Gå til innhold

Hvordan gjennomføre betaling for ny bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal kjøpe ny bil. Og jeg lurer på rent praktisk hvordan gjennomføre betalingen. Noe ab betalingen for bilen er innbytte av vår nåværende bil. Den saken er grei. Men en god slump skal betales kontant og det er dette jeg lurer på hvordan skal gjennomføres. 

Jeg skulle gjerne ha tatt det på kredittkort for å makes ut cashback. Men summen er langt over grensen for kortet. Kan jeg overføre pengene til kredittkortet på forhånd og allikevel bruke dette? 

Anonymkode: 16151...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mr Bergen
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi skal kjøpe ny bil. Og jeg lurer på rent praktisk hvordan gjennomføre betalingen. Noe ab betalingen for bilen er innbytte av vår nåværende bil. Den saken er grei. Men en god slump skal betales kontant og det er dette jeg lurer på hvordan skal gjennomføres. 

Jeg skulle gjerne ha tatt det på kredittkort for å makes ut cashback. Men summen er langt over grensen for kortet. Kan jeg overføre pengene til kredittkortet på forhånd og allikevel bruke dette? 

Hva med å be om å få betale maksimalt beløp på kredittkortet og resten på debitkortet? Vil tro det er vanlig med flere betalingsmåter når det er store beløp som skal betales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ofte tar de ikke kredittkort, pga det koster dem for mye. 

Anonymkode: 7107e...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjøpt to nye biler de to siste årene, og begge gangene skulle jeg overføre den summen jeg skulle betale til et kontonummer. Ene plassen skulle de ha det en uke før, andre plassen kunne jeg gjøre det når jeg kom hjem med nybilen. 

Anonymkode: b3001...541

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har nå ikke kredittkort tok alt fra mitt vanlige visa kort.

Anonymkode: 46a86...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betalte bilen med bankoverføring når jeg kjøpte ny bil sist.

Anonymkode: 9d161...6a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 14.23):

Du kan sette inn mer penger på kortet og betale hele kjøpesummen med kortet, men tviler på at kortselskapet gir cash back på beløp over kreditt grensen du har i kortet. 

Anonymkode: 97b23...59a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at bilbutikken godtar betaling med kredittkort, for kredittkortselskapet tar 2,5-4% av transaksjonen i gebyr fra salgsleddet. 

Bankoverføring er det normale, og gratis i de fleste banker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk kontonummer, og så overførte jeg med mobilbank mens jeg var i butikken. Så ordnet vi med forsikring osv, mens en annen ansatt hentet skilt. En time seinere kunne jeg kjøre hjem.

Anonymkode: 02c9e...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betalte ny bil med bankoverføring uka før jeg hentet den.

Anonymkode: a1162...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle riktignok betale deler av bilen med lån, men gjorde det sånn:

Fikk lånebevis fra banken, la inn kjøpskontrakt i nettbanken.

På kjøpsdagen betalte jeg et fastbeløp med kort, fikk med bankkonto der jeg skulle betale resten av "egenkapitalen" raskest mulig, og så ringte jeg banken jeg hadde lånebevis fra for at de skulle starte overføringen av sin del. Regner med at selger hadde alle pengene på konto dagen etter. 

Anonymkode: d2dff...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...