Gå til innhold

Endre sykemeldingsgrad

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som vet om en må ha fysisk legetime for å endre sykemeldingsgrad? (I negativ retning altså..). Legen kjenner problemstillingen, er langtidssykemeldt og han sa jeg måtte ta kontakt om det ikke gikk. 

Føles litt teit å ta opp en akuttime for dette, når jeg er der så ofte uansett. Skal ringe over helga altså, men kanskje noen vet hvordan reglene er? Kan tas over telefon gjerne?

Betaler man det samme for en 3 minutters telefonsamtale som en fysisk akuttime? 🤷‍♀️ Ikke at økonomi har noe å si, jeg bare lurer.

Anonymkode: b0203...55e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har legen din e-konsultasjon? Altså at du sender melding og får svar innen noen dager? Isåfall kan du forklare problemstillingen der. Og ja, du betaler det samme, også for e-konsultasjon.

Anonymkode: 0faef...371

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nylig gradert sykemeldt. Jeg kunne ringe til legen og be om økt sykemeldingsgrad, trengte ikke time. Jeg betalte ikke, men det var svangerskapsrelatert så da er alt gratis. 

Anonymkode: 1cd71...ef9

AnonymBruker
Skrevet

Mener vi endret grad over telefonkonsultasjon når jeg gikk fra 40 % sykemeldt til 100%, men det var en normal time som da ble video pga korona. Tenker du bør gi beskjed til legen i dag via legekontoret, så har de fått beskjed og du kan få en ny time raskt. 

Anonymkode: 8465a...1ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...