Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo prøve:

Sende handleliste før han skal komme, og be han handle inn slik at dere kan lage mat sammen (klare forventninger).

Spørre: Gidder du å rydde kjøkkenet, jeg skal lage mat/sette på oppvaskmaskinen.

Si vennlig: "Du kan godt bare sette oppvasken rett inn i maskinen, så blir det ryddig på benken!"

Bli lenge ute på tur når du først går ut, og spørre om ikke han kan rydde kjøkkenet og vaske over et par gulv når han likevel er hjemme.

Funker det, har du en mann. Funker det ikke er du reservemammaen hans.

Anonymkode: cde21...499

ts her.

Tror jeg typ må kjøre denne taktikken litt..... Hehe! Takk!

Anonymkode: c1de4...a33

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS, hvordan går det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 19.01):

han tilbyr å vippse men det skjer aldri noe - og jeg gidder ikke mase om at han skal vippse meg 200 kr... Jeg vil jo at vi skal kunne gi og ta <3 

Dette er en hyggelig tanke. Men i deres tilfelle så TAR han og overser "gi"-delen. 
TS, du er helt på bærtur her. Dagen han bestemmer seg for å droppe deg, har du sløst bort både tid og penger på denne mannen her. Du er nok gavmild av natur, og dette er nok kjærlighetsspråket ditt. Dessverre kan det ha motsatt effekt når man dater - han får en følelse av at du liker han såå godt at du er villig til å spandere så mye på han (dere). 

Jeg anbefaler deg sterkt å lese "Why men love bitches" av Sherry Argov. 

• Liker 3
Skrevet

Er jeg litt for kravstor, eller er det riktig av meg å formidle dette til han?

NEI!!! Du er selvsagt ikke "kravstor"... Tror ikke engang du er i nærheten av å forstå konseptet "kravstor" :fnise:

Om jeg ser bort i fra det å sove "lenge", og ikke synes det å kjøre seg en tur er verdens kuleste ting, så virker han duden der faktisk kjedeligere og "kjipere"  enn meg..  (og det skal mye til)

Det er jo naturlige at man "henger" mer hos den som har det fineste leiligheten, men samtidig så er det jo også naturlig at mat/drikke kjøpes av den man er minst hos ( i det minste deler), og ikke minst kokkelerer og "gjør litt stas på også"...

Skjønner at du er veldig forelsket, altså, men dette funker ikke i lengden, om det er det du har siktet deg inn på :sprettoy:

Den praten du snakker om bør virkelig medføre forandring... If not -why TF gidd you, liksom?🤪

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fra en annen manns ståsted: Nei, jeg syntes ikke du er kravstor, dating/forhold bør være gjensidig, og dersom den ene bare lener seg for den andre blir det feil i mine øyne. Jeg ville slett ikke likt det hvis en kvinne jeg datet bare tok det for gitt at det var meg som kjøpte inn alt og kokkelerte hele tiden uten å noensinne invitere meg hjem til seg. For meg handler det om å gjøre stas på hverandre, ikke bare at den ene skal måtte gjøre det. 

Anonymkode: d9203...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pingvinen skrev (På 15.5.2021 den 0.41):

TS, hvordan går det?

Hei! Ts her.  Så hyggelig at dere følger tråden.. dette ble en vanskelig helg. 

Vi hadde en lang fredag. Jeg sa vel rett ut  til han det jeg har skrevet her omtrent, hvordan det føles og hvor mye jeg faktisk gjør for han. Jeg føler jeg klarte å stå på mitt, formidle hvordan jeg føler det og ikke minst satt ned foten. Krevde en endring av han dersom vi skal fortsette å sees. Han dro hjem til seg (etter mitt forslag) for å tenke seg om litt samt finne ut hva han ønsker fremover. Den kvelden dro jeg med noen venninner å drakk litt vin. Dagen etterpå møttes vi for å snakke sammen. Han la seg helt flat, beklagde seg, og forklarte litt hvorfor det har blitt sånn og hvordan han har det. Jeg sa jeg forstod han og at jeg selvsagt er her for han, men ikke til hvilken som helst pris.. Så jeg sitter og lener meg litt tilbake nå - holder igjen, gir han rom for å steppe opp og ikke minst, trenger jeg å se en endring over tid. Jeg er positiv, og senest igår (etter en lang dag med familien) kom han på døren med take away og var klar for en filmkveld. Han strøk meg også på ryggen til jeg sovnet.. just what i needed 🥰 Så nå håper jeg det fortsetter slik! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er positiv, og senest igår (etter en lang dag med familien) kom han på døren med take away og var klar for en filmkveld. Han strøk meg også på ryggen til jeg sovnet.. just what i needed 🥰 Så nå håper jeg det fortsetter slik!

Krysser selvsagt fingrene for at dette ikke bare er et engangstilfelle for å gjøre det godt igjen, men at han fortsetter å betale for seg. Og jeg synes ærlig talt at han burde spandere mye i ganske lang tid for å vise at han har forstått hvor mye du har brukt på ham.

Anonymkode: d81d8...5d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Krysser selvsagt fingrene for at dette ikke bare er et engangstilfelle for å gjøre det godt igjen, men at han fortsetter å betale for seg. Og jeg synes ærlig talt at han burde spandere mye i ganske lang tid for å vise at han har forstått hvor mye du har brukt på ham.

ts her.

Det samme tenker jeg. Handler ikke om de nærmeste dagene, men tiden fremover.. Jeg er skeptisk, men håper jo det går. Har forberedt meg på at dette kan gå begge veier... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts her.

Det samme tenker jeg. Handler ikke om de nærmeste dagene, men tiden fremover.. Jeg er skeptisk, men håper jo det går. Har forberedt meg på at dette kan gå begge veier... 

De tingene du har skrevet om dreier seg jo også om mer enn bare det økonomiske, men forskjeller i livsstil, verdier og interesser. I tillegg til at du altså går og rydder etter ham som han var et lite barn.

Merker jeg er skeptisk da min erfaring er at det er umulig å endre/oppdra voksne menn.

• Liker 3
Skrevet

Jeg sier ikke at det er din feil at han bare tar imot, men noen må altså ha direkte beskjed, og han er tydeligvis veldig komfortabel med å være mottakeren her, så hvis du vil ha en endring, må du altså si fra klart og tydelig.

Kan du ikke bare si at "Kan vi ikke være hos deg i helgen/på fredag/når som helst, vi er jo alltid hos meg?". Og så lar du ham handle og betale det. Og jeg synes det må være lov å si fra om at du forventer at dere deler på handling. Og spør om hjelp til husarbeid: "Setter du inn i oppvaskmaskinen, så gjør jeg blablabla?" Og hvis han blir lei seg, så er det ikke ditt problem. Ikke gi deg, vær ærlig og si at du blir lei deg fordi det virker som at han synes det er greit at du tar ansvar for alt, og at du ikke ser for deg en framtid med en mann du må være mamma for. Hvis han ikke tåler å høre dette, så er han ikke klar for et normalt forhold heller, og da slipper du å kaste bort mer tid på ham og kan heller finne deg en oppegående og voksen mann.

Skrevet

Vi har datet siden rett etter jul, snakket sammen jevnt i noen uker i forkant av første møtet så jeg føler jeg kjenner denne fyren relativt godt. Vi har kontakt daglig, skrives og ringes. Er mye sammen, treffes flere ganger i uken og da blir det hos meg. Derav jeg som handler inn til vi skal være sammen, fyller kjøleskapet med drikke og mat jeg vet han liker. Ordner så alt skal være "perfekt" for en hyggelig kveld/tid sammen fordi jeg selvsagt ønsker det selv og jeg gjør det på eget initiativ, bare så det er sagt. 

Jeg er nok veldig forelsket i denne mannen. Jeg har jo lyst til å gjøre det jeg kan hele tiden for at han skal ha det bra, men det tror jeg helt ærlig har ført til at han har blitt så komfortabel med det. Han er blitt godt vandt med at jeg alltid har kjøleskapet fylt opp, alltid en vinflaske klar om det skulle være lyst på det, alltid en iskald pepsi max osv. Og nå sitter jeg i saksen for jeg har gitt veldig mye, og føler nå at jeg ikke får så mye igjen - fordi jeg kanskje ikke har holdt igjen på så mye heller.

På en annen side, blir jeg relativt skeptisk. Føler litt at jeg har en tenåring i hus når han er her. Sover lenge på morgenen (jeg er helt motsatt, våkner tidlig), han foretrekker å ha rolige dager inne med mat og brus imens jeg liker at det skjer ting (gå en tur, kjøre til en ny plass etc..), tar seg brus og mat når han ønsker det (som jeg selvsagt sier er OK...) altså - han tar seg veldig til rette og har selv sagt at han klarer å være seg selv med meg - så jeg har tenkt at dette bare er fint. Samtidig får jeg en litt kjip magefølelse på hele opplegget, hva får jeg liksom tilbake? Jeg vet at jeg gjør alt av fri vilje, men jeg gjør det jo fordi jeg er glad i han og vil at han skal ha det bra - men nå kjenner jeg en skuffelse over at han ikke gjør samme innsats tilbake mot meg.  

Han tilbyr sjeldent at vi kan være hos han. Tar veldig lite initiativ til å finne på noe. Har lav terskel for å endre på planene våre dersom vi har planlagt ting (til fordel for å være med kompisene sine), ofte når han kjører hjem herfra så napper han med seg en Redbull eller iskaffe fra kjøleskapet, når han er her på besøk og sover over hos meg tar han aldri med seg toalettsaker etc slik at han kan ordne seg her - så hvis vi skal gjøre noe sammen må han alltid hjemom først. Sitter vi sammen i sofaen å ser på TV åpner han sjeldent snaps/meldinger foran meg - det venter han med til jeg går på toalettet etc. Rydder ikke så mye opp etter oss hvis vi feks har spist middag eller sånt, han kan til nød sette ting på kjøkkenbenken (som selvsagt er bedre enn ingenting...). Jeg føler rett ut at han er veldig umoden, og det føler jeg egentlig er et kjempe rødt flagg for meg. Snur jeg litt på det, og ser det fra hans perpektiv så har han det jo kjempe komfortabelt med å komme hit hvor det alltid er mat å få, drikke blir servert og han blir rett og slett vartet opp. Skuffelsen for meg kommer jo inn når jeg ikke får det samme tilbake.. Det er alltid jeg som må ordne ting, hvis jeg ikke har gjort det på forhånd blir løsningen hans å bestille Foodora-middag til oss som selvsagt er hyggelig - men jeg setter jo pris på denne hverdagsromantikken hvor han kanskje inviterer meg hjem til seg på en enkel pasta-middag på en ellers "kjedelig" hverdag. Jeg har handlet på vinmonopolet for oss flere ganger, han tilbyr å vippse men det skjer aldri noe - og jeg gidder ikke mase om at han skal vippse meg 200 kr... Jeg vil jo at vi skal kunne gi og ta ❤️

Dette har jeg forsovet forsøkt å formidle til han i enkle trekk flere ganger, men han virker å bli noe lei seg når jeg tar det opp med han så det ender opp med at jeg på en måte beklager meg for at stemningen skal bli god. Jeg har nå bestemt meg for å ta en ordentlig prat med han i morgen, for jeg syntes han er verdens beste mann for meg på de aller fleste måter - men akkurat dette er virkelig en dealbreaker for meg. Er jeg litt for kravstor, eller er det riktig av meg å formidle dette til han? Det ideelle for meg, var at jeg fikk sagt fra til han og at han kan bli bedre - for jeg har følelser for han, og vi klaffer på typ alle andre områder så hadde vi bare landet her i en form for enighet og at vi begge blir tilfreds så ser jeg for meg fremtiden med han. 

Hva gjør jeg? Jeg vil ikke dumpe han, så hvordan hadde du løst det?

Han er verdens beste mann så lenge du varter han opp. Kutter du der ut ser du fort at han ikke er i nærheten av drømmemannen. 

AnonymBruker
Skrevet
WonderWomaan skrev (9 timer siden):

Han er verdens beste mann så lenge du varter han opp. Kutter du der ut ser du fort at han ikke er i nærheten av drømmemannen. 

ts her. 

Tja, jeg ser veldig godt poenget ditt men når jeg ser det fra det perspektivet jeg gjør, og ikke har hastverk med å finne drømmemannen innen kort tid - har jeg fint tid til å gi han en fair sjanse med tanken på at dette kan slå begge veier. Hadde jeg naivt trodd at han har endret seg fordi han dukker opp på døren med take away en kveld så hadde det vært noe annet. Jeg syntes alle fortjener å få en sjanse sålenge man er klar over konsekvensen for seg selv..om du forstår meg 🙂 

• Liker 2
Skrevet

Spesielt å bare hente seg en RedBull idet man forlater daten...

Han kommer å får mat, drikke og sex, og imponerer fordi han bestilte take away og strøk deg på ryggen?

Hva er så spesielt med han?

Om dette er hva du gir, og dette er krava tilbake, tror jeg du kan velge og vrake blant menn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Truly skrev (16 timer siden):

Spesielt å bare hente seg en RedBull idet man forlater daten...

Han kommer å får mat, drikke og sex, og imponerer fordi han bestilte take away og strøk deg på ryggen?

Hva er så spesielt med han?

Om dette er hva du gir, og dette er krava tilbake, tror jeg du kan velge og vrake blant menn.

ts her. 

Tja, jeg forstår vinklingen din 😊 Jeg ønsker ikke utlevere en hel relasjon her i frykt for at man skal bli gjenkjent.. men det er ikke helt sort/hvitt slik du kanskje beskriver. 

Det har seg jo slik at jeg har blitt veldig glad i denne mannen og magefølelsen min har vært litt så som så akkurat grunnet dette, så jeg måtte formidle til han at klarer vi å finne en løsning på dette så er jeg her jeg vil være med han. Klarer han å bidra og tilpasse seg meg mer enn han gjør idag, så har jeg landet på at dette er noe jeg vil. Jeg har lengre forhold bak meg, og jeg vet svært godt at kjærligheten må man jobbe for - derfor er jeg villig til å gi han og oss, den sjansen og ikke bare droppe alt. Det er en overgang å gå fra singeltilværelsen, og noen trenger kanskje at man setter seg ned og formidler på en tydelig måte - og det er helt fine for meg - man må jo lære seg hvordan man kommuniserer best med hverandre i en fase som dette også. 

For meg er det verdt den tiden om han tar det til seg og viser endring over tid. At han jobber med seg selv og beviser det for meg syntes jeg er et godt tegn på kjærlighet. Han kunne jo bare stukket av.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...