Gå til innhold

Ekser som aldri går videre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var sammen i ett år og jeg gjorde det slutt fordi jeg syntes ikke vi fikk det til å fungere selv om vi prøvde. 

Når jeg gjorde det slutt hadde jeg kjærlighetssorg og savnet han, men jeg bet tenna sammen og kom meg på bena så godt jeg kunne selv om det gjorde vondt. 

Han derimot brukte masse energi på å finne måter å kontakte meg på (jeg blokkerte han på some og på tlf). Han ringte fra andre tlfnr, skjult nr eller sendte mail. Han dukket plutselig opp på arrangementer han ikke hadde noen intr av tidligere fordi han visste jeg ville være der. En dag jeg satt i hagen med ungene mine kom sønnen min og spurte hvorfor min eks satt i bilen rett ved innkjørselen vår. 

Jeg savnet han når det ble slutt ja, men har fått totalt avsmak på han etter bruddet pga oppførselen hans. Det var et udramatisk brudd, og en skulle tro et voksent menneske burde ha evnen til å legge ting bak seg og gå videre? Har fått et helt annet syn på han nå og er egentlig bare glad for at jeg ikke fortsatte forholdet med han, for jeg synes det er så ekkelt hvordan han har oppført seg. 

Hva er det som skjer i hodet på folk som er sånn som dette, det er jo bare flaut hvordan de holder på? Tror de virkelig at man vil ha de tilbake hvis de bare fortsetter som dette og ikke gir seg? Det eneste det resulterer med er jo at folk blir redd de og finner oppførselen skremmende. 

Noen med lignende opplevelser? 

Anonymkode: a3e4a...396

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes alltid innpåslitne slimåler av noen ekser😂

Noen er rett og slett bare vanskeligere å bli kvitt enn andre😅

Min erfaring forteller meg at det gjerne dreier seg om folk med et enormt bekreftelsesbehov, lav selvtillit og liten selvrespekt. Stakkars dem...

Anonymkode: 20bb7...014

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff jeg kjenner til en slik. Ikke meg som er eksen hans, men ei venninne sin. Hun kan seriøst ikke si om hun skal noe sted, for da risikerer vi at han dukker opp i samme by. Det har skjedd før. Vi var på weekendtur 50 mil unna der vi bor, og han, og plutselig bare dukker han opp der vi er! Dette er ikke et sted han har ærender altså.. men det var også den tiden facebook hadde sånn greie der man ser hvor noen er, ellers så la venninna mi ut bilde og tagget hvor vi var. 
Han ber seg selv til henne og må bare stikke innom dersom hun har besøk av andre. Hadde kjøpt meg ny bil for 3 år siden og da kjørte han flere ganger forbi... Altså hvorfor fikk han plutselig så masse ærender rundt der hun bor? Det er 10 år siden det ble slutt og det var hun som gikk fordi han var kontrollerende og hele tiden skulle vite hvor hun var og med hvem.

Anonymkode: 2deb5...e94

Skrevet

Har også en sånn en, men ikke like plagsom som din. Jeg gjorde det slutt med min eks, han sa seg enig i at det var best slik. 

Likevel så sender han meg meldinger på Facebook og Instagram. Han har kontakt med ei venninne av meg, men hun forteller han alltid snakker om meg når de prater sammen. Han har også funnet ut at jeg har fått meg kjæreste nå, og sender meg meldinger med masse dritt om han selv om at de ikke kjenner hverandre på noen som helst måte. Jeg har sett han kjøre forbi huset mitt flere ganger og stå utenfor i en stund, og det er ikke naturlig å kjøre her ettersom jeg bor i en blindvei.

Skrevet

Kan også fortelle at han har sendt meg meldinger for å spørre om hvem sin bil som står utenfor hjemmet mitt når jeg har besøk.

AnonymBruker
Skrevet

Han er i sorg. Folk er forskjellig. Noen mennesker har mer overfladiske følelser og finner bare noen andre over natta om de blir avvist eller ser noe mer fristende. På andre ytterkant er folk som din eks som bare ser én person når de knytter seg til noen. Selvfølgelig enkelt for deg å dømme han når det var du som dumpet han og mest sannsynlig er den med minst følelser, men han har bare kjærlighetssorg og har det vondt. Får vondt av han og han er gjerne en av dem som hadde trengt terapi for å bearbeide dette..stakkars trist mann.

Anonymkode: bb804...956

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er i sorg. Folk er forskjellig. Noen mennesker har mer overfladiske følelser og finner bare noen andre over natta om de blir avvist eller ser noe mer fristende. På andre ytterkant er folk som din eks som bare ser én person når de knytter seg til noen. Selvfølgelig enkelt for deg å dømme han når det var du som dumpet han og mest sannsynlig er den med minst følelser, men han har bare kjærlighetssorg og har det vondt. Får vondt av han og han er gjerne en av dem som hadde trengt terapi for å bearbeide dette..stakkars trist mann.

Anonymkode: bb804...956

Folk er forskjellig og sørger forskjellig ja, men å gå så langt som stalking tendenser er mer i den kontrollerende siden av skalaen.

Er dog enig i at en som ikke tør å si sin mening og be om svar, men heller blir en etterdilter er stakkarslig og bør få hjelp, ja.

Anonymkode: e9093...9bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...