Gå til innhold

PTSD eller ikke nå?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt 

Jeg fikk panikk angst kastet på meg som 15 åring. Har gått til psykolog i 20 år. 
har fullført skolegang, tatt utdannelse og har fast jobb. Er gift og har barn. 
Jeg fikk diagnosen PTSD 

har alltid vært i jobb, men har i små perioder vært sykmeldt. Blir fort sliten av hektiske hverdager over lang tid. 
har fått veldig god hjelp av psykolog, EMDR osv. angsten er mindre, og egentlig fraværende, men kan kjenne på indre uro i enkelte situasjoner og har fremdeles ting som kan trigge angsten. 
Har jeg fremdeles PTSD? Ingen som har sagt at jeg fortsatt har det, eller er kvitt det? 
hvordan fungerer dette? 

Anonymkode: 9f390...95b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som du har det. Det du beskriver er helt normalt. 

Anonymkode: 3fc66...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Kjenner meg igjen her. Man kan være friskemeldt fra ptsd. At du hadde engang betyr ikke du alltid har det. Sånn forklarte psykologen meg. Men vi kan ha triggers og bli lettere urolig / stresset i belastende situasjoner eller situasjoner lik fortiden .

Anonymkode: 557fa...3b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hei 

Kjenner meg igjen her. Man kan være friskemeldt fra ptsd. At du hadde engang betyr ikke du alltid har det. Sånn forklarte psykologen meg. Men vi kan ha triggers og bli lettere urolig / stresset i belastende situasjoner eller situasjoner lik fortiden .

Anonymkode: 557fa...3b4

Skal ha siste time hos psykolog neste gang, avslutningstime. Tenker å spør da. Greit å vite liksom 

Anonymkode: 9f390...95b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...