AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Er det noen her inne som har gjennomført reduksjon av indre kjønnslepper på offentlig sykehus? Hvilket sykehus du ble operert på? Måtte du inn til vurdering først eller godtok de henvisning fra offentlig gynekolog som forklarte årsaken? Var det e.v.t. gynekolog eller plastikkirurg som opererte? Var det poliklinisk inngrep gjort med lokalbedøvelse? Fikk du komplikasjoner etterpå? Tok det lang tid for sårene å gro hvis alt gikk greit? Måtte du tilbake og fjerne sting? Følte du personalet så ned på deg fordi kjønnsleppereduksjon ikke er akseptabelt i samfunnet? Eller følte du at du du fikk aksept for inngrepet og forståelse for at dette er et reelt fysisk problem og medisinsk betinget fremfor kosmetisk? Mange spørsmål, men takknemlig for alle svar! Anonymkode: 42067...5be
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Vet jo at alle skal ha oss med lange indre kjønnslepper til å akseptere at dette er helt normalt, men det er da grenser for hvor lange indre kjønnslepper som er normalt og problemfritt. Er det virkelig så uvanlig at ingen andre sliter med det samme her inne? Trodde ikke det var mange som fikk innvilget intimkirurgi, men trodde det var noen. Det er jo mye smerter i hverdagen og jeg håper å få ordnet opp i dette nå. Hadde vært veldig fint om noen ville dele egne (eller andres) erfaringer. Hilsen TS Anonymkode: 42067...5be
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 Hvis man har reelle fysiske problemer så er det vel riktig og nødvendig å korrigere? Er problemene av psykologisk art så kan betale selv eller aller helst gå til en psykolog og jobbe med selvfølelsen. Dettte er heller ikke noe man trenger å annonsere for hele verden at man har måttet gjøre og ser ikke hvorfor man skulle trenge aksept fra noen. Anonymkode: 571b2...bd7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Kan du ikke bestille en time hos fastlegen/gynekolog for å spørre? Anonymkode: 6fbdf...f7f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis man har reelle fysiske problemer så er det vel riktig og nødvendig å korrigere? Er problemene av psykologisk art så kan betale selv eller aller helst gå til en psykolog og jobbe med selvfølelsen. Dettte er heller ikke noe man trenger å annonsere for hele verden at man har måttet gjøre og ser ikke hvorfor man skulle trenge aksept fra noen. Anonymkode: 571b2...bd7 Helt klart reelle fysiske problemer. Trenger ikke aksept, men lurer jo på om til og med sykehuspersonell som jobber med dette avfeier problemet som lite reelt. Men når det er gjort er det kun jeg som vet om det og det blir godt å slippe å unnskylde seg for alt mulig jeg ikke har kunnet bli med på før ift aktiviteter. Gleder meg! Anonymkode: 42067...5be
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du ikke bestille en time hos fastlegen/gynekolog for å spørre? Anonymkode: 6fbdf...f7f Var gynekologen som henviste meg for intimkirurgi. Var ikke så mye tid til å ta opp temaet, men gynekologen spurte hvor mye fysiske plager jeg hadde. Det ble innrømmet at selv om vi skal høre at alt er innenfor normalen er det ikke helt riktig. Det var godt med bekreftelse på det. Og det var ikke jeg som tok opp problemet heller. Jeg har gått med dette i så mange år at jeg trodde ikke det var mulig å få hjelp. Hadde vært fint å høre erfaringer fra det offentlige i.f.t. dette. Hører kun om de som gjør dette privat og da ofte av kosmetiske årsaker. Noen av disse sliter kanskje også med fysiske plager, men tenker ikke alle forstår det fysiske med dette. Og det praktiske rundt inngrepet er uansett relevant. Der er selvsagt alle erfaringer interessante. Hilsen TS Anonymkode: 42067...5be
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #7 Skrevet 28. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 21.37): Var gynekologen som henviste meg for intimkirurgi. Var ikke så mye tid til å ta opp temaet, men gynekologen spurte hvor mye fysiske plager jeg hadde. Det ble innrømmet at selv om vi skal høre at alt er innenfor normalen er det ikke helt riktig. Det var godt med bekreftelse på det. Og det var ikke jeg som tok opp problemet heller. Jeg har gått med dette i så mange år at jeg trodde ikke det var mulig å få hjelp. Hadde vært fint å høre erfaringer fra det offentlige i.f.t. dette. Hører kun om de som gjør dette privat og da ofte av kosmetiske årsaker. Noen av disse sliter kanskje også med fysiske plager, men tenker ikke alle forstår det fysiske med dette. Og det praktiske rundt inngrepet er uansett relevant. Der er selvsagt alle erfaringer interessante. Hilsen TS Anonymkode: 42067...5be Gjennomførte du? Anonymkode: e3cae...a94
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #8 Skrevet 29. juli 2021 Jeg har jobbet på en svært stor dagkirurgisk avdeling i Norge i 10 år, og har kun vært med på én kjønnsleppereduksjon. Dette ble gjort etter avtalemwllom gynekolog og pasient. Pasienten ble først og fremst operert for en annen gynekologisk tilstand, men gynekologen valgte å gå med på å gjøre denne reduksjonen siden pasienten allerede lå der i narkose for en annen operasjon i samme område. Han bare skjærte leppene rett av med monopolar diatermipenn, ingen sting. Det skal ekstremt mye til for å få kjønnsleppereduksjon dekket av det offentlige, da ventelistene for langt verre lidelser er enorme og sykepleiermangelen generelt bare blir større og større. Flere operasjonsstuer er f eks stengt ned da sykehusene ikke får ansatt nok spesialsykepleiere (de går heller ut av yrket enn å jobbe for minstelønn). Anonymkode: 1731f...655 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Jeg fikk det dekt via det offentlige for en del år tilbake. Angrer ikke 🙂 Anonymkode: 9855f...150
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå