Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. mai 2021 #1 Skrevet 14. mai 2021 (endret) 17. mai er Norges nasjonaldag, ikke barnas dag, det er en dag for alle uansett alder. Det at det er barnas dag er noe tull, like mye tull som å si at jula er for barna. Endret 14. mai 2021 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Skrevet 14. mai 2021 Jeg er så enig. Det irriterer meg når 17. mai (og julen) beskrives som barnas dag eller barnas høytid. Disse dagene er for alle! Som voksen og barnløs så storkoser jeg meg i høytidene. Anonymkode: 40144...bdc 23
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Skrevet 14. mai 2021 Uenig. 17.mai skal være en dag full av aktiviteter for alle, men det skal være hyggelig for alle å delta. At det er barnas dag betyr bare at det er inkluderende for alle barn i alle aldre, legning og etnisitet, og at 17.mai skal være en trygg dag uten fokus på alkohol og uvettig oppførsel fra voksne. Jo mer vi setter fokus på at 17.mai og jul er barnas høytid, jo færre barn vil være utsatt for foreldrenes ubehagelige alkoholkotyme. Anonymkode: 74883...1e6 24
Gjest Råååsa Skrevet 14. mai 2021 #4 Skrevet 14. mai 2021 (endret) Det er smart da - å lære oss opp fra barnehagen av å eeeeelske vår egen nasjonalstat. Der har du ett gjeng som vil forsvare konseptet med blod, svette og tårer om det skulle bli behov. Derfor er det "barnas dag". Det blir som med lokalbanken, du får ei artig sparebøsse med den utkledde ansatte som barn slik at du holder deg til dem i fremtiden også. Endret 14. mai 2021 av Råååsa
Duff Skrevet 14. mai 2021 #6 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uenig. 17.mai skal være en dag full av aktiviteter for alle, men det skal være hyggelig for alle å delta. At det er barnas dag betyr bare at det er inkluderende for alle barn i alle aldre, legning og etnisitet, og at 17.mai skal være en trygg dag uten fokus på alkohol og uvettig oppførsel fra voksne. Jo mer vi setter fokus på at 17.mai og jul er barnas høytid, jo færre barn vil være utsatt for foreldrenes ubehagelige alkoholkotyme. Anonymkode: 74883...1e6 Helt enig i dette. 3
GammelKaktus Skrevet 14. mai 2021 #7 Skrevet 14. mai 2021 For min del så er slike helligdager mer for barna enn meg. Hadde jeg ikke hatt barn så hadde jeg heller ikke brydd meg om 17.mai eller jul. Eneste jeg liker med 17 mai er barnetoget og at det er moro for barna. Samme greia med julen, gleden og forventningene barna har. Forstår ikke at noen gidder å bli krenket eller tar det ille opp at folk sier at det er "barnas dag". Det er jo ikke slik at man sier at voksne ikke kan feire. Men kanskje det går an å feire uten å være stupfull når barnetoget tar runden sin tidlig på morgenen. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uenig. 17.mai skal være en dag full av aktiviteter for alle, men det skal være hyggelig for alle å delta. At det er barnas dag betyr bare at det er inkluderende for alle barn i alle aldre, legning og etnisitet, og at 17.mai skal være en trygg dag uten fokus på alkohol og uvettig oppførsel fra voksne. Jo mer vi setter fokus på at 17.mai og jul er barnas høytid, jo færre barn vil være utsatt for foreldrenes ubehagelige alkoholkotyme. Anonymkode: 74883...1e6 Er og helt enig her. 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Skrevet 14. mai 2021 Enig. Skjønner ikke hva barna feirer. Grunnloven av 1814 ga dem ingen rettigheter. Anonymkode: 2bf3a...7d8 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Skrevet 14. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): For min del så er slike helligdager mer for barna enn meg. Hadde jeg ikke hatt barn så hadde jeg heller ikke brydd meg om 17.mai eller jul. Eneste jeg liker med 17 mai er barnetoget og at det er moro for barna. Samme greia med julen, gleden og forventningene barna har. Forstår ikke at noen gidder å bli krenket eller tar det ille opp at folk sier at det er "barnas dag". Det er jo ikke slik at man sier at voksne ikke kan feire. Men kanskje det går an å feire uten å være stupfull når barnetoget tar runden sin tidlig på morgenen. Er og helt enig her. 17.mai er ikke en helligdag, derimot er det en offentlig høytidsdag og offentlig flaggdag. Anonymkode: cf7d1...a6c 2
GammelKaktus Skrevet 14. mai 2021 #10 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 17.mai er ikke en helligdag, derimot er det en offentlig høytidsdag og offentlig flaggdag. Anonymkode: cf7d1...a6c Jaja, folk skjønner greia. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Skrevet 14. mai 2021 Catalina Culès skrev (5 timer siden): 17. mai er Norges nasjonaldag, ikke barnas dag, det er en dag for alle uansett alder. Det at det er barnas dag er noe tull, like mye tull som å si at jula er for barna. Amen!!! Anonymkode: 6ca6b...e8a 1
Archer Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er så enig. Det irriterer meg når 17. mai (og julen) beskrives som barnas dag eller barnas høytid. Disse dagene er for alle! Som voksen og barnløs så storkoser jeg meg i høytidene. Anonymkode: 40144...bdc Ja koser meg jeg å, men pga alle fridagene hehe😏
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #13 Skrevet 14. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (8 minutter siden): For min del så er slike helligdager mer for barna enn meg. Hadde jeg ikke hatt barn så hadde jeg heller ikke brydd meg om 17.mai eller jul. Eneste jeg liker med 17 mai er barnetoget og at det er moro for barna. Samme greia med julen, gleden og forventningene barna har. Forstår ikke at noen gidder å bli krenket eller tar det ille opp at folk sier at det er "barnas dag". Det er jo ikke slik at man sier at voksne ikke kan feire. Men kanskje det går an å feire uten å være stupfull når barnetoget tar runden sin tidlig på morgenen. Er og helt enig her. Signeres ! Nå er barna voksne, og jeg bryr meg fint lite om 17.mai og Jul. Bare stress og kav. Anonymkode: 57991...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Skjønner ikke hva barna feirer. Grunnloven av 1814 ga dem ingen rettigheter. Anonymkode: 2bf3a...7d8 Første barnetoget kom i stand i 1870. Anonymkode: 351ad...f06 1
powerpuffen Skrevet 14. mai 2021 #15 Skrevet 14. mai 2021 Synes på en måte at det er flott at det fokuseres på barn - for det er utvilsomt mange barn som utsettes for voksnes alkoholregimer på disse dagene. Likevel tenker jeg at det er de voksnes ansvar. Om du har barn, så la være å drikke alkohol da på 17 mai og i julen. Skal du invitere andre voksne på besøk, ikke server alkohol når det er barn tilstede, ei heller ta med barna til et sted der det er alkohol i nærheten. Voksne som derimot ikke skal være med barn på disse dagene har rett til å gjøre hva de vil. 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #16 Skrevet 14. mai 2021 Glade barn = bra land. Men ja, 17. mai er for alle som bor her og liker Norge. Gamle og unge. Anonymkode: 4cca6...91a 2
Nathea Skrevet 14. mai 2021 #17 Skrevet 14. mai 2021 17.mai er for alle 🙂 Men det er kanskje ekstra stas for barna akkurat som jula. 1
Jdz Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 Barna kan få ha 17. mai for min del. Synes måten vi feirer på er noe av det kleineste som finnes og er bare glad for å slippe. Men liker påskuddet for å drikke Champagne til frokost da 😋 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 Det er i allefall ikke foreldrenes dag 😂 Styr og bråk fra morgen til kveld. Oppdisking for den eldre generasjon, og bare jobb Anonymkode: 4f253...6b5 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå