AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Del Skrevet 16. mai 2021 Vi skal kjøpe ny bil. Og jeg lurer på rent praktisk hvordan gjennomføre betalingen. Noe ab betalingen for bilen er innbytte av vår nåværende bil. Den saken er grei. Men en god slump skal betales kontant og det er dette jeg lurer på hvordan skal gjennomføres. Jeg skulle gjerne ha tatt det på kredittkort for å makes ut cashback. Men summen er langt over grensen for kortet. Kan jeg overføre pengene til kredittkortet på forhånd og allikevel bruke dette? Anonymkode: 16151...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Bergen Skrevet 16. mai 2021 #2 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi skal kjøpe ny bil. Og jeg lurer på rent praktisk hvordan gjennomføre betalingen. Noe ab betalingen for bilen er innbytte av vår nåværende bil. Den saken er grei. Men en god slump skal betales kontant og det er dette jeg lurer på hvordan skal gjennomføres. Jeg skulle gjerne ha tatt det på kredittkort for å makes ut cashback. Men summen er langt over grensen for kortet. Kan jeg overføre pengene til kredittkortet på forhånd og allikevel bruke dette? Anonymkode: 16151...064 Hva med å be om å få betale maksimalt beløp på kredittkortet og resten på debitkortet? Vil tro det er vanlig med flere betalingsmåter når det er store beløp som skal betales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Del Skrevet 16. mai 2021 Ofte tar de ikke kredittkort, pga det koster dem for mye. Anonymkode: 7107e...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg har kjøpt to nye biler de to siste årene, og begge gangene skulle jeg overføre den summen jeg skulle betale til et kontonummer. Ene plassen skulle de ha det en uke før, andre plassen kunne jeg gjøre det når jeg kom hjem med nybilen. Anonymkode: b3001...541 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Del Skrevet 16. mai 2021 Har nå ikke kredittkort tok alt fra mitt vanlige visa kort. Anonymkode: 46a86...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #6 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg betalte bilen med bankoverføring når jeg kjøpte ny bil sist. Anonymkode: 9d161...6a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #7 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 14.23): Vi skal kjøpe ny bil. Og jeg lurer på rent praktisk hvordan gjennomføre betalingen. Noe ab betalingen for bilen er innbytte av vår nåværende bil. Den saken er grei. Men en god slump skal betales kontant og det er dette jeg lurer på hvordan skal gjennomføres. Jeg skulle gjerne ha tatt det på kredittkort for å makes ut cashback. Men summen er langt over grensen for kortet. Kan jeg overføre pengene til kredittkortet på forhånd og allikevel bruke dette? Anonymkode: 16151...064 Du kan sette inn mer penger på kortet og betale hele kjøpesummen med kortet, men tviler på at kortselskapet gir cash back på beløp over kreditt grensen du har i kortet. Anonymkode: 97b23...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 19. mai 2021 #8 Del Skrevet 19. mai 2021 Tviler på at bilbutikken godtar betaling med kredittkort, for kredittkortselskapet tar 2,5-4% av transaksjonen i gebyr fra salgsleddet. Bankoverføring er det normale, og gratis i de fleste banker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Del Skrevet 19. mai 2021 med bitcoin😂vipps! Anonymkode: a83f8...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #10 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg fikk kontonummer, og så overførte jeg med mobilbank mens jeg var i butikken. Så ordnet vi med forsikring osv, mens en annen ansatt hentet skilt. En time seinere kunne jeg kjøre hjem. Anonymkode: 02c9e...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg betalte ny bil med bankoverføring uka før jeg hentet den. Anonymkode: a1162...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #12 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg skulle riktignok betale deler av bilen med lån, men gjorde det sånn: Fikk lånebevis fra banken, la inn kjøpskontrakt i nettbanken. På kjøpsdagen betalte jeg et fastbeløp med kort, fikk med bankkonto der jeg skulle betale resten av "egenkapitalen" raskest mulig, og så ringte jeg banken jeg hadde lånebevis fra for at de skulle starte overføringen av sin del. Regner med at selger hadde alle pengene på konto dagen etter. Anonymkode: d2dff...04c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå