AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Jeg har planlagt keisersnitt pga tilstand hos et av barna i magen. Dette er i juli. Mine foreldre bor i Sverige. Vi har en svært autistisk datter som behøver barnevakt mens jeg og far er på sykehuset. Våre foreldre er fullvaksinert og skulle alltid komme hit, men da ta karantenen i utleiedelen vår. Planen var å få de hit 20 dager før oppsatt dato. Vi har ikke råd til å betale et karantenehotell for de. Og de har nok ikke så lyst til å være på et heller. Det er ikke så hensiktsmessig for datteren vår heller at de så og si bare kommer på døren dagen jeg skal ha keisersnitt og operasjon. Før i pandemien har de kunnet besøke oss men ikke nå. Er dette en nødvendig reise? Vi har ingen andre som kan hjelpe oss dessverre.. orker ikke kjeft over å være avhengig av barnevakt og å få barn i pandemi, men det ble sånn og vi visste ikke at det ble to barn hvorav ett behøver operasjon.m Anonymkode: 376a3...9d1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Det vil jeg absolutt si. Ta kontakt med legen din og spør om han kan skrive et brev om særskilt unntak fra hotellkarantenen. Anonymkode: df590...6eb 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vil jeg absolutt si. Ta kontakt med legen din og spør om han kan skrive et brev om særskilt unntak fra hotellkarantenen. Anonymkode: df590...6eb Ja, eventuelt barnehabiliteringen og tenker du? Mtp stabilitet for jenta etc.. Anonymkode: 376a3...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 De prøvde å sette barnefar i karantene her, når han kom til landet for å være med PÅ FØDSEL. Og han hadde med terminbekreftelse, alle mulige papirer, negative tester og gudene vet hva.. det er utrolig trangsynt og strengt! Og ringer man på forhånd (det gjorde vi flere ganger) er det alltid "dette vil bli vurdert på grensen, vi kan ikke gi noe svar her"- jeg ville ikke tatt det for god fisk at dette regnes som en nødvendig reise, men dere må jo nesten bare prøve. Les opp alt om reglene rundt på fhi og regjeringen.no osv og ta det deretter. Håper det løser seg, men det er et skikkelig mareritt av et opplegg for "spesielle omstendigheter" akkurat nå.. Vi greide å unngå hotellet og han fikk 7 dager karantene, godt var det for på dag 8. kom ungen..! Anonymkode: 452de...7fe
Ulven Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Jeg tror ikke du skal regne med at dette ikke blir betegnet som en nødvendig reise dessverre. Dette med tanke på at far kan være hjemme med barnet. Så jeg tror dere bør legge en plan B hvor far blir hjemme med barnet, og så håpe på at situasjonen forandrer seg innen den tid. Som en over skriver er det den enkelte grensebetjent som bestemmer og tolker reglene og dokumentene, og man kan møte en hyggelig, men osgå en som er det motsatte. Uansett bør dere velge en av besteforeldrene til å dra. Skulle vedkommende havne på karantenehotell, kan denne reise tilbake neste dag, og så slipper dere unna med bare 500 kroner iallefall. 1
solmåneogstjerner Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 (endret) Dessverre så tviler jeg sterkt på at dette blir godkjent. Men det kan jo skje endringer før den tid. Kan dere leie ut leiligheten og dermed få penger til karantenehotellet? Eller at kun en av dem kommer i god tid? Dere bør ha en barnevakt i bakhånd. Kan dere høre med barnehagen om noen av de ansatte der kan gjøre det? Du kan selvsagt ikke forvente det men det skader ikke å spørre. Jeg fikk selv uoppfordret tilbud om det fra en av de ansatte da vi skulle få nytt barn. Hun visste at vi hadde lite familie i nærheten. Vi hadde andre likevel, men hun hadde vært en like trygg barnevakt. Nesten bedre egentlig, hun var jo sammen med barnet fem dager i uken, mer enn andre familiemedlemmer... Planlagt keisersnitt er jo på dagtid, da kan far være med da, og så dra litt til og fra. Endret 13. mai 2021 av solmåneogstjerner
Rotemor Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Far er jo der. Det svekker argumentene deres, dessverre. Jeg forstår jo behovet veldig godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå