Gå til innhold

Hoka Clifton 7

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nettopp vært på min første løpetur i Hoka Clifton 7 og har litt blandede følelser. De var på sett og vis ok å løpe med, bedre enn de utløpte Nike-skoene mine i alle fall, men jeg følte meg litt baktung i dem, og sålen buer liksom opp under midtfoten og tuller litt med balanser min.

Som gåsko skjønner jeg ikke at de er brukbare i det hele tatt, for hælen min kjennes ut til å sitte altfor lavt når jeg går. Under løping er det bedre, og kanskje en vanesak, mistenker jeg.

Krevde disse skoene tilvenning for deg, eller var det rett på? 

Anonymkode: 91727...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to par, et som jeg bruker til løping og et til daglig liv. Liker de veldig godt. Jeg merker og merket helt klart forskjell fra de gamle Nike skoene mine, men jeg synes de er veldig behagelige likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt et par Clifton, men det blir nok med det ene. Synes de er for tunge og for myke. Skjønner helt ærlig ikke hvorfor alle synes de er så fantastiske.

Anonymkode: 2f6f3...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan det være at du er vant med høyere drop og at det derfor føles baktungt og at hælen er for lavt plassert? I så fall kan det kreve litt tilvenning ja. 

Vet ikke hvilke Nike-sko du har, men for eksempel Pegasus har drop på 10 mm, mens Clifton 7 har kun 5 mm. Det gir nok en merkbar forskjell. 

Anonymkode: 7a067...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
horsey skrev (11 minutter siden):

Hoka må tilvennes litt også ofte, jeg ble veldig sliten av de i starten. 

Hva betyr det å "tilvennes litt også ofte"?

Anonymkode: dee2b...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva betyr det å "tilvennes litt også ofte"?

Anonymkode: dee2b...8a0

Hvis foten din er vant til en litt flatere type sko kan den behøve å bli vant til Hoka rett å slett. Jeg fikk veldig vondt i starten m clifton så gikk det seg til. Så kjøpte jeg Rincon å det samme skjedde der, måtte tilvennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg ble anbefalt å kjøpe det da jeg slet litt med en vond akilles. De passer ikke mine føtter, jeg gikk tilbake til nøytrale sko med liten dropp. Ble flinkere til å strekke ut før og ette løpeturer og akillesen ble raskt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...