AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #1 Skrevet 16. mai 2021 Kan du fortelle meg litt rundt opplevelsen av dette? Hvor mye veide du før og hvor fort gikk du ned? Er det fare for å gå for mye ned?det er jeg faktisk redd for. Hvor tok du operasjonen? Fikk du den dekket el betalte du selv? Var det verdt det? Anonymkode: 7850c...02f
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2 Skrevet 16. mai 2021 Gastric sleeve, 5-6 år siden på Gjøvik, betalte selv. Veide 115, gikk ned til 65, stabiliserte meg på 75 (kvinne, 178 cm). Jeg fremsto litt i overkant mager på mitt tynneste, men det kunne jeg levd godt med. Har operert magen i etterkant pga mye overskuddshud. Veldig verdt det, ikke angret et sekund. Har noe bivirkninger i form av at jeg kan bli uvel eller kaste opp av noen typer mat, men hadde gjort det igjen uten betenkeligheter. Anonymkode: 90ddf...bae 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #3 Skrevet 16. mai 2021 Tok GBP i 2008, veide 148 kg på det meste og gikk ned til 82 kg (173 cm høy). Tok ca. ett år. De utfører ikke lenger de inngrepene som gjorde at folk gikk for mye ned, ikke stress med det. Jeg tok den ved Aleris, betalte selv og det var virkelig verdt det. Bare pass på en ting: Du kommer til å være helt euforisk det første året når vekta renner av deg. Og når vekta har stabilisert seg vil du kjenne hvor deilig det er å være lettere. MEN! Du er NØDT til å jobbe med årsakene til overvekten både før og etter operasjonen, og være klar over at du aldri kan gå tilbake til det du spiste før. For det er mulig å gå opp alle de kiloene igjen, og hva da? Jeg har lagt på meg 28 kg de siste fem-seks årene og jobber hardt for å få dem av igjen. Lykke til! Anonymkode: a6b24...1de 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #4 Skrevet 16. mai 2021 Gastric sleeve mai 2020. Betalte selv. Veide 105 kg. Veide 75 kg etter fem måneder, nå et år etterpå veier jeg 70, de siste 3-5 kiloene har gått utrolig sakte. Målvekt er 65kg. Må ta medisin mot sure oppstøt, det er eneste komplikasjon. Beste avgjørelsen jeg noensinne har tatt! Anonymkode: 10641...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #5 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gastric sleeve, 5-6 år siden på Gjøvik, betalte selv. Veide 115, gikk ned til 65, stabiliserte meg på 75 (kvinne, 178 cm). Jeg fremsto litt i overkant mager på mitt tynneste, men det kunne jeg levd godt med. Har operert magen i etterkant pga mye overskuddshud. Veldig verdt det, ikke angret et sekund. Har noe bivirkninger i form av at jeg kan bli uvel eller kaste opp av noen typer mat, men hadde gjort det igjen uten betenkeligheter. Anonymkode: 90ddf...bae Steike, du er jo nesten halvvert! Tenker du er fornøyd! Hva slags mat er det du ikke kan spise feks? AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tok GBP i 2008, veide 148 kg på det meste og gikk ned til 82 kg (173 cm høy). Tok ca. ett år. De utfører ikke lenger de inngrepene som gjorde at folk gikk for mye ned, ikke stress med det. Jeg tok den ved Aleris, betalte selv og det var virkelig verdt det. Bare pass på en ting: Du kommer til å være helt euforisk det første året når vekta renner av deg. Og når vekta har stabilisert seg vil du kjenne hvor deilig det er å være lettere. MEN! Du er NØDT til å jobbe med årsakene til overvekten både før og etter operasjonen, og være klar over at du aldri kan gå tilbake til det du spiste før. For det er mulig å gå opp alle de kiloene igjen, og hva da? Jeg har lagt på meg 28 kg de siste fem-seks årene og jobber hardt for å få dem av igjen. Lykke til! Anonymkode: a6b24...1de Ser at alle dere som skriver her var over 100 kg. Jeg er ikke det. Jeg er pr nå 95 og 170 høy. Er bare så uendelig lei av å ikke bli slank noen gang i livet. Gått opp og ned og mest opp i alle år. Klarer bare ikke få til et stabilt slankt liv....sliter dessuten med ME, lavt stoffskifte og hjerteproblemer som gjør at jeg ikke kan trene så mye/hardt. Men jeg trodde ikke det var mulig å legge på seg igjen, for magesekken er jo skrumpet...? Men er det slik at den utvider seg igjen? For å legge på seg 28 kg igjen.....altså...da hadde jeg følt det var forgjeves. Og jeg vet hvor lett det er å spise på seg igjen, tro meg, jeg klandrer deg ikke. Men trodde bare ikke det var mulig. Uff. Lykke til med å gå ned! AnonymBruker skrev (1 time siden): Gastric sleeve mai 2020. Betalte selv. Veide 105 kg. Veide 75 kg etter fem måneder, nå et år etterpå veier jeg 70, de siste 3-5 kiloene har gått utrolig sakte. Målvekt er 65kg. Må ta medisin mot sure oppstøt, det er eneste komplikasjon. Beste avgjørelsen jeg noensinne har tatt! Anonymkode: 10641...1a0 Godt å høre du er glad du gjorde det. Hører flere har sure oppstøt. Er det slik at man aldri mer kan unne seg sjokolade feks? Og er det vanskelig å holde vekten stabil mon tro? Lykke til med å nå målet! ps. vurderer også fettsuging/lipo. Anonymkode: 7850c...02f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå