AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #1 Skrevet 15. mai 2021 Der jeg bor er pollennivået på rødt, altså kraftig spredning. Jeg tar medisin, så øynene klør ikke, nesa er litt tett bare. Men jeg hoster endel og har slim i halsen, spesielt om morgenen. Noen andre som får dette ved pollen? Litt sånn «brummende» hoste. Føler også det er litt tungt å puste, men vet ikke om dette bare er psykisk eller fordi nesa er tett. Får ikke koronatest der jeg bor før tirsdag, ikke at jeg tror jeg har det for det et veldig lite smitte her, men det gjør at jeg blir usikker på om vi kan ha besøk osv i langhelgen. Er litt slapp, men det er jeg alltid som småbarnsmor så merker ikke så mye forskjell akkurat der🙄 flere som sliter med å skille allergi fra annet?😫 Anonymkode: dbfbd...582
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #2 Skrevet 15. mai 2021 Pollenallergi fører ikke til hoste eller slim i halsen. Anonymkode: 58639...92e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #3 Skrevet 15. mai 2021 Jeg kjenner det i halsen når det er mye pollen. Det er jo støv som irriterer i halsen. Det gjør at jeg får mer slim i halsen + hoster. Anonymkode: 57ce6...9cf
GammelKaktus Skrevet 15. mai 2021 #4 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pollenallergi fører ikke til hoste eller slim i halsen. Anonymkode: 58639...92e Jo, hos noen. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner det i halsen når det er mye pollen. Det er jo støv som irriterer i halsen. Det gjør at jeg får mer slim i halsen + hoster. Anonymkode: 57ce6...9cf Samme her. Men ts, har du sjekket deg for astma og slikt? Det ville jeg gjort. Det jeg tenker er jo at om dette er et nytt symptom så ville ikke jeg hatt noe besøk i tilfelle korona. Veldig dumt at du ikke har mulighet til å teste i morgen da. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #5 Skrevet 15. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 time siden): Jo, hos noen. Samme her. Men ts, har du sjekket deg for astma og slikt? Det ville jeg gjort. Det jeg tenker er jo at om dette er et nytt symptom så ville ikke jeg hatt noe besøk i tilfelle korona. Veldig dumt at du ikke har mulighet til å teste i morgen da. Har tatt spirometri for to år siden. Tror kanskje det var på vårparten også, og at legen sjekket om jeg hadde «astma i allergisesongen» eller noe. Husker ikke helt, men mener han tok den testen spontant fordi jeg småhostet under hele legebesøket, som egentlig var for noe annet. Men den testen var altså fin, har tatt den før også i forbindelse med bedriftshelsetjenesten på jobb. TS Anonymkode: dbfbd...582
GammelKaktus Skrevet 15. mai 2021 #6 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har tatt spirometri for to år siden. Tror kanskje det var på vårparten også, og at legen sjekket om jeg hadde «astma i allergisesongen» eller noe. Husker ikke helt, men mener han tok den testen spontant fordi jeg småhostet under hele legebesøket, som egentlig var for noe annet. Men den testen var altså fin, har tatt den før også i forbindelse med bedriftshelsetjenesten på jobb. TS Anonymkode: dbfbd...582 Min og er på normalen når jeg tar den, men legen min sa jeg kunne prøve å se om jeg merket forskjell med medisin og det gjør jeg. Hun sa det var mange som merket forskjell selv om de ikke hadde noe utslag på spirometri. Astma og pollenallergi går jo nesten hånd i hånd, samme med atopisk eksem. Har astma i familien og selv om jeg ikke er plaget i det daglige så kjenner jeg det når jeg blir skikkelig forkjølet for da for jeg en hoste som er helt jævlig.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #7 Skrevet 15. mai 2021 Jeg har såre slimhinner pga pollenallergi Anonymkode: f255a...2c6
Lolalot Skrevet 15. mai 2021 #8 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Pollenallergi fører ikke til hoste eller slim i halsen. Anonymkode: 58639...92e ?? Det kan gjøre det jo
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Pollenallergi fører ikke til hoste eller slim i halsen. Anonymkode: 58639...92e Tullball. Klart det gjør! Vet om veldig mange som hoster hele pollensesongen. Jeg høres ut som en kolspasient når pollenet er som verst selv. Anonymkode: edaae...723 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 Jeg får hoste og slim. Gar også tung pust, men har ikke astma Anonymkode: e9e37...66c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 Jeg får dette av pollen og støv. Får rett og slett litt astmasymptomer. Du kan få utskrevet ventoline diskus av din lege ved behov. Snakk med legen Anonymkode: dd694...649
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 Jeg har hatt allergiutløst astma nesten hele livet, og irritasjonshoste/tørrhoste hører med. I år har det vært ekstra ille fordi jeg ikke har kunnet ta Kenacort-T (kortisonsprøyte mot allergi). Jeg har hatt konstant tørrhoste i snart 3 mnd nå, og begynner å bli lei. Hver kveld må jeg passe på at jeg har vann, sugetabletter, og Ventoline liggende klart på nattbordet for å dempe hosten som garantert vil vekke meg i løpet av natten. Nå ser jeg bare frem til at bjørkepollenspredningen blir ferdig, slik at jeg får en pause frem til burotspredningen begynner. (PS: jeg har tatt koronatester, alle negative) Anonymkode: 8e5da...c80 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå