Gå til innhold

Slettet kjernejorunal

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har nå sperret kjernejournalen. Betyr det at helsepersonell ikke har tilgang overhodet til den eller gjelder det bare på helsenorge. Jeg ønsker at de ikke skal ha tilgang i det heletatt noe sted.

Anonymkode: 84774...74f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ønsker du ikke at de skal ha tilgang?

Du tjener særdeles lite på å tilbakeholde opplysninger, og en lege vil lukte lunta om du kommer og ber om smertestillende eller helseattester. Du får ikke noen annen eller bedre hjelp nå, snarere tvert imot vil dette være negativt for deg. 

Anonymkode: 3cb17...ac8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ønsker du ikke at de skal ha tilgang?

Du tjener særdeles lite på å tilbakeholde opplysninger, og en lege vil lukte lunta om du kommer og ber om smertestillende eller helseattester. Du får ikke noen annen eller bedre hjelp nå, snarere tvert imot vil dette være negativt for deg. 

Takk for svar, men hva slags tilgang vil de ha?

AnonymBruker
Skrevet

De vil ha ingen tilgang for du har slettet alle opplysninger. 

Skrevet

Det er vel sånn at de må søke om mulighet til å gå inn dersom det er fare for liv, men ellers ikke har mulighet. Arrester meg om jeg tar feil. Jeg hadde blitt skeptisk om jeg så det og tenkt at pasienten kanskje har noen alvorlige diagnoser. Det kan gjøre at en lege vil kvie seg med å gi deg smertelindrende og beroligende på sykehus om du er på sengepost og bruke lenger tid til å vurdere deg i en akutt situasjon. Jeg ser ingen fordeler ved det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

De vil ha ingen tilgang for du har slettet alle opplysninger. 

Takk skal du ha.

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 minutter siden):

Det er vel sånn at de må søke om mulighet til å gå inn dersom det er fare for liv, men ellers ikke har mulighet. Arrester meg om jeg tar feil. Jeg hadde blitt skeptisk om jeg så det og tenkt at pasienten kanskje har noen alvorlige diagnoser. Det kan gjøre at en lege vil kvie seg med å gi deg smertelindrende og beroligende på sykehus om du er på sengepost og bruke lenger tid til å vurdere deg i en akutt situasjon. Jeg ser ingen fordeler ved det. 

Jeg så tilfeldigvis at noen fra min arbeidsplass hadde gått inn i min kjernejournal(jeg jobber på sykehus) har ikke vært innlagt der. Ikke et navn jeg kjenner men mulig det var i forbindelse men vaksinen? Synes det uansett var rart. Så tydelig at flere har tilgang til den uten at det er akutt 

Anonymkode: f6b99...9b8

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Majer said:

Jeg har ikke problemer med narkomani så det er ikke caset her. Bare et valg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg så tilfeldigvis at noen fra min arbeidsplass hadde gått inn i min kjernejournal(jeg jobber på sykehus) har ikke vært innlagt der. Ikke et navn jeg kjenner men mulig det var i forbindelse men vaksinen? Synes det uansett var rart. Så tydelig at flere har tilgang til den uten at det er akutt 

Ja, de har tilgang til kjernejournalen og legger inn opplysninger, blandt annet din vaksinestatus

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, de har tilgang til kjernejournalen og legger inn opplysninger, blandt annet din vaksinestatus

Ja det jeg regnet med. Greit å få det oppklart 👍

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg mente om man har sperret den😅 Jeg har vært inne på andre sin kjernejournal for å hente ut opplysninger rundt medisinering i helger der fastlege ikke har vært tilgjengelig 

Endret av Majer
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (8 minutter siden):

Jeg mente om man har sperret den😅 Jeg har vært inne på andre sin kjernejournal for å hente ut opplysninger rundt medisinering i helger der fastlege ikke har vært tilgjengelig 

Jeg skjønte det. Jeg spurte en annen anonym i forhold til tilgang da hun nevnte at det kun var i forhold til dersom det skjedde noe akutt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønte det. Jeg spurte en annen anonym i forhold til tilgang da hun nevnte at det kun var i forhold til dersom det skjedde noe akutt. 

Glem svaret jeg trodde du var en annen anonym 🤣 herregud går rundt for meg nå 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...