KaBom Skrevet 23. mai 2021 #21 Del Skrevet 23. mai 2021 (endret) Gratulerer med ny jobb og lykke til med innspurt på masteroppgaven! 😄 Gleder meg til å følge med videre her og se hvordan det går med deg. Kjenner meg forresten veldig igjen i det du skriver om å innføre livsstilsendringer gradvis. Jeg begynte med å trene mer for noen uker siden uten å sette meg selv på diett, men ble gradvis litt strengere med kosten. Alle endringer er jo bra, så tenker at det ikke er noe vits i å ha dårlig samvittighet for at man ikke innfører alt over natta. Endret 23. mai 2021 av KaBom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluvia Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #22 Del Skrevet 23. mai 2021 Tusen takk @Luka_Sog @KaBom Gjelder å komme i mål med oppgaven så jeg faktisk får begynt i den jobben også. Bare en uke igjen nå! Og godt poeng, KaBom! Gleder meg faktisk litt til å komme i gang med fysisk aktivitet nå. All denne stillesittingen gjør at frisk luft og turer kaller, og jeg er egentlig ganske glad i å gå tur! I morgen er det forresten veiedag, er spent selv om jeg har hatt noen smugturer på vekten i løpet av uken og ser at det går riktig vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluvia Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #23 Del Skrevet 24. mai 2021 Yes, det gikk veien denne uken også! Kanskje forventet etter flere dager med dårlig matlyst, men den har vært tilbake siden fredag, og nå føler jeg meg generelt bedre. Har også veid klærene jeg hadde på hos legen da jeg beregnet vekten jeg har som startvekt, så nå får jeg oppdatert skikkelig. 12.5 - 155.1 - Start 17.5 - 153.2 24.5 - 151.5 Første delmål er bare 1,6 kg unna, og bør være nådd innen de neste 2 ukene. Det blir digg! Å faktisk passere 150kg føltes som et skikkelig nederlag, så det blir godt å komme ned på det litt "snillere" 140-tallet, som er tall jeg i større grad har sett før. Det har jo gått fort nå i starten, men jeg håper at det skal stabilisere seg litt mer nå fremover, og jeg skal bli flinkere til å spise mer og være mer aktiv. Spesielt det med aktiviteten løser seg nok også litt av seg selv med en gang masteroppgaven er levert, i tillegg til at jeg har en litt aktiv sommerjobb. Blir spennende å se hvilken effekt det vil ha. Føler meg i alle fall entusiastisk og gira for å fortsette nå, selv om jeg også kjenner på stor utålmodighet for fremdriften. Skulle gjerne vært i mål i morgen 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 24. mai 2021 #24 Del Skrevet 24. mai 2021 Heia heia! Bare det å skrive master tok nesten knekken på meg 😄 Lurt på sette seg delmål, det gjør at det virker mer oppnåelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluvia Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #25 Del Skrevet 24. mai 2021 Zooey skrev (Akkurat nå): Heia heia! Bare det å skrive master tok nesten knekken på meg 😄 Lurt på sette seg delmål, det gjør at det virker mer oppnåelig! Tusen takk! Og ja huff, glad jeg aldri skal skrive master igjen 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 24. mai 2021 #26 Del Skrevet 24. mai 2021 Kjempebra, @Fluvia! 💃 Du er rå og tøff som jobber med dette midt oppi masterskriving! Og enig med deg, det å se et nytt ti-tall på vekta er kjempestas. 😅 Husk å unn deg noe fint som du har ønsket deg når du når delmålet, da. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 25. mai 2021 #27 Del Skrevet 25. mai 2021 Så bra @Fluvia 👍 Du har vært flink, og grattis så mye med ny jobb 👏 Bra det løsner litt med spisingen. Det er viktig å få i seg nok kalorier også. Det jevner ut blodsukkeret ditt litt i løpet av dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 25. mai 2021 #28 Del Skrevet 25. mai 2021 Så fantastisk, @Fluvia!! 😄 Bra at du føler deg bedre nå. Håper at matlysten bedrer seg, min egen erfaring er i alle fall at god næring er viktig for å gå ned i vekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluvia Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #29 Del Skrevet 27. mai 2021 Tusen takk @Luka_S@Wit og @KaBom Blir nok en spennende tid fremover! Går heldigvis bedre med spisingen denne uken, prøver å spise til faste tider og er mye mer sulten denne uken, men fortsatt ikke så det går over hva jeg skal spise. Føler meg i tillegg litt mindre/merkbart smalere for tiden, men usikker på om det faktisk er pga. tapte centimeter eller om det bare er placebo-tynnhet basert på å føle at jeg spiser bedre 😄 Føles uansett bra! Skal dra frem målebåndet til uka når oppgaven er levert, spent på om det er noen merkbar forskjell! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 30. mai 2021 #30 Del Skrevet 30. mai 2021 Her vil jeg gjerne følge deg i prosessen. Synes du viser mange reflekterte tanker rundt det du nå står i. Og gratulerer med ny jobb! Ang mat og kalorier, så tror jeg at jeg tenker litt annerledes enn mange her; dersom jeg blir mett, så slutter jeg å spise, da jeg tolker det som et tegn på at den har fått nok. Men dersom jeg blir sulten igjen senere da, så kan jeg heller spise litt mer igjen da, men stort sett har det ikke vært behov for det. Min kropp har iallfall nok å ta av dersom matinntaket skulle bli litt mindre en dag. Sult/metthet er viktigere for meg enn å nå opp til dagsinntaket. Men vi er jo forskjellige, og du må gjøre det som er riktig for deg, og som du kan trives med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluvia Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #31 Del Skrevet 1. juni 2021 Dundre skrev (På 30.5.2021 den 23.01): Her vil jeg gjerne følge deg i prosessen. Synes du viser mange reflekterte tanker rundt det du nå står i. Og gratulerer med ny jobb! Ang mat og kalorier, så tror jeg at jeg tenker litt annerledes enn mange her; dersom jeg blir mett, så slutter jeg å spise, da jeg tolker det som et tegn på at den har fått nok. Men dersom jeg blir sulten igjen senere da, så kan jeg heller spise litt mer igjen da, men stort sett har det ikke vært behov for det. Min kropp har iallfall nok å ta av dersom matinntaket skulle bli litt mindre en dag. Sult/metthet er viktigere for meg enn å nå opp til dagsinntaket. Men vi er jo forskjellige, og du må gjøre det som er riktig for deg, og som du kan trives med. Så hyggelig! Tusen takk. Det føles veldig godt med jobb i boks Og jeg er enig i mye du sier, handler vel om å finne balanse og en måte å høre på kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluvia Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #32 Del Skrevet 1. juni 2021 Nå er jeg forresten FRI! Leverte masteren for en time siden, etter å ha sittet våken med den hele natten 😄 Så nå sitter jeg her og koser meg med en kanelbolle. Den var ikke planlagt, men en god venninne sendte Morgenlevering på døra, og da føles det for galt å ikke unne seg en bolle, selv om jeg sikkert sprenger kaloribudsjettet i dag. Verdt det! Jeg var forøvrig på vekta i går, og fikk god nedgang også denne uken. Hurra! Etter noen uker med utrolig mye stillesitting på grunn av masteren er jeg nå spent på om jeg vil merke noe forskjell på nedgangen av kunne bevege meg litt mer. Gleder meg til å få gått meg en tur senere i dag! 12.5 - 155.1 - Start 17.5 - 153.2 24.5 - 151.5 31.5 - 150.0 Forresten, jeg landet 100g unna første delmål. Irriterende! Men neste uke skal jeg knuse det delmålet 💪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 1. juni 2021 #33 Del Skrevet 1. juni 2021 Grattis, grattis, med master og god nedgang! Nyt kanelbollen med god samvittighet, og lykke til på tur i dag! 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 2. juni 2021 #34 Del Skrevet 2. juni 2021 Gratulerer med levert master og fine tall 👏 Du har en fornuftig vektnedgang, så vær fornøyd med dette 👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluvia Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #35 Del Skrevet 6. juni 2021 Tusen takk begge to! Det har vært så deilig å være ferdig. Denne uken har ikke gått etter planen, og jeg forventer oppgang på vekten i morgen. Kjenner at det plager meg en del, selv om det har vært en uke utenom det vanlige, for det har vært snakk om feiringer av levert master. Jeg har drukket alkohol to dager, og ikke bare et lite glass til maten, så da sprenges jo kaloribudsjettet med en gang. Samtidig har jeg ved de to anledningene vært henholdsvis på restaurant og grilling hos venner, og da har jeg ikke klart å telle skikkelig. På grillingen ble jeg dessuten sulten utover kvelden og endte med å spise en del chips. Det gnager litt i dag. Egentlig skal jo ikke dette være noen krise, for dette handler jo om varige løsninger, og jeg har ikke lyst på et liv der jeg ikke kan ta meg en fest, kose meg på grilling eller spise litt potetgull på fest. Sånn sett skal det jo være plass til dette, men det kommer til å være surt med tilbakegang på vekten i morgen. Jeg har riktignok ligget generelt lavt på inntaket, så jeg regner ikke med at jeg i virkeligheten har gått stort opp i vekt, men at vekten kanskje har stått stille og kombinert med vannvekt etter inntak av alkohol og salt mat vil gi et kjipt tall på vekten i morgen. I tillegg hadde jeg et håp om å få vært mer fysisk aktiv denne uken, men jeg klarte på tirsdag å sparke inn i en kommode som gjorde at jeg skadet en tå, og nå gjør det så vondt å gå/ha på joggesko! Det begynner heldigvis å bli bedre, men det har bare blitt én gåtur denne uken. Menmen, i morgen får jeg tåle tallet på vekten og heller la det motivere meg til god innsats den kommende uken, så får jeg heller nå det første vektmålet en uke senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 6. juni 2021 #36 Del Skrevet 6. juni 2021 Lykke til i morgen 🤞🏼 Som du sier så handler dette om varige løsninger, og da er det jo ikke krise med en fest eller to - vi må bare unngå at det blir ‘fest’ hver dag 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 6. juni 2021 #37 Del Skrevet 6. juni 2021 Dette går fint! Kunsten er å kunne kose seg når man koser seg, og så fortsette å følge gode vaner når hverdagen kommer. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du feiret masteren, hvor mange ganger i livet kan man gjøre det, liksom!? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluvia Skrevet 7. juni 2021 Forfatter #38 Del Skrevet 7. juni 2021 Tusen takk begge to, det er godt å høre det fra noen andre også. Jeg har nok lett for å være ganske hard mot meg selv. I dag ble det som forventet en tur opp, men hoppet var heldigvis ikke så stort. Så får jeg håpe på at neste uke blir tiden for å nå første delmål (149.9). 12.5 - 155.1 - Start 17.5 - 153.2 24.5 - 151.5 31.5 - 150.0 07.6 - 150.6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluvia Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #39 Del Skrevet 15. juni 2021 12.5 - 155.1 - Start 17.5 - 153.2 24.5 - 151.5 31.5 - 150.0 07.6 - 150.6 14.6 - 148.9 Første delmål er offisielt slått, og det føles kjempedeilig! Nå er neste delmål (10kg ned) bare 3.8 kg unna, og jeg gleder meg til å jobbe mot det. Selv om vekten går riktig vei, har den siste tiden vært utfordrende mtp vektnedgang. Det skjer så mye som enten innebærer restaurantbesøk, alkohol, usunn mat eller en kombinasjon av disse. Det er selvfølgelig veldig hyggelig at det endelig skjer noe etter at jeg har sittet hjemme og knapt sett noen det siste året, men det passer litt dårlig inn i planen min 😄 De siste to ukene har det blitt alkoholinntak og restaurant 2 ganger i uken, og jeg merker jo det på progresjonen. Men som vi har vært inne på her handler jo dette om livsstil og ikke bare en kort periode, og jeg er heldigvis flink med maten på alle andre tidspunkt, og hverdagen kommer tilbake igjen etterhvert den også. Jeg har jo egentlig ikke dårlig tid, det er bare jeg som er utålmodig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 15. juni 2021 #40 Del Skrevet 15. juni 2021 Syns du har vært kjempeflink @Fluvia 👏 Og til tross for at hverdagen er der, så går du jo fortsatt ned. Ikke stress så lenge du faktisk tar deg inn igjen resten av uka. Har selv også noen uker innimellom der ting skjer og alt blir ikke helt som planlagt. Allikevel går jeg hele tiden ned. Så noe riktig må jeg jo (og du) gjøre 😉 Og det er som vi vet livsstilen totalt som skal endres. Vi kan ikke gå på diett i flere år. Det er ihvertfall ikke riktig for meg. Jeg må gjøre dette på riktig måte for å få det til, og jeg tror helt klart at du også gjør ting riktig 👍 Du klarer fint 10 kg ned før sommeren. Jeg har mitt mål nå og gå ned 20 kg totalt. Litt igjen dit, men det nærmer seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå