Gå til innhold

Oxytocin eller forelskelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste to månedene ligget med en mann, og det har vært helt sinnsykt bra sex. Beste sexen jeg noensinne har hatt og sikkert kommer til å ha. Han bor et lite stykke unna, så vi får ikke møttes hele tiden, og hver gang vi nettopp har vært sammen, bobler jeg over av følelser. Som nå.. 

Har så lyst til å skrive til han at jeg savner han, men på en annen side er jeg redd for å legge noe mer i relasjonen vår hvis det egentlig bare er oxytocinet som fucker med hodet mitt.. Hvordan kan jeg vite hva som er hva?? 

Anonymkode: cf1bf...def

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å overtenk det. Hvis du savner han så kan du skrive det. 

Anonymkode: c1c5c...1b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oxytocin er en del av det å være forelsket. Kvinner utskiller det i mye større grad enn menn når de har sex.

Anonymkode: 0841a...31f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tiden vil vise, forstår spørsmålet ditt godt. Ikke lett å skille i begynnelsen når sexen er super ;) Du finner ut av det, nyt nåtiden og ta det som det kommer :)

Anonymkode: 2ba4b...47a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slutt å overtenk det. Hvis du savner han så kan du skrive det. 

Nei, jeg vil ikke risikere å ødelegge noe hvis det ikke er følelser der egentlig. Klarer ikke tanken på å ikke få den sexen. Eller han. Jeg vet ikke. 

Hvis jeg finner ut at det er han, skal jeg selvfølgelig si det, ellers blir det bare selvpining. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tiden vil vise, forstår spørsmålet ditt godt. Ikke lett å skille i begynnelsen når sexen er super ;) Du finner ut av det, nyt nåtiden og ta det som det kommer :)

Anonymkode: 2ba4b...47a

Det har bare blitt bedre og bedre for hver gang, og jeg mister hodet mer og mer også. Men jeg aner liksom ikke om jeg hadde vært like tiltrukket om det ikke hadde vært for det.

Jeg forelsker meg sjeldent. Skjedd to ganger tidligere som voksen, og begge de hadde jeg også veldig god sex med. Uttrykte min kjærlighet til han første, til tross for at han egentlig har en personlighet jeg ikke hadde orket, og han avviste meg heldigvis, og var faktisk den som forklarte meg om det med oxytocin i det hele tatt.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring tilsier at du må prøve å nyte øyeblikket! Gled deg over det som er akkurat nå. Gled deg til du ser ham igjen og tenk på de gode stundene når du nettopp har sett han. Fremtiden? Hva er vel det? Har DU fått noen garanti for at du får oppleve den kanskje? Nei, "🎶🎵que serra, serra, whatever will be, wil be🎶🎵" sier jeg. Kos deg!! Se hva som skjer! 

Anonymkode: 5ae82...a11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 5.21):

Min erfaring tilsier at du må prøve å nyte øyeblikket! Gled deg over det som er akkurat nå. Gled deg til du ser ham igjen og tenk på de gode stundene når du nettopp har sett han. Fremtiden? Hva er vel det? Har DU fått noen garanti for at du får oppleve den kanskje? Nei, "🎶🎵que serra, serra, whatever will be, wil be🎶🎵" sier jeg. Kos deg!! Se hva som skjer! 

Anonymkode: 5ae82...a11

Ja, jeg skal gjøre det! Dro på "date" med en annen igår.. Jeg er jo egentlig singel, så må bare finne ut hva jeg vil.. Nå har den verste oxytocinrusen lagt seg å, men tenker fortsatt mye på han forsåvidt.. Det kan jo bli spennende.. 🤪

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 11.37):

Oxytocin er en del av det å være forelsket. Kvinner utskiller det i mye større grad enn menn når de har sex.

Aspergerkvinner da? Oxytocin er under forskning som medisin mot asperger... 
blir nesten aldri såret av menn jeg for det er ingen mann nesten som fenger meg. 

Anonymkode: aee7b...966

AnonymBruker
Skrevet

Der er jeg akkurat nå. Mannen er helt way off. Sur, grinete, rare kommentarer. Og jeg jatter med fordi jeg vil i seng med ham. 

Anonymkode: 8e1af...b33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Der er jeg akkurat nå. Mannen er helt way off. Sur, grinete, rare kommentarer. Og jeg jatter med fordi jeg vil i seng med ham. 

Anonymkode: 8e1af...b33

Ahh, seriøst! Sånn hadde jeg det med han første sexforelskelsen min. Jeg ville gjort såå mye for å få den sexen. Jatta med på alt mulig piss. Blir så desperat på sånn sex at jeg skammer meg 🙈

Jeg er like desperat nå også forsåvidt, men slipper jattinga og har fått så mye jeg vil ha foreløpig..... 😌 Er jo som en avhengighet 🤪

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel ikke oxytocin som er hormonet som er knyttet til kjønnsdrift og forelskelse, men dopamin. Oxytocin handler mer om gruppetilhørighet, og bånd som mor-barn. Det artige med oxytocin er at det også påvirker fiendebilder og oss-dem tankegang. 

Anonymkode: 2f7c3...9e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde jevnlig sex med mann som jeg etter hvert fikk sterke følelser for. Vi ble samboere.

Anonymkode: 24a3c...2ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nå er det vel ikke oxytocin som er hormonet som er knyttet til kjønnsdrift og forelskelse, men dopamin. Oxytocin handler mer om gruppetilhørighet, og bånd som mor-barn. Det artige med oxytocin er at det også påvirker fiendebilder og oss-dem tankegang. 

Oxytocin utløses ved all form for berøring har jeg lest. Og man skiller det ut i stor grad når man er forelsket. I tillegg til dopamin og serotonin. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Oxytocin har i aller høyeste grad noe med sex å gjøre og kvinner skiller ut store mengder av dette når de har sex, kontra menn som ikke skiller det ut i særlig grad når de har sex.

Det kalles tilknytningshormonet og er hovedårsak til at kvinner blir så fort forelsket etter sex,

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å komme med en oppdatering.. 

Jeg endte opp med å skrive at jeg savna han, og fikk til svar at han tenker mye på meg, og at det ikke bare er sexen.

Så da får vi vel se da, om det er noe mer der... 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver om ting du ikke skjønner, TS. Hva tror du forelskelse er egentlig? Tror du ikke hormoner er involvert? Oxytocin er et av de viktigste hormonene som er involvert i en forelskelse, så overskriften din gir ikke mening. 

Anonymkode: c62c1...447

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du skriver om ting du ikke skjønner, TS. Hva tror du forelskelse er egentlig? Tror du ikke hormoner er involvert? Oxytocin er et av de viktigste hormonene som er involvert i en forelskelse, så overskriften din gir ikke mening. 

Anonymkode: c62c1...447

Jo, jeg har også fått eksplosjon av hormoner etter sinnsykt bra sex med veldig kjekke menn, har da følt meg forelsket etterpå fordi jeg nærmest føler meg ruset i 1-3 dager etterpå. Klarer ikke slutte å smile, le, klarer ikke konsentrere meg ++. Det er bare to ganger det faktisk var en forelskelse og ikke bare rus fra sexen. Er en forskjell.

K34

Anonymkode: 8d603...52d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bare for å komme med en oppdatering.. 

Jeg endte opp med å skrive at jeg savna han, og fikk til svar at han tenker mye på meg, og at det ikke bare er sexen.

Så da får vi vel se da, om det er noe mer der... 🤪

Ser du.. slutt å overtenk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...