AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Hei! Noen som vet om en må ha fysisk legetime for å endre sykemeldingsgrad? (I negativ retning altså..). Legen kjenner problemstillingen, er langtidssykemeldt og han sa jeg måtte ta kontakt om det ikke gikk. Føles litt teit å ta opp en akuttime for dette, når jeg er der så ofte uansett. Skal ringe over helga altså, men kanskje noen vet hvordan reglene er? Kan tas over telefon gjerne? Betaler man det samme for en 3 minutters telefonsamtale som en fysisk akuttime? 🤷♀️ Ikke at økonomi har noe å si, jeg bare lurer. Anonymkode: b0203...55e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Har legen din e-konsultasjon? Altså at du sender melding og får svar innen noen dager? Isåfall kan du forklare problemstillingen der. Og ja, du betaler det samme, også for e-konsultasjon. Anonymkode: 0faef...371
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 Jeg var nylig gradert sykemeldt. Jeg kunne ringe til legen og be om økt sykemeldingsgrad, trengte ikke time. Jeg betalte ikke, men det var svangerskapsrelatert så da er alt gratis. Anonymkode: 1cd71...ef9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Mener vi endret grad over telefonkonsultasjon når jeg gikk fra 40 % sykemeldt til 100%, men det var en normal time som da ble video pga korona. Tenker du bør gi beskjed til legen i dag via legekontoret, så har de fått beskjed og du kan få en ny time raskt. Anonymkode: 8465a...1ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå