Gå til innhold

Snuppelur1 ønsker barn


Snuppelur1

Anbefalte innlegg

Så var tiden inne for at jeg skulle starte prøverdagbok. Tror mannen er lei av å høre gnålet mitt om mulige symptomer, bekymringer og drømmer flere ganger daglig og tenkte dette var et fint sted å få utløp for tanker og følelser.

 

Jeg er 24 år gammel, mannen er 26 og vi har nå vært på et stabilt sted i livet med faste, sikre jobber, stabilt sted å bo og stabil økonomi i ett års tid. Vi trives svært godt i hverandres selskap, men kjenner på at vi er klare for hva mer livet har å by på.  Veien frem til nå har vært litt kronglete; etter p-pilleslutt i mai 2020 skulle det gå 9 måneder før jeg fikk første mens i slutten av februar 2020. Vi var fulle av håp og optimisme, og i naivitetens navn la vi inn drøssevis med aksjer rundt det vi trodde var eggløsningstidspunkt. Dette viste seg imidlertid å være skivebom, da syklusen min var på hele 45 dager. Siden mens nr 2 var ferdig rundt 15.april har jeg brukt eggløsningstester for å tracke syklus. Nå i helgen viste testene det jeg tolket som positivt for eggløsning samtidig som jeg kjente på typiske eggløsningssymptomer som kvalme, murringer i mage og korsrygg, samt stort kviseutbrudd og humørsvingninger. Nå er jeg på 3DPO, og tålmodigheten er omtrent ikke-eksisterende. 

Legger ved bilde av eggløsningstestene jeg har registrert i PreMom, slik at kanskje noen av dere med mer erfaring vil være med å tolke?

183567141_212490907111168_2534091641763126980_n.thumb.jpg.ad7d39aec3d12fbe6606bbbf1890bd74.jpg

 

Jeg gleder meg til veien videre, og ser frem til et sted å lufte tanker. Følg meg gjerne på veien💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg følger deg gjerne på veien 😊 

Kan ikke forestille meg hvor utålmodig jeg hadde vært om mensen hadde latt vente på seg i ni måneder, det er en prøvelse bare det. Må være godt at du endelig begynner å få greie sykluser igjen! Lurt å begynne med EL-tester for å få kartlegging 😊 Med tanke på PreMom vet jeg at de egentlig ikke regner EL-testene som positive med mindre de blir ratet som over 1. Men første gangen jeg brukte PreMom ble peaken min på 0,87 og mensen kom da den skulle ca. to uker etterpå. Så det er nok sannsynlig at du hadde EL den 9.5. Spennende tid du har foran deg nå, håper du spiren sitter! 🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...