AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #1 Skrevet 13. mai 2021 Jeg har flyttet fra kattene mine, fordi eksen bor i huset der de har vokst opp og bodd hele livet, og vi tenkte at det var best for dem å bli der. Men vil de sørge når jeg blir borte? Savner de meg? Burde jeg egentlig ha tatt dem med? De har et godt forhold til eksen, også, men han har ikke deltatt så mye med dem og de kjenner ham ikke så godt som meg. Anonymkode: 9b8b3...25f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Om det er deg de kjenner best, bryr seg mest om deg og du føler at du gir de bedre omsorg og at de egentlig hadde hatt det bedre om det var du som bodde i huset så hadde jeg tatt de med meg. Jeg hadde aldri flyttet fra kattene mine uansett. Katter kan få separasjonsangst og kjenne på savn ja. De kan til og med bli deprimerte, men om eksen din er grei med de så er det nok verre for deg enn for de. Det er stress for katter å flytte og noen tåler det bedre enn andre, og det er selvfølgelig en stor prosess og veldig ubehagelig for kattene MEN det går bra!! Googler du og tilrettelegger for kattene dine så går det bra, de blir vandt med det nye stedet også. Det er best for de og få være med den de har det best med, tenker jeg personlig da. Det er ikke faglig begrunnet men slik hadde jeg gjort det. Det finnes jo 100vis av omplasserings katter som får nye fine liv hos helt nye eiere, vi har adoptert to katter som ikke kjente oss i det hele tatt og bare etter noen få måneder så var de super trygge. Så det å flytte for katter MED eier er jo mye tryggere enn å bli feks omplassert eller adoptert så da går det til og med fortere til de er trygg i de nye omgivelsene. Anonymkode: 36445...2a2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Vist du bestemmer deg for å ta de med deg alikevell så finnes det en nylig tråd her om temaet og finnes mye info på nettet. Anonymkode: 36445...2a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå