Gå til innhold

Truffet noen med lav boevne?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 19.05):

Ja, jeg er sammen med en mann som jeg føler har lav boevne, selv om han nå prøver å ordne opp i dette etter at jeg har bemerket det såpass sterkt! 
vi har vært sammen et halvt år, men jeg er stadig i tvil. Mest fordi jeg fortsatt er sjokkert over huset han bor i. Jeg er vant til normal standard, og har aldri i mitt liv vært i et slik stygt og gammelt hus, ikke engang da jeg jobbet i hjemmesykepleien og var innom mange stakkarslige kasus. 
Han har bare stygge og gamle møbler som er nedslitte, vegger i grelle farger fra 70-tallet, bad og kjøkken fulle av rot og støv, alt i en stil fra 50 år tilbake. Han lager aldri skikkelig middag, kun typ Fjordland eller kjøper på gatekjøkken. Han bryr seg virkelig null om hvordan det ser ut rundt han, og kjøper seg heller aldri nye klær. 
når jeg leser hva jeg skriver, så blir jeg veldig betenkt igjen! Men han er så snill og god med meg, og har kvaliteter som er så dyrebare! Derfor er det ikke lett å la ham gå heller 💔❣️

Anonymkode: 75178...103

Gamle nedslitte møbler, grelle farger og umoderne stil går vel ikke akkurat under lav boevne?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 17.41):

Har du truffet/datet noen som har vist seg å ha lav boevne/veldig rotete hjem/eller annet lignende?

Fortell!!! 

Anonymkode: 04418...7d9

Jeg har truffet veldig mange med såkalt «lav/manglende boevne». Hva konkret lurer du på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/12/2021 at 6:08 PM, AnonymBruker said:

Ja.  Menn flest. 

Anonymkode: cc0c7...a31

Akkurat som at kvinner flest overdriver, generaliserer, og generelt snakker ned alle verdens menn?

Aha ja :fart2:

Anonymkode: d974c...cc9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har lagt dating på hylla pga lav boevne.

Har ikke besøk heller, omgangskretsen hadde fått sjokk om de så hvordan det ser ut her.

Tør ikke be om hjelp for jeg skammer meg slik så det blir vond sirkel som er vanskelig å komme ut av.

Anonymkode: a5246...b02

Det syntes jeg er fryktelig synd. Er ikke skam å be om hjelp.

nå vet ikke jeg hvilken kommune du bor i, men mange kommune har egne avdelinger som jobber med botrening/veiledning og praktisk bistand. Men de er avhengig av at du søker om hjelp.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg ble med mannen min hjem, fikk jeg sjokk. Det var mye skrot. Han sparte på alt, inkludert emballasjer. Han bodde i et søppelberg. 

Han hadde også foreldre som ordnet for han. Men vi var for det meste hos meg, til han foreslo at vi skulle flytte sammen og jeg ba han rydde opp i rotet sitt først. 

Han tømte alt som var i leiligheten og pusset opp. Siden har vi solgt og kjøpt sammen og jeg har faktisk ikke opplevd at han har rota noe særlig. Vi har nå vært sammen i 7 år☺️

Anonymkode: f149f...190

• Liker 5
Gjest TheCatLady
Skrevet

Da jeg traff eksen så var han veldig renslig på enkelte ting, men litt ekkel på andre ting. For eksempel istedenfor å ha klær i klesskapet så hadde en stor haug med rene og halvrene klær på gulvet. I det minste begynte han å ha klærne i skap etter at vi ble sammen. Prøvde å rydde et par ganger, men det ble bare rot og jeg gidder ikke å rydde til ingen nytte. 

Har vært borti noen som var mer ekstreme, men tror noen av dem slet med ting. At de var deprimert og sånt, mens andre bare er grisete og har høy toleranse for skitt og rot. 

Så det er nok lurt å dra hjem til en date for å se hvordan de bor. Litt rot og sånt bryr jeg meg ikke om, men om det er direkte skittent så gidder jeg ikke. Ikke spesielt gøy å være dame i slike griseleiligheter. Vi må jo sette oss ned på toalettet. Ja, hvis det i det hele tatt er toalettpapir der da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at min mann har det. Så jeg ble aldri med han hjem, for jeg vil ikke se det. Jeg sa det til han også, at jeg var redd for at det ville ødelegge forelskelsen. 

For jeg er langt over middels glad i husarbeid, jeg bruker det som terapi. Han gjør 5% av det (og da om jeg ber han om det). Tilbyr han seg skyver jeg han vekk. 

Anonymkode: edc53...d26

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

En eks bodde i leilighet som ved første øyekast var OK. Etter hvert så jeg at alt av skaper og boder var fulle av dritt og søppel. Gulvene var nyvasket, men under sofaene og mellom putene var det skittent. Regninger lå og fløt, og datter ble kastet ut av barnehage på grunn av manglende betaling. Hun utviklet også over tid dårlige relasjoner til nesten alle. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 19.05):

Ja, jeg er sammen med en mann som jeg føler har lav boevne, selv om han nå prøver å ordne opp i dette etter at jeg har bemerket det såpass sterkt! 
vi har vært sammen et halvt år, men jeg er stadig i tvil. Mest fordi jeg fortsatt er sjokkert over huset han bor i. Jeg er vant til normal standard, og har aldri i mitt liv vært i et slik stygt og gammelt hus, ikke engang da jeg jobbet i hjemmesykepleien og var innom mange stakkarslige kasus. 
Han har bare stygge og gamle møbler som er nedslitte, vegger i grelle farger fra 70-tallet, bad og kjøkken fulle av rot og støv, alt i en stil fra 50 år tilbake. Han lager aldri skikkelig middag, kun typ Fjordland eller kjøper på gatekjøkken. Han bryr seg virkelig null om hvordan det ser ut rundt han, og kjøper seg heller aldri nye klær. 
når jeg leser hva jeg skriver, så blir jeg veldig betenkt igjen! Men han er så snill og god med meg, og har kvaliteter som er så dyrebare! Derfor er det ikke lett å la ham gå heller 💔❣️

Han høres nesten ut som en kompis av meg, og skulle det være han så er det en fyr med kvaliteter jeg ville holdt på. Bryr seg ikke om det materielle eller utseendet på ting, men en god person med flott personlighet.

Og smart nok til å etterhvert tilpasse seg når det gjelder husarbeid, vil jeg tro. La han få litt tid på seg, men ville nok antatt(og avklart) at du var den som måtte fornye ting i felles hjem, hvis man ikke vil ha 70 talls hjem....siden møblene er fullt brukbare, bare grundig utdaterte.

Men ingenting ved beskrivelsen handler om lav boevne. Det handler om å ikke evne å ta vare personlig hygiene, vask og rydde innimellom hjemme(mer enn støvete og rotere, mer grisete og ute av kontroll) eller lage mat/få i seg mat. 

Endret av *Mocca*
Rettet skrivefeil
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Har lagt dating på hylla pga lav boevne.

Har ikke besøk heller, omgangskretsen hadde fått sjokk om de så hvordan det ser ut her.

Tør ikke be om hjelp for jeg skammer meg slik så det blir vond sirkel som er vanskelig å komme ut av.

Anonymkode: a5246...b02

Kan anbefale denne siden for en oppskrift på rent og organisert hjem og liv http://www.flylady.net/d/getting-started/31-beginner-babysteps/

Litt ordrik side, men essensen er begynn enkelt med en rutine du kan vedlikeholde, og utvid rutinen over tid.

Anonymkode: 38dd9...037

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 18.07):

Jeg møter nesten bare menn med lav boevne. Helt håpløst. Jeg er snart 50 år og ser etter menn på samme alder. Rart det er så vanskelig å finne en med boevne etter passerte 40 år. Tenker da at løpet er kjørt. I likhet med innlegget over tenker også jeg at det å oppdra voksne menn er ikke helt øverst på prioriteringslisten. Da har jeg det bedre alene.

Anonymkode: 9df9d...738

Jeg begynte å date igjen da jeg bikka 50. Rakk bare å komme til nummer tre før det var full klaff, men alle hadde rene og ryddige leiligheter. Mat laget de også... Han jeg er sammen med har det alltid strøkent, og han lager skikkelig hjemmelaga mat :)  Alle tre har bodd alene i mange år, med andre ord har de ikke hatt mamma eller kone til å ordne opp for seg. 

Ganske deilig å finne en sånn mann etter et par laaaange forhold der jeg gjorde absolutt alt av husarbeid og matlaging... 

Da jeg var singel for mange år siden var jeg i noen leiligheter (ikke bare på date, men på fester) som ikke akkurat var så innbydende, da var de mannlige beboerne mye yngre enn 40-50, de hadde kanskje ikke helt lært seg å holde orden etter å ha flytta fra mamma... 

Anonymkode: 12465...7b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har møtt forskjellige slike ja, lukter det med en gang 😅 De fleste av dem har sure klær.. 

Jeg kjenner også en som har mye selvforakt, og ikke gjør slike gode ting for seg selv som en slags selvskading :( Ikke rydder, vasker hjem, vasker klær, lager seg sunn mat. Han synes ikke han fortjener et godt liv. Trist. 

Anonymkode: 4e5e0...43d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en fyr som hadde lav boevne. Han var ok med hygienen så lenge han hadde det bra, men når det ble for slitsomt på jobben, orket han ikke å vaske håret.

I tillegg bodde han grisete, det var ikke så forferdelig rotete, men det var ikke ordentlig rent noen steder. Og alt han eide ville jeg karakterisert som søppel. Ingenting hadde verdi eller var av god kvalitet. Puter og dyner var syntetiske, klærne var syntetiske eller slaskete, møblene var slitte og fæle. Og ingen steder hadde han prøvd å gjøre det vakkert.

Jeg har tidligere vært sammen med menn som har hatt det veldig vakkert da, så det er ikke bare kvinner som er opptatt av interiør.

Anonymkode: e0d9c...f0f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan anbefale denne siden for en oppskrift på rent og organisert hjem og liv http://www.flylady.net/d/getting-started/31-beginner-babysteps/

Litt ordrik side, men essensen er begynn enkelt med en rutine du kan vedlikeholde, og utvid rutinen over tid.

Anonymkode: 38dd9...037

Grusomt dårlig side.

Anonymkode: 8e75c...93d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 17.41):

Har du truffet/datet noen som har vist seg å ha lav boevne/veldig rotete hjem/eller annet lignende?

Fortell!!! 

Anonymkode: 04418...7d9

Ja, og det ble ikke oss, for å si det sånn.

Skrevet

Eksen til ei venninne hadde sjelden toalettpapir. Da jeg spurte han hva han gjorde etter å ha vært på do så sa han at han tok en dusj. :spy:

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 18.32):

ang jeg satt på gikk bilen tom for bensin og han visste ikke at han måtte følge med på dette (foreldrene var bortreist da

Alvorlig talt, nå kødder du   😲

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rot, til dels veldig skittent eller at folk spiser bare ferdigmat ... vel, å bruke begrepet «lav boevne» om slikt er fullstendig latterlig. Tunge narkomane, psykisk syke ... det er slike som har lav boevne. De er rett og slett ikke i stand til å ta vare på hverken hus eller seg selv. Det kan være uhygiene på et nivå hvor folk blir syke. Det kan være ekstremt festbråk/husbråk, ødeleggelse av eiendom, utagering mot naboer ... 

At kvinner ser etter menn som skjøtter seg selv og sine ting inkludert bolig på en høvelig ok måte - det skjønner jeg godt. Og jeg har aldri skjønt de mennene som ikke klarer å ta et lite ekstra tak når de skal ha ei dame på besøk. Men det har ingenting med «lav boevne» å gjøre. Det er et begrep forbeholdt de av oss som er aller, aller mest venskeligstilt.

Anonymkode: 8e89f...894

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 19.21):

Jeg synes dette er en ganske interessant tråd, kanskje fordi jeg dater en mann med et gammelt og skittent hus selv!😞 

Hver gang jeg er der så føler jeg meg nesten skitten selv, og det er en lettelse å komme meg hjem til mitt eget hus! 
Han spiser også bare ferdigmat.
Lurer på om slik boevne, som tydelig er nedsatt, er en absolutt dealbreaker for dere? Hvor skal man liksom sette grensen? 

Samme her.. Dater en mann som er ufør, bor på leid hybel og ikke bryr seg hvordan det ser ut hos han. Har vært hjemme hos han en gang, og da ble det gjort et stort poeng av at hadde skiftet på senga😬Men han er den mest fantastiske mannen jeg har møtt, raus, smart, empatisk, aldri hatt så bra sexliv før! 

jeg har ikke støv på hjernen, men skifter på senga ukentlig, og støvsuger stort sett hver dag🧐 Jeg har selv lederstilling, egen enebolig og hjemmeboende barn.

Ulikheter tiltrekker hverandre? Men hvor går grensa?

Anonymkode: c721c...716

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sannsynligvis høy boevne da siden jeg klarer å bo og sove godt hvor som helst, under åpen himmel, i en sliten soppinfisert campingvogn og på gulvet og råtne sofaer under de skitneste forhold i gamle hus med gjennomtrekk. Som jeg ofte gjør.

Anonymkode: c785f...8eb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...