AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Vurderer Gynefix kobberspiral (Ikke vanlig t-formet spiral). Du som har eller hat hatt gynefix: hva er dine erfaringer? Blødde du mer, og hadde du mer smerter? Anonymkode: c74d2...457
Lissm Skrevet 30. november 2021 #2 Skrevet 30. november 2021 (endret) Eg e seint ute, men eg huska sjøl kor eg lette som en gal etter informasjon om gynefix, so eg bidreg gjerne med mi erfaring. Eg satt inn med Kristin Offerdal i Trondheim. Innsettinga var sjukt vond idet ho skaut inn spiralen, men det var berre snakk om 2-3 sekund so var det over! Trudde eg skulle bli sengeliggande resten av dagen, men det var faktisk ikkje verre enn litt mensensmerte - utover kvelden merka eg faktisk ingenting. Eg hadde en del spotting i tida etterpå, i tillegg til at det kom væske ut (litt som blank, vassaktig utflod). Eg har no mensen for fyrste gong etter innsettinga, ca 2 veke seinare. Vanligvis blør eg ganske lite, men no blør eg heilt ekstreme mengde. Med bruk av menskopp har eg estimert at eg mista opptil fleire dl(!) væske i løpet av veka, og det har vore ganske skremmande med tanke på kor lite bivirkninga gynefix skal ha. Forhåpentligvis e det berre i begyndelsen, og forhåpentligvis e det ikkje so mykje blod som det ser ut som (det e vel lov å håpe at det e mykje væske som blanda seg med blodet). Smertene e og verre, men dei e absolutt overkommelige nukk til å unngå smertestillande. Alt i alt e eg positivt overraska over både innsetting og tida etterpå, men mensen e eg meir skeptisk til. Eg skal vertfall gi det nåken mnd, og kryssa fingrane for at det stabilisera seg 🤞🏻 Endret 30. november 2021 av Lissm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå