Gå til innhold

Vår første valp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi ble oppringt av en oppdretter som sa de ønsket å tilby oss en valp. Jeg snakket med samboer og dagen etter sendte jeg oppdretter melding om at vi fortsatt ønsker valp. Fikk positivt svar, og Vi avtalte å ringes på kvelden, men vedkommende ga ikke lyd fra seg. Jeg sendte en ny mld dagen etter og den fikk jeg svar på samt en video av valpene. Men fortsatt har oppdretter ikke ringt. Nå er det riktignok bare 5 dager siden første gang hun kontaktet oss og tilbydde oss valp, men jeg veit ikke om jeg skal ringe henne eller sende flere meldinger, eller om jeg skal vente litt? Det er jo tross alt noen uker til valpen skal hentes. Hva tenker dere? Vi gleder oss så mye til å få valpen, men nå overtenker jeg ekstremt her, og tenker at vi kanskje ikke får den alikevell. Oppdretter har jo et liv så jeg skjønner at de ikke henger i tlf, men det gjør meg uansett nervøs. 

Og hva trenger man egentlig til en valp, skåler, bur, kloring, børster, bånd, halsbånd, for, godbiter og leker. Er det noe mer jeg burde kjøpe inn? 

Anonymkode: 17c80...6aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres useriøst ut. Har dere sjekket at denne oppdretteren driver på en ordentlig måte? Er valpene registrert i NKK, f.eks.? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
venus24 skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det høres useriøst ut. Har dere sjekket at denne oppdretteren driver på en ordentlig måte? Er valpene registrert i NKK, f.eks.? 

Jeg kontaktet oppdretter, men fikk aldri svar. Det var da jeg kontakten de for andre gang at jeg ble oppringt. Valpene blir registrert i NKK og ut i fra det jeg har sjekket og forhørt meg virker det seriøst og det er bra helse på hundene deres, og valpene de har levert tidligere.

TS

Anonymkode: 17c80...6aa

AnonymBruker
Skrevet

I starten trenger du kanskje et lass med dopapir og spray til å fjerne lukt etter tisse uhell. 

Halsbånd ville jeg ventet med, min valp kan hoppe å sprette i alle mulige retninger og snu å prøve å få halsbånd av på tur hvis jeg går «feil vei». Så vi bruker bare sele frem til hun blir eldre.

Jeg anbefaler også å kjøpe et par Kong som du kan fylle med mat. Evt aktivitetsleke, min favoritt heter Trixie Roly Poly Snack Egg. Vi serverer tørrforet i den og da koser hundene seg og er opptatt en stund.

Anonymkode: 854ec...4c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...