og kortsluttet batteri er ikke det samme, batteriet kan heller ikke bli kortsluttet om det lades ut helt. Batteriet kan ha tatt skade av å ha vært helt utladet, men det er bare å sette det på lading så finner du ut det. Dette er ingenting Nabobil skal erstatte, det er ditt eget ansvar å se over bilen med en gang den blir levert. Hvis du er redd for bilen din eller ikke har råd til reparasjoner så bør du ikke leie den ut til vilt fremmede mennesker. Anonymkode: a8c6e...dd4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Del Skrevet 16. mai 2021 Det der har skjedd meg en del ganger, jeg løste det ved å få noen til å komme og startkable bilen, så kjørte jeg en times tid for å lade det godt og det fungerte helt fint i 6 år etterpå. Anonymkode: 28713...7ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 16. mai 2021 #4 Del Skrevet 16. mai 2021 Dersom batteriet ikke lades av en vanlig batterilader, kan du gi bilen din hjelpestart med en annen bil, og la begge bilene lade batteriet samtidig i en halvtimes tid før du setter det til ordinær topplading i batterilader. Jeg gjorde dette en gang, og batteriet fungerte flere hele vintre etter dette til jeg kvittet meg med hele bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det der har skjedd meg en del ganger, jeg løste det ved å få noen til å komme og startkable bilen, så kjørte jeg en times tid for å lade det godt og det fungerte helt fint i 6 år etterpå. Anonymkode: 28713...7ca For SÅ å lade det godt* Anonymkode: 28713...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #6 Del Skrevet 16. mai 2021 Alterego666 skrev (4 minutter siden): Dersom batteriet ikke lades av en vanlig batterilader, kan du gi bilen din hjelpestart med en annen bil, og la begge bilene lade batteriet samtidig i en halvtimes tid før du setter det til ordinær topplading i batterilader. Jeg gjorde dette en gang, og batteriet fungerte flere hele vintre etter dette til jeg kvittet meg med hele bilen. Dette var et godt tips! Takk! AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Utladet batteri og kortsluttet batteri er ikke det samme, batteriet kan heller ikke bli kortsluttet om det lades ut helt. Batteriet kan ha tatt skade av å ha vært helt utladet, men det er bare å sette det på lading så finner du ut det. Dette er ingenting Nabobil skal erstatte, det er ditt eget ansvar å se over bilen med en gang den blir levert. Hvis du er redd for bilen din eller ikke har råd til reparasjoner så bør du ikke leie den ut til vilt fremmede mennesker. Anonymkode: a8c6e...dd4 Det er ikke det at jeg er så kjemperedd for bilen min, jeg spurte bare om hvordan rettighetene var når det kom til ting som ble ødelagt og nabobil. Anonymkode: 626f8...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #7 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det der har skjedd meg en del ganger, jeg løste det ved å få noen til å komme og startkable bilen, så kjørte jeg en times tid for å lade det godt og det fungerte helt fint i 6 år etterpå. Anonymkode: 28713...7ca Takk for tips! Anonymkode: 626f8...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå