AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Har du truffet/datet noen som har vist seg å ha lav boevne/veldig rotete hjem/eller annet lignende? Fortell!!! Anonymkode: 04418...7d9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Kort fortalt så ble det ikke oss. Gadd ikke oppdra en voksen mann. Anonymkode: 38dd9...037 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 Jeg møter nesten bare menn med lav boevne. Helt håpløst. Jeg er snart 50 år og ser etter menn på samme alder. Rart det er så vanskelig å finne en med boevne etter passerte 40 år. Tenker da at løpet er kjørt. I likhet med innlegget over tenker også jeg at det å oppdra voksne menn er ikke helt øverst på prioriteringslisten. Da har jeg det bedre alene. Anonymkode: 9df9d...738 18
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 Hva definerer lav boevne? Anonymkode: 44604...0c1 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 Han ene…. Det var så rotete at jeg fikk knapt plass til å sitte i sofaen. Badet stinka så mugg at jeg måtte brekke meg. Anonymkode: cc0c7...a31 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #7 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva definerer lav boevne? Anonymkode: 44604...0c1 For min del handler det om ikke å ta ansvar for noe som helst og ikke evne å ivareta hverken seg selv, andre eller et eget/leid bosted. De jeg har møtt som var over 40 år hadde mamma som kom og vasket leilighet/hybel ukentlig. Mamma tok også klesvasken. Mennene har ikke kunnet lage noe som helst mat. De handler enten alt av mat ute på café/kiosk o.l. eller de kan muligens oversteke en Grandiosa. De har ikke peiling på hva ting koster og er ikke vant til selv å handle inn noe som helst. En av mennene jeg møtte hadde faktisk egen leilighet, men det var mor og far som administrerte alt av økonomi. Han hadde bil, men far skiftet dekk og ordnet med service. En gang jeg satt på gikk bilen tom for bensin og han visste ikke at han måtte følge med på dette (foreldrene var bortreist da). En annen bodde sammen med moren og hadde enda ikke flyttet hjemmefra i en alder av 42. Det var ikke snakk om en generasjonsbolig, men felles husholdning og bopel med mor. De har ikke egne barn eller dersom de har bar er de selv det største barnet og det er lett å føle sympati med barnemoren som fikk barn med et barn som aldri vil evne å ta ansvar for noe som helst. Det blir en tilleggsbyrde å leve med all den tiden barnemoren må ta alt ansvaret for barna uten å få noe som helst støtte eller hjelp fra barnefaren. Og ja, det uler høyt i sirener og blinker kraftig i varsellampene når man forstår at mannen du dater er mindre selvstendig enn barna hans på 8 og 10 e.l. De ser ikke rot, men roter ekstremt mye. De søler når de spiser mat og de rydder aldri opp etter seg. Kjøleskapet er enten helt tomt, fullt av øl alene eller fylt til randen av muggen mat du ikke forstår hva har vært i tillegg til masse øl. Eventuelt har kjøleskapet gått ut på egne ben for lenge verdens tid siden. Sengetøy og håndklær lukter surt dersom det har vært gjort forsøk på klesvask en gang mor var bortreist. Han lukter ikke selv at sengetøy og håndklær lukter surt selv når det er rent. Kjøkkenkluten lukter surt, men skiftes likevel aldri. Mannen lukter ofte svette og er generelt dårlig med hygienen. Han maser likevel stadig om sex og tenker knapt på annet. Han har barnslige interesser som å kjøre radiostyrte biler og sparkesykler. Han gamer og ser serier eller filmer døgnet rundt. Han kverulerer om idiotiske ting i all verdens kommentarfelt og er misunnelig på alt og alle som legger inn en innsats og oppnår noe her i livet. Han jobber ikke, ihvertfall ikke fullt. Er det dugnad rømmer han eller sitter inne med gardinene for av redsel for å måtte ta i et tak. Hvis han tar i et tak blir den løvetannen han tok opp fra felles blomsterbed til at han har ryddet og fjerner busker, evt store trær. Han kan ikke ha/få en blomst fordi han ikke kan ivareta en plante. Han blir derfor heller sur enn glad om noen gir han en blomst i gave. Så til det verste av alt: Mannen som hadde inntørket spy ved siden av sengen sin fra en gang han hadde vært skikkelig på fylla flere måneder i forkant. Han var sur for at moren ikke hadde vasket det opp enda! Jeg vet ikke helt, men tror ikke jeg har satt listen for høyt i grunn 😉 Anonymkode: 9df9d...738 28 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #8 Skrevet 12. mai 2021 Ja, mange menn jeg har truffet dessverre. Vet ikke hva årsaken er? Kvinner er kanskje mer oppdratt til å ta ansvar? Synes det er bare trist, har ikke lyst å leve alene og uten sex liksom men i de fleste forhold så merker jeg det irriterer meg så sykt å ikke ha tid til å drive med egne ting lenger pga jeg bruker tid på å rydde og ordne opp etter en annen. Det blir som å ha barn uten å ha ønsket det nesten. Vurderer å slå opp med en mann akkurat nå pga dette Anonymkode: f9426...313 12
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #9 Skrevet 12. mai 2021 Ja, jeg har møtt et par 😄 En av dem var jeg på date med. Det kom etter det fram at han hadde en leilighet, men det var så mye problemer med klaging fra naboer ( festing/ annen uakseptabel oppførsel) og mye økonomisk rot i tillegg, så han turte ikke være det og bodde egentlig i en båt. Anonymkode: 5e07b...102 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #10 Skrevet 12. mai 2021 Ja, jeg er sammen med en mann som jeg føler har lav boevne, selv om han nå prøver å ordne opp i dette etter at jeg har bemerket det såpass sterkt! vi har vært sammen et halvt år, men jeg er stadig i tvil. Mest fordi jeg fortsatt er sjokkert over huset han bor i. Jeg er vant til normal standard, og har aldri i mitt liv vært i et slik stygt og gammelt hus, ikke engang da jeg jobbet i hjemmesykepleien og var innom mange stakkarslige kasus. Han har bare stygge og gamle møbler som er nedslitte, vegger i grelle farger fra 70-tallet, bad og kjøkken fulle av rot og støv, alt i en stil fra 50 år tilbake. Han lager aldri skikkelig middag, kun typ Fjordland eller kjøper på gatekjøkken. Han bryr seg virkelig null om hvordan det ser ut rundt han, og kjøper seg heller aldri nye klær. når jeg leser hva jeg skriver, så blir jeg veldig betenkt igjen! Men han er så snill og god med meg, og har kvaliteter som er så dyrebare! Derfor er det ikke lett å la ham gå heller 💔❣️ Anonymkode: 75178...103 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #11 Skrevet 12. mai 2021 Hva menes egentlig med lav boevne her? Kjæresten min har et veldig rotete hus, og delvis hage, men han er jo supersmart, har høy og vanskelig utdanning med god jobb. Han har det rent, vasker og tørker klær, lager ok mat, er interessert i mye, ser aldri på TV, drikker så og si aldri alkohol, røyker ikke. Men, huset er nesten fullt av masse greier, "prosjekter" som han kaller det. Kan f.eks. være en dab-radio han har hentet på gis bort på finn, eller en sykkel han fant på finn, som må fikses opp. Noen gamle stereoanlegg han har plukket opp på finn, og skal fikse. Lysrør som er blitt kastet utenfor en butikk, som han har funnet og har planer om å bruke. Det er mye, og litt komisk. Samtidig er han varm, omsorgsfull, Mensa-nivå intelligent, kjekk og morsom. Ja, ingen kan vel være perfekt. 😋 Anonymkode: 4c544...453 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #12 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva menes egentlig med lav boevne her? Kjæresten min har et veldig rotete hus, og delvis hage, men han er jo supersmart, har høy og vanskelig utdanning med god jobb. Han har det rent, vasker og tørker klær, lager ok mat, er interessert i mye, ser aldri på TV, drikker så og si aldri alkohol, røyker ikke. Men, huset er nesten fullt av masse greier, "prosjekter" som han kaller det. Kan f.eks. være en dab-radio han har hentet på gis bort på finn, eller en sykkel han fant på finn, som må fikses opp. Noen gamle stereoanlegg han har plukket opp på finn, og skal fikse. Lysrør som er blitt kastet utenfor en butikk, som han har funnet og har planer om å bruke. Det er mye, og litt komisk. Samtidig er han varm, omsorgsfull, Mensa-nivå intelligent, kjekk og morsom. Ja, ingen kan vel være perfekt. 😋 Anonymkode: 4c544...453 Orker ikke repetere meg selv så siterer heller/viser til eget innlegg nedenfor. Har du lest mer enn HI? Det du beskriver ville jeg ikke sett på som lav boevne i det hele tatt. Jeg hadde vær dødsimponert av en som kunne koke poteter ELLER koke ris. Lage et helt måltid hadde fått meg til alters asap!! AnonymBruker skrev (2 timer siden): For min del handler det om ikke å ta ansvar for noe som helst og ikke evne å ivareta hverken seg selv, andre eller et eget/leid bosted. De jeg har møtt som var over 40 år hadde mamma som kom og vasket leilighet/hybel ukentlig. Mamma tok også klesvasken. Mennene har ikke kunnet lage noe som helst mat. De handler enten alt av mat ute på café/kiosk o.l. eller de kan muligens oversteke en Grandiosa. De har ikke peiling på hva ting koster og er ikke vant til selv å handle inn noe som helst. En av mennene jeg møtte hadde faktisk egen leilighet, men det var mor og far som administrerte alt av økonomi. Han hadde bil, men far skiftet dekk og ordnet med service. En gang jeg satt på gikk bilen tom for bensin og han visste ikke at han måtte følge med på dette (foreldrene var bortreist da). En annen bodde sammen med moren og hadde enda ikke flyttet hjemmefra i en alder av 42. Det var ikke snakk om en generasjonsbolig, men felles husholdning og bopel med mor. De har ikke egne barn eller dersom de har bar er de selv det største barnet og det er lett å føle sympati med barnemoren som fikk barn med et barn som aldri vil evne å ta ansvar for noe som helst. Det blir en tilleggsbyrde å leve med all den tiden barnemoren må ta alt ansvaret for barna uten å få noe som helst støtte eller hjelp fra barnefaren. Og ja, det uler høyt i sirener og blinker kraftig i varsellampene når man forstår at mannen du dater er mindre selvstendig enn barna hans på 8 og 10 e.l. De ser ikke rot, men roter ekstremt mye. De søler når de spiser mat og de rydder aldri opp etter seg. Kjøleskapet er enten helt tomt, fullt av øl alene eller fylt til randen av muggen mat du ikke forstår hva har vært i tillegg til masse øl. Eventuelt har kjøleskapet gått ut på egne ben for lenge verdens tid siden. Sengetøy og håndklær lukter surt dersom det har vært gjort forsøk på klesvask en gang mor var bortreist. Han lukter ikke selv at sengetøy og håndklær lukter surt selv når det er rent. Kjøkkenkluten lukter surt, men skiftes likevel aldri. Mannen lukter ofte svette og er generelt dårlig med hygienen. Han maser likevel stadig om sex og tenker knapt på annet. Han har barnslige interesser som å kjøre radiostyrte biler og sparkesykler. Han gamer og ser serier eller filmer døgnet rundt. Han kverulerer om idiotiske ting i all verdens kommentarfelt og er misunnelig på alt og alle som legger inn en innsats og oppnår noe her i livet. Han jobber ikke, ihvertfall ikke fullt. Er det dugnad rømmer han eller sitter inne med gardinene for av redsel for å måtte ta i et tak. Hvis han tar i et tak blir den løvetannen han tok opp fra felles blomsterbed til at han har ryddet og fjerner busker, evt store trær. Han kan ikke ha/få en blomst fordi han ikke kan ivareta en plante. Han blir derfor heller sur enn glad om noen gir han en blomst i gave. Så til det verste av alt: Mannen som hadde inntørket spy ved siden av sengen sin fra en gang han hadde vært skikkelig på fylla flere måneder i forkant. Han var sur for at moren ikke hadde vasket det opp enda! Jeg vet ikke helt, men tror ikke jeg har satt listen for høyt i grunn 😉 Anonymkode: 9df9d...738 Anonymkode: 9df9d...738 10
Hannah80 Skrevet 12. mai 2021 #13 Skrevet 12. mai 2021 Hadde en kollega tidligere, som bodde i et kaos av et hjem. Ble helt sjokkert da jeg var hjemme hos henne første gang. Hun var så veldig nøye på utseendet sitt, at kontrasten ble enorm. Jeg følte meg rett og slett skitten etter å ha vært på besøk der. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #14 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva menes egentlig med lav boevne her? Kjæresten min har et veldig rotete hus, og delvis hage, men han er jo supersmart, har høy og vanskelig utdanning med god jobb. Han har det rent, vasker og tørker klær, lager ok mat, er interessert i mye, ser aldri på TV, drikker så og si aldri alkohol, røyker ikke. Men, huset er nesten fullt av masse greier, "prosjekter" som han kaller det. Kan f.eks. være en dab-radio han har hentet på gis bort på finn, eller en sykkel han fant på finn, som må fikses opp. Noen gamle stereoanlegg han har plukket opp på finn, og skal fikse. Lysrør som er blitt kastet utenfor en butikk, som han har funnet og har planer om å bruke. Det er mye, og litt komisk. Samtidig er han varm, omsorgsfull, Mensa-nivå intelligent, kjekk og morsom. Ja, ingen kan vel være perfekt. 😋 Anonymkode: 4c544...453 Tja. Hvis han ikke har det mer rotete enn at han greier å holde det rent så klassifiserer det vel ikke helt i følge meg i alle fall. Selv om jeg lurer litt på hvor rent det egentlig er hvis hele huset er nesten fullt av skrot? Jeg selv er ikke voldsomt ryddig av meg, men holder det greit nok til at det går lett å overflaterydde før f.eks besøk og går gjennom og kvitter meg med ting innimellom. Så med lav boevne mener jeg ikke «litt rot» eller at det er mye ting. Når jeg tenker på lav boevne så er det mer sånn at det virkelig er overgrodd og skittent. Ikke gjort noen innsats for å lage oppbevarings eller organiseringsløsninger. Ting som ikke har vært i bruk på mange mange år liggende fremmende. Rent skrot og boss og ting som er ødelagt, eller at ting og hus blir skadet av manglende renhold - klær som surner, vegger og overflater som får inngrodd skit i seg... jobb og intelligens har ikke så mye med saken å gjøre tenker jeg, selv om det selvsagt er enda mer irriterende med en som bor i en hule og i tillegg er arbeidsløs og lite smart 😂 kjæresten min har også en god jobb og inntekt, er smart og snill.. men den manglende viljen til å ta vare på omgivelsene sine og det ekstra arbeidet det fører til for meg går faktisk ut over livskvaliteten min. Selvfølgelig er ingen perfekt og det er viktig med noen som er snill, morsom etc men livet består av hverdager og livet sammen med en som ikke bidrar til å få hverdagen til å gå rundt blir ganske tungt etter hvert. Synes også det er en litt respektløs greie. Alle kan kanskje ikke bli superryddere som har det plettfritt hele tiden, men alle kan klare å holde hus og hjem sånn noen lunde med mindre man har alvorlige fysiske eller psykiske hindringer. Så vanskelig er det ikke å ikke la klesvasken råtne, og om man ikke gidder å prøve for sin egen del bør man prøve av respekt for de rundt seg. Anonymkode: f9426...313 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #15 Skrevet 12. mai 2021 Tja.. Min samboer hadde det ganske rotete når vi møttes, pluss at han hadde en stinkende drittleilighet.. Han hadde likevel alltid rent bad og var i stand til å rydde og støvsuge, moppe over gulvene før jeg kom. Men det skal sies at vi var mest hos meg... Når vi flyttet sammen i pent hus og hage er han superryddig, vasker klær, holder orden, pusser og stuller og steller med alt. Jeg har ikke oppdratt han på noen måte, han endret bare holdning når han fikk noe pent å ta vare på. Anonymkode: 379f0...904 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #16 Skrevet 13. mai 2021 Jeg hadde det ganske rotete og ikke altfor relnt da jeg møtte kjæresten. Hadde vært gjennom ting som krevde energi, holdt på med jobb OG studier, og huset blei ikke prioritert. Etterhvert tok jeg tak, og rydda, kasta og ordna det fint. Flytta til mer lettstelt leilighet med indre bod og alt på ett plan. Nå skryter kjæresten av hvor huslig jeg er. Anonymkode: 8b3ce...720 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #17 Skrevet 14. mai 2021 Har lagt dating på hylla pga lav boevne. Har ikke besøk heller, omgangskretsen hadde fått sjokk om de så hvordan det ser ut her. Tør ikke be om hjelp for jeg skammer meg slik så det blir vond sirkel som er vanskelig å komme ut av. Anonymkode: a5246...b02 10 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #18 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 18.32): For min del handler det om ikke å ta ansvar for noe som helst og ikke evne å ivareta hverken seg selv, andre eller et eget/leid bosted. De jeg har møtt som var over 40 år hadde mamma som kom og vasket leilighet/hybel ukentlig. Mamma tok også klesvasken. Mennene har ikke kunnet lage noe som helst mat. De handler enten alt av mat ute på café/kiosk o.l. eller de kan muligens oversteke en Grandiosa. De har ikke peiling på hva ting koster og er ikke vant til selv å handle inn noe som helst. En av mennene jeg møtte hadde faktisk egen leilighet, men det var mor og far som administrerte alt av økonomi. Han hadde bil, men far skiftet dekk og ordnet med service. En gang jeg satt på gikk bilen tom for bensin og han visste ikke at han måtte følge med på dette (foreldrene var bortreist da). En annen bodde sammen med moren og hadde enda ikke flyttet hjemmefra i en alder av 42. Det var ikke snakk om en generasjonsbolig, men felles husholdning og bopel med mor. De har ikke egne barn eller dersom de har bar er de selv det største barnet og det er lett å føle sympati med barnemoren som fikk barn med et barn som aldri vil evne å ta ansvar for noe som helst. Det blir en tilleggsbyrde å leve med all den tiden barnemoren må ta alt ansvaret for barna uten å få noe som helst støtte eller hjelp fra barnefaren. Og ja, det uler høyt i sirener og blinker kraftig i varsellampene når man forstår at mannen du dater er mindre selvstendig enn barna hans på 8 og 10 e.l. De ser ikke rot, men roter ekstremt mye. De søler når de spiser mat og de rydder aldri opp etter seg. Kjøleskapet er enten helt tomt, fullt av øl alene eller fylt til randen av muggen mat du ikke forstår hva har vært i tillegg til masse øl. Eventuelt har kjøleskapet gått ut på egne ben for lenge verdens tid siden. Sengetøy og håndklær lukter surt dersom det har vært gjort forsøk på klesvask en gang mor var bortreist. Han lukter ikke selv at sengetøy og håndklær lukter surt selv når det er rent. Kjøkkenkluten lukter surt, men skiftes likevel aldri. Mannen lukter ofte svette og er generelt dårlig med hygienen. Han maser likevel stadig om sex og tenker knapt på annet. Han har barnslige interesser som å kjøre radiostyrte biler og sparkesykler. Han gamer og ser serier eller filmer døgnet rundt. Han kverulerer om idiotiske ting i all verdens kommentarfelt og er misunnelig på alt og alle som legger inn en innsats og oppnår noe her i livet. Han jobber ikke, ihvertfall ikke fullt. Er det dugnad rømmer han eller sitter inne med gardinene for av redsel for å måtte ta i et tak. Hvis han tar i et tak blir den løvetannen han tok opp fra felles blomsterbed til at han har ryddet og fjerner busker, evt store trær. Han kan ikke ha/få en blomst fordi han ikke kan ivareta en plante. Han blir derfor heller sur enn glad om noen gir han en blomst i gave. Så til det verste av alt: Mannen som hadde inntørket spy ved siden av sengen sin fra en gang han hadde vært skikkelig på fylla flere måneder i forkant. Han var sur for at moren ikke hadde vasket det opp enda! Jeg vet ikke helt, men tror ikke jeg har satt listen for høyt i grunn 😉 Anonymkode: 9df9d...738 Tror du skal gå litt i deg selv. Jeg har aldri noensinne møtt slike menn. Anonymkode: 289f3...c8d 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #19 Skrevet 14. mai 2021 Jeg synes dette er en ganske interessant tråd, kanskje fordi jeg dater en mann med et gammelt og skittent hus selv!😞 Hver gang jeg er der så føler jeg meg nesten skitten selv, og det er en lettelse å komme meg hjem til mitt eget hus! Han spiser også bare ferdigmat. Lurer på om slik boevne, som tydelig er nedsatt, er en absolutt dealbreaker for dere? Hvor skal man liksom sette grensen? Anonymkode: 75178...103 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #20 Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes dette er en ganske interessant tråd, kanskje fordi jeg dater en mann med et gammelt og skittent hus selv!😞 Hver gang jeg er der så føler jeg meg nesten skitten selv, og det er en lettelse å komme meg hjem til mitt eget hus! Han spiser også bare ferdigmat. Lurer på om slik boevne, som tydelig er nedsatt, er en absolutt dealbreaker for dere? Hvor skal man liksom sette grensen? Anonymkode: 75178...103 Det er så dealbreaker! Jeg fatter ikke hvorfor dere engang tenker det er lurt å date disse mennene..... Anonymkode: 3154b...dab 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå