Brunello Skrevet 14. mai 2021 #21 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og jeg kunne aldri tenkt meg å ha felles økonomi med samboer. Folk er forskjellige og det som passer for noen passer ikke for andre. Anonymkode: a80b7...c2a Det er langt flere brudd i forhold der det ikke er felles økonomi. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #22 Skrevet 14. mai 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Det er langt flere brudd i forhold der det ikke er felles økonomi. Kanskje fordi de som har felles økonomi ikke har råd til å gå fra partner. Anonymkode: a80b7...c2a 4
Brunello Skrevet 14. mai 2021 #23 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kanskje fordi de som har felles økonomi ikke har råd til å gå fra partner. Anonymkode: a80b7...c2a Nei, fordi det er kjipt å nye dårligere råd enn partner og motsatt.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #24 Skrevet 14. mai 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Nei, fordi det er kjipt å nye dårligere råd enn partner og motsatt. Har du statistikk på det? Anonymkode: a80b7...c2a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #25 Skrevet 14. mai 2021 Just now, Brunello said: Nei, fordi det er kjipt å nye dårligere råd enn partner og motsatt. Egentlig enig med deg, selv om jeg tjener dårlig er jeg den som er flinkes med økonomi og har mye sparepenger.... samboer kaster bort penger i alle vindretninger, derfor er jeg litt skeptisk. Han er dog blitt veldig mye flinkere så hadde vært enklere med felles økonomi men separat sparekonto kanskje. Hvordan løser dere det? Overfører dere all lønn til samme konto? Anonymkode: 7045e...6d8
Brunello Skrevet 14. mai 2021 #26 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du statistikk på det? Anonymkode: a80b7...c2a Ja
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #27 Skrevet 14. mai 2021 Brunello skrev (3 minutter siden): Ja Kan du legge ut en lenke til den? Anonymkode: a80b7...c2a
Brunello Skrevet 14. mai 2021 #28 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Kan du legge ut en lenke til den? Anonymkode: a80b7...c2a Den ligger sammen med statistikken som viser at skilte har vesentlig høyere sjanse for å oppleve samlivsbrudd på nytt. Det morer meg stort at de som fornekter det ikke klarer å finne den.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #29 Skrevet 14. mai 2021 Brunello skrev (7 minutter siden): Den ligger sammen med statistikken som viser at skilte har vesentlig høyere sjanse for å oppleve samlivsbrudd på nytt. Det morer meg stort at de som fornekter det ikke klarer å finne den. Ok, du har ikke linken. Anonymkode: a80b7...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #30 Skrevet 15. mai 2021 Som samboere skal dere strengt tatt fordele gjeldsrentene etter hvordan lånet er fordelt. Dere kan skriftlig avtale en annen fordeling, og denne avtalen skal dere kunne vise til skatteetaten dersom de krever dokumentasjon. Hadde dere vært gift kunne dere fordelt gjeldsrentene som dere selv ønsker. Anonymkode: cf550...71d 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #31 Skrevet 15. mai 2021 Brunello skrev (9 timer siden): Den ligger sammen med statistikken som viser at skilte har vesentlig høyere sjanse for å oppleve samlivsbrudd på nytt. Det morer meg stort at de som fornekter det ikke klarer å finne den. Det et jo ikke opp til motparten å finne bevis for at det du sier stemmer. Det må du nesten gjøre selv m Anonymkode: 730e0...f9e 1
PetterKanin Skrevet 15. mai 2021 #32 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det et jo ikke opp til motparten å finne bevis for at det du sier stemmer. Det må du nesten gjøre selv m Anonymkode: 730e0...f9e Om informasjonen er tilgjengelig skal motparten fint klare å finne dem selv om motparten faktisk ønsker å se den. Eks: Jeg tror ikke påstanden til Brunello er riktig, men jeg har ikke gjort noe for å sette meg inn i om den er det eller ikke. Det bør jeg gjøre på eget initiativ hvis jeg skal påstå det ikke er slik Brunello skriver.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #33 Skrevet 15. mai 2021 PetterKanin skrev (24 minutter siden): Om informasjonen er tilgjengelig skal motparten fint klare å finne dem selv om motparten faktisk ønsker å se den. Eks: Jeg tror ikke påstanden til Brunello er riktig, men jeg har ikke gjort noe for å sette meg inn i om den er det eller ikke. Det bør jeg gjøre på eget initiativ hvis jeg skal påstå det ikke er slik Brunello skriver. Jeg gidder da for søren ikke å bruke tid på å lete etter en oppdiktet statistikk på nettet. Anonymkode: a80b7...c2a
PetterKanin Skrevet 15. mai 2021 #34 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gidder da for søren ikke å bruke tid på å lete etter en oppdiktet statistikk på nettet. Anonymkode: a80b7...c2a Hvordan vet du at statistikken er oppdiktet om du ikke engang gidder å sjekke?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #35 Skrevet 15. mai 2021 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du at statistikken er oppdiktet om du ikke engang gidder å sjekke? Fordi vedkommende som har påstått at det finnes en statistikk er blitt fullstendig taus etter at jeg etterlyste lenke til statistikken. Anonymkode: a80b7...c2a 1
PetterKanin Skrevet 15. mai 2021 #36 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi vedkommende som har påstått at det finnes en statistikk er blitt fullstendig taus etter at jeg etterlyste lenke til statistikken. Anonymkode: a80b7...c2a Vedkommende har svart deg flere ganger etterpå.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #37 Skrevet 15. mai 2021 PetterKanin skrev (4 minutter siden): Vedkommende har svart deg flere ganger etterpå. Vedkommende har svart EN gang etterpå uten å legge ved lenken som jeg etterlyste. Anonymkode: a80b7...c2a 1
PetterKanin Skrevet 15. mai 2021 #38 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vedkommende har svart EN gang etterpå uten å legge ved lenken som jeg etterlyste. Anonymkode: a80b7...c2a AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vedkommende har svart EN gang etterpå uten å legge ved lenken som jeg etterlyste. Anonymkode: a80b7...c2a Altså stemmer ikke din påstand om at det har vært taust fra vedkommende. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #39 Skrevet 15. mai 2021 PetterKanin skrev (3 minutter siden): Altså stemmer ikke din påstand om at det har vært taust fra vedkommende. Det har vært taust etter min siste kommentar. Anonymkode: a80b7...c2a 1
Brunello Skrevet 15. mai 2021 #40 Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det et jo ikke opp til motparten å finne bevis for at det du sier stemmer. Det må du nesten gjøre selv m Anonymkode: 730e0...f9e Av og til har man faktisk lest undersøkelser og artikler man ikke finner tilbake til. Dere må gjerne betvile at det stemmer. Når det gjelder felles økonomi er det mange former for felles økonomi, og det er antakelig derfor statistikken slår best ut for felles økonomi. Separat økonomi er et ytterpunkt mens felles økonomi omfatter ytterpunktet total felles med alt inn på samme konto til former som til tider har et snev av separat økonomi i seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå