Gå til innhold

Katten min

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte ny katt for 6 mnd siden(kattunge)

Han er veldig plagete på den katten jeg har fra før. 
Den katten jeg har fra før vil ikke kose eller leke lenger. Hva gjør jeg

Anonymkode: bc479...369

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du lar de finne ut av det. Katten du har fra før (voksen regner jeg med?) vil sette den yngste på plass. Å så må du ta større ansvar med lek sånn at ikke alt går på den eldste. 

Anonymkode: c3adf...25f

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp Feliway Friends.

Anonymkode: 30998...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Google jackson galaxy, se youtubene hans og les deg opp. Google «introducing two cats» «catification» «getting two cats along» «getting kitten and cat to get along», gjerne + jackson galaxy. 

- Lek mye mer med kattungen, fjærstang, baller, automatiske leker, doruller, alt mulig funker men synes fjærstang er best. Ha tilgjengelig leker fremme slik at kattungen kan leke selv også. Få tak i food puzzles eller lag selv. 

- Ha flere liggesteder/gjemmesteder tilgjengelig, bygg hyller ol eller lag plass til at kattene kan komme seg opp i høyden og har flere ruter å gå. 

- To, helst tre dokasser uten lokk på forskjellige steder.

-To vannskåler, to matskåler (eller mer, og avstand fra vannskål til matskål og spesielt vannskål og matskål til dokasse)

- Gi godbiter, mat osv først til den eldste katten, den får alltid først, så får kattungen. 

-feliway friends evt sammen med feliway classic sprayen.

-Når du ser kattungen blir for på katten kan du finne frem fjærstangen. 

Det er ikke noe i veien for å la de ordne opp selv, katten må få lov å frese ol for å si ifra om sine grenser, det er bra. Men om du vil at de skal få et godt forhold og ikke bare tolerere hverandre så ville jeg tilpasset forholdene. 

Anonymkode: d2074...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...