AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Håper noen kan hjelpe meg nå. For to uker siden tok jeg tannimplantat. Har tatt antibiotikakur, men har en del vondt. Det er ømt og ganske vondt noen ganger. Hva er deres erfaringer? Jeg er livredd for infeksjon, men det skulle vel være umulig med antibiotikakur? Anonymkode: 6315d...6fc
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Ring tannlegen som behandlet deg og forklar situasjonen. Jeg fikk også en skrue i kjeften for noen uker tilbake, hadde ikke noe særlig vondt, eller, de to første dagene tok jeg smertestillende men var helt fin etter det. Anonymkode: 43dd0...9eb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Jeg hadde smerter i kun etpar dager, og jeg fikk satt inn mange implantater. Så var jeg deg så ville jeg nok ring kjevekirurgen. Men har du ikke fått time til kontroll? Anonymkode: 0aa73...c2a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Takk for svar. Det er nesten fem timers reisevei til tannlegen, så ingen kontroll. Ringte tannlegen og det var visst vanlig med 'pulsfølelse' i området. I natt har det derimot vokst seg frem en byll/abscess. Som sagt har jeg tatt antibiotika, skylt tre ganger om dagen med GUM og vært veldig forsiktig med tygging og mat. Nå er jeg livredd. En tannbyll var grunnen til at jeg måtte trekke tannen. Nå tenker jeg at implantatet også er tapt. Anonymkode: 6315d...6fc
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Er det en tannlegevakt der du bor? Henvend deg der når den åpner i dag, så får du ev. tømt abscessen der, og det er mulig du behøver en annen antibiotikakur. Ta et bilde av abscessen før den tømmes, så kan du ta kontakt med tannlegen som satte inn implantatet på fredag, ev. sende bildet så h*n ser hvordan dette har utviklet seg og få råd om hvordan dette skal håndteres videre derfra. Anonymkode: ae18c...e98
Flytendesåpe Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Hadde tatt reiseveien jeg, ts. Det er ikke kjekt når man må gjøre operasjonen på nytt (i verste fall) jeg har også et implantat og det gjorde ikke vondt, kun svake smerter den første dagen.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 En abscess i området er ikke normalt. Så rådet er å reise til kirurgen som har operert deg for en vurdering. Anonymkode: 6565e...d7d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå