Gå til innhold

Videre oppfølging etter dps

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fabienne skrev (4 minutter siden):

Fastlege, eventuelt NAV, eventuelt kommunal rus/psykiatritjeneste er vel det som er vanlig. 

Hvordan barnevernet plutselig kom inn i bildet her skjønte jeg ikke helt. 

Ikke jeg heller

Anonymkode: 4625e...88b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har blitt vurdert at jeg trenger hjelp livet ut så dps sendte meg bare videre til kommunen og deres psykiatritjeneste. Dps er mer for de som har diagnoser og problemer som kan behandles. 

Anonymkode: 49668...0a6

Jeg trenger også hjelp livet og har alvorlige diagnoser,men har fått gå på dps i åresvis samtidig som jeg er tilknyttet kommunes psykiatritjeneste for de jobber jo ikke sånn som dps så dette er nok veldig individuelt 

Anonymkode: 5c056...c12

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke jeg heller

Nei, det virker som om noen har en helt egen agenda i tråden din. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen oppfølging her etter DPS. Han sa at vi var ferdige her, og at jeg måtte velge selv om jeg skulle kontakte kommunen, så kunne dem hjelpe meg videre for psykologen kunne ikke gjøre mer for meg. Jeg kontaktet aldri kommunen, så ingen oppfølging.

Anonymkode: 6c62c...5d1

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått noen oppfølging, men har heller ikke hatt behov for det. Hvis jeg skal ha noe mer med DPS å gjøre så må det gå via ny henvisning fra fastlegen. Nå har jeg vært i grei psykisk form (til meg å være) etter at jeg ble avsluttet, men jeg er velkommen tilbake til kommunens lavterskeltilbud hvis det skulle bli nødvendig. På listen min over andre ting jeg kan forsøke står også psykomotorisk fysioterapi.

Anonymkode: ddade...d8b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sendt til det private etter utredning, fordi jeg trenger lang behandling sa de. Men jeg tror egentlig det er fordi jeg er så jævla irriterende føyelig at jeg ødelegger alle mine sjanser til å få hjelp. Jeg tviler alltid på mine egne følelser angående livet når folk forteller meg at jeg virker stabil. Jeg bare sitter der som en smilende nikkedokke. Det er jo et av problemene jeg har. Å si meningene mine og hva jeg egentlig føler. Vet ikke om jeg klarer å søke meg inn på det private, jeg er en fattig, sliten jævel som ikke engang har klart å leie noe eget, og jeg er ikke så ung lenger. Uff. I dag er jeg negativ. Kasta bort sjansen min i typisk meg-stil.

Anonymkode: 3b75c...773

AnonymBruker
Skrevet

Etter endt behandling er en jo ferdig behandlet vil jeg tro. Men mange kan trenge støttesamtaler, som ikke er behandling, men som en å snakke med. Da kan psyk sykepleiere/ kommunen være et alternativ 

Anonymkode: 86c5c...e66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter endt behandling er en jo ferdig behandlet vil jeg tro. Men mange kan trenge støttesamtaler, som ikke er behandling, men som en å snakke med. Da kan psyk sykepleiere/ kommunen være et alternativ 

Anonymkode: 86c5c...e66

TS her. Psykolog slutter. Jeg er ikke ferdigbehandlet og blir det trolig ikke heller...

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

TS her. Psykolog slutter. Jeg er ikke ferdigbehandlet og blir det trolig ikke heller...

Du overføres vel til en ny behandler da? Det ble jeg.

Anonymkode: ddade...d8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...