Gå til innhold

Drypper fra kattens munn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
jeg har en inne katt (maine coon). 
Det siste døgnet har det begynt å dryppe fra munnen hannes. 
både når han sover og når han går rundt. 

noen andre som har opplevd dette? 
Er redd for at han har vondt eller er syk, tenkte selvfølgelig å ta han til dyrelegen om dette ikke gir seg innen en dag eller to 

Anonymkode: 117c2...299

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker med en gang tannproblemer 😓

Anonymkode: 107f8...65b

• Liker 2
Skrevet

Ville fått sjekket det hos veterinær så snart som mulig, tenker først og fremst på tannproblemer/betennelse jeg også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vertfall noe som er galt.  Kan være tannproblemer som jeg skrev, kvalme,stress, andre sykdommer osv.

Min katt sikler noen ganger visst vi koser med han og han nyter det skikkelig men det skjer aldri med mindre det er kos involvert. Kan sikkert skje med enkelte katter at de sikler i søvne(slik som oss) men når du sier at det skjer når han går rundt også, og at det er nytt så blir jeg skeptisk og tviler at det er en «god» greie.

Les deg opp på smerte tegn hos katter. Katter er utrolig gode på å skjule smerter så dessverre er det ikke så lett å oppdage smertene, så det å vite akkurat hvilke små tegn man skal se etter er bra.  Følg med på om katten spiser/drikker normalt og om avføring/tiss er normalt. Egentlig så kan man vente med veterinær så lenge alt det er normalt, altså at allmenntilstanden er bra, men iom at det kan være tenner så ville jeg egentlig kontaktet veterinær med en gang, selv om det er helg. Tannproblemer er jo ekstremt smertefulle.

AnonymBruker
Skrevet

Googlet litt og her står det jo at ekstrem smerte kan føre til sikling så ville absolutt ringt veterinær NÅ!! Skader vertfall ikke å ringe. 

DC115DC3-1C19-40F6-BCA9-4424FA57ADC4.png

AnonymBruker
Skrevet

Sikling kan være tegn på smerte, kontakt dyrlege. 

Anonymkode: 06ba6...345

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...