AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #41 Skrevet 19. mai 2021 Hehe! Ahh, vill i blikket og piraya-tenner ❤️ Savner den tiden! "Valpen" har blitt 16 år. Men ja, jeg husker hvor utfordrende det var da man trodde man kunne slappe av etter lek, mat og dotur for så å se kjøteren stå rett opp og ned med fandenivoldsk blikk før han forsøkte å gnage seg ned gjennom teppet... Du må liksom ha blikket rettet mot de hele tiden. Det blir bedre, plutselig en dag ser du at all arbeidet og trening faktisk har gått igjennom på en eller annen måte, men det er mye de må tilpasse seg også. Ville dog gjort det hundre ganger til! Anonymkode: 14c23...675 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #42 Skrevet 20. mai 2021 https://www.instagram.com/p/CPBqJMDAQd2/?utm_source=ig_web_copy_link Noen prøver iallfall ikke å skjule at det er tungt Anonymkode: 71391...761 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #43 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.instagram.com/p/CPBqJMDAQd2/?utm_source=ig_web_copy_link Noen prøver iallfall ikke å skjule at det er tungt Anonymkode: 71391...761 Det gir meg motivasjon å se at Hundetrener Maren også sliter med sin valp. Etter å ha lest denne tråden her begynte jeg å grue meg til vi skal hente valp om noen uker 😅 Anonymkode: 57f27...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #44 Skrevet 20. mai 2021 Valpetiden var grusom, men jeg visste det heldigvis på forhånd. Den var over ganske fort også, men de første 14 dagene lurte jeg litt på om jeg hadde gjort riktig i å skaffe meg valp. Anonymkode: 962ed...9b9
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #45 Skrevet 25. mai 2021 Sitter nå med en 9 uker gammel shih tzu valp som har klart å sovne. Men morgenen har vært et helvete. Tørke opp tiss og bæsj, må holde valpen opp mens jeg tørker det opp så hun ikke blir spinnvill på papiret. Vi går ut og hun tisser ikke. Hun går av og til greit i bånd, men idag fikk jeg ikke kontakt med henne når hun fant noe å snuse på, eller så angrep hun beina mine halvparten av av tida. Når vi kommer inn tisser hun inne. Jeg forsøker å rydde opp etter natta og hun angriper beina igjen. Hater å sette henne i grinden som jeg nå måtte låse - hun har liggeplass, vann, mat, leker, tyggebein, gav henne en Kong etc, men nå måtte jeg låse den sånn at jeg får gå på do og lage meg en kjapp frokost. Det ble mye piping fra henne før hun sovna, men jeg har iallefall fått gått på do og spist litt mat. Kjenner meg utrolig godt igjen i hva du beskriver TS. Visste det ville bli tøft og hadde forberedt meg så godt som mulig, men dette var langt over alle forventninger. Jeg blir stressa, og valpen blir stressa, så hun sliter ofte med å bli rolig. Herregud for et helvete dette er nå. Prøver å stå i det foreløpig, men tanken på å gi henne tilbake til oppdretteren e.l. streifer meg oftere og oftere. Dette må bli bedre, for jeg er på randen av sammenbrudd. 😕 Anonymkode: 58d53...b5c 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #46 Skrevet 25. mai 2021 Min valp gaulet seg igjennom hele morgenmøtet på jobb, i det samme sekund møtet var ferdig la den seg og sov.... Nå sliter jeg heldigvis ikke med dårlig samvittighet for å sett valpen i grind eller for at den gauler om den er uenig. Ikke blir jeg stresset av slikt heller. Jeg vet den har det den trenger, får det den trenger - og jeg vet den blir en hyggelig hund etterhvert. Anonymkode: c85a3...2b0 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #47 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min valp gaulet seg igjennom hele morgenmøtet på jobb, i det samme sekund møtet var ferdig la den seg og sov.... Nå sliter jeg heldigvis ikke med dårlig samvittighet for å sett valpen i grind eller for at den gauler om den er uenig. Ikke blir jeg stresset av slikt heller. Jeg vet den har det den trenger, får det den trenger - og jeg vet den blir en hyggelig hund etterhvert. Anonymkode: c85a3...2b0 Hahaha, jeg skrev innlegget over ditt, og dette virker så jævla typisk ja. Måtte humre litt for meg selv. Håper jeg også klarer å ta det litt med ro etterhvert. Anonymkode: 58d53...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #48 Skrevet 25. mai 2021 Å ha valp er helt jævli. De begynner å bli levelige etter 1 års tid. Anonymkode: 88889...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #49 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sitter nå med en 9 uker gammel shih tzu valp som har klart å sovne. Men morgenen har vært et helvete. Tørke opp tiss og bæsj, må holde valpen opp mens jeg tørker det opp så hun ikke blir spinnvill på papiret. Vi går ut og hun tisser ikke. Hun går av og til greit i bånd, men idag fikk jeg ikke kontakt med henne når hun fant noe å snuse på, eller så angrep hun beina mine halvparten av av tida. Når vi kommer inn tisser hun inne. Jeg forsøker å rydde opp etter natta og hun angriper beina igjen. Hater å sette henne i grinden som jeg nå måtte låse - hun har liggeplass, vann, mat, leker, tyggebein, gav henne en Kong etc, men nå måtte jeg låse den sånn at jeg får gå på do og lage meg en kjapp frokost. Det ble mye piping fra henne før hun sovna, men jeg har iallefall fått gått på do og spist litt mat. Kjenner meg utrolig godt igjen i hva du beskriver TS. Visste det ville bli tøft og hadde forberedt meg så godt som mulig, men dette var langt over alle forventninger. Jeg blir stressa, og valpen blir stressa, så hun sliter ofte med å bli rolig. Herregud for et helvete dette er nå. Prøver å stå i det foreløpig, men tanken på å gi henne tilbake til oppdretteren e.l. streifer meg oftere og oftere. Dette må bli bedre, for jeg er på randen av sammenbrudd. 😕 Anonymkode: 58d53...b5c Det blitt absolutt bedre 😅 Og husk, om valpen har fått tisset og vært ute/fått litt aktivitet, så er det helt greit å sette den i grinda og ignorere den til den sovner. Det er vanskelig for valper å roe seg ned når eier går rundt og ordner i huset, for de vil jo så gjerne være med på alt 😅 Så du gjør valpen en tjeneste ved å bruke grinda. Min første valp var et mareritt. Følte meg mye stresset, spesielt fordi jeg hadde skyhøye krav til meg selv og til valpen. Jeg skulle gjøre alt rett, og hunden skulle bli perfekt på alle måter! Da var fallhøyden stor når valpen brukte litt ekstra tid på å lære impulskontroll, at man ikke skal bite i buksebenet når man går osv. Med valp nummer 2, som jeg fikk akkurat 1 år etter den første (ja, jeg er tydeligvis gal 😅), så var jeg mye mer avslappet. Jeg lo mer av tull valpen fant på som den egentlig ikke fikk lov til, og det var ikke så farlig om en treningsrunde eller båndgåing ikke gikk så bra som jeg håpet den dagen. Valper har jo dårlig impulskontroll og fokus fordi hjernen ikke er fullt utviklet enda. Det kommer etterhvert, og da blir plutselig trening man har slitt med tidligere mye enklere. Biting tar slutt naturlig så lenge man ikke oppfordrer til det. Hva jeg har lært av mine to hunder er: tren på valpens nivå, og sett ikke krav som er for høye, for da blir det kjipt for både valp og eier. Lykke til med valpetiden, og kos deg 😊 Anonymkode: b0e1d...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #50 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det blitt absolutt bedre 😅 Og husk, om valpen har fått tisset og vært ute/fått litt aktivitet, så er det helt greit å sette den i grinda og ignorere den til den sovner. Det er vanskelig for valper å roe seg ned når eier går rundt og ordner i huset, for de vil jo så gjerne være med på alt 😅 Så du gjør valpen en tjeneste ved å bruke grinda. Min første valp var et mareritt. Følte meg mye stresset, spesielt fordi jeg hadde skyhøye krav til meg selv og til valpen. Jeg skulle gjøre alt rett, og hunden skulle bli perfekt på alle måter! Da var fallhøyden stor når valpen brukte litt ekstra tid på å lære impulskontroll, at man ikke skal bite i buksebenet når man går osv. Med valp nummer 2, som jeg fikk akkurat 1 år etter den første (ja, jeg er tydeligvis gal 😅), så var jeg mye mer avslappet. Jeg lo mer av tull valpen fant på som den egentlig ikke fikk lov til, og det var ikke så farlig om en treningsrunde eller båndgåing ikke gikk så bra som jeg håpet den dagen. Valper har jo dårlig impulskontroll og fokus fordi hjernen ikke er fullt utviklet enda. Det kommer etterhvert, og da blir plutselig trening man har slitt med tidligere mye enklere. Biting tar slutt naturlig så lenge man ikke oppfordrer til det. Hva jeg har lært av mine to hunder er: tren på valpens nivå, og sett ikke krav som er for høye, for da blir det kjipt for både valp og eier. Lykke til med valpetiden, og kos deg 😊 Anonymkode: b0e1d...5fd Takk, jeg trengte å høre dette, kjenner meg igjen i det du skrev med høye krav osv 😛 Får prøve å være litt mer rolig, og kose meg mer, istedenfor å stresse meg selv i hjel. Anonymkode: 58d53...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #51 Skrevet 25. mai 2021 Det første året er mye jobb, men det er man inneforstått med når man kjøper seg valp. Ærlig talt! Det er MASSE kos med valp også og om valpen får det den trenger av fysisk og psykisk stimuli er det ikke så krise som du beskriver i HI. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det du skriver og jeg har hatt flere valper og forskjellige raser. Hvis du bare vil ha en som sover kan du kjøpe deg et kosedyr. Anonymkode: 57d2a...8ed
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #52 Skrevet 25. mai 2021 Dette er en Tibetansk Terrier, søt ikke sant? Vel, som valper går de under navnet «Tibetansk Terror». De er smarte og Lettlærte, blir raskt renslige og har tenner som en hybrid mellom hai og krokodille. Nå er det snart gått 5 år, terroristen er nå en 14 kg snill bamse, valpetiden er glemt og vi smiler når vi ser arrene på hender og føtter. Skulle gjerne hatt en til, men det er uaktuelt pga. valpetiden. Anonymkode: 8962f...619 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå