Gå til innhold

P- pille med god blødningskontroll

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, hvilken p-pille har du opplevd har best blødnings kontroll?

Har prøvd å spørre legen min om det, men han hang seg bare opp i andre detaljer og svarte aldri på spørsmålet mitt 🙄

Må være mulig å kunne utsette mensen flere ganger i året og.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utsatt i to år eller noe sånt med oralcon. Brukte mercilon før, men da fikk jeg ofte mellomblødning. 

Anonymkode: 76fa0...2c6

• Liker 1
Skrevet

Som regel vil p piller med litt høyere østrogeninnhold gi bedre blødningskontroll, men en stor ulempe med disse er at de også gir høyere blodproppfare. 

Derfor bør man først forsøke de med lavest østrogen innhold (microgynon/oralcon/loette/almina) i 4-6 mnd før man evt tar en beslutning om å prøve noen med litt høyere østrogeninnhold(yasminelle/mercilon/yasmin og de fleste andre) 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke p-pille kanskje, men jeg mistwr mensen helt ved cerazette. Så da kan jeg holde på så lenge jeg vil egentlig. 

Men bruker den først og fremst fordi det er lavere risiko for blodpropp på den. Men helt ok bivirkning å slippe blødninger. 😅 

Anonymkode: c6700...183

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker zyrona uten pauser og har aldri noen blødninger lenger. 

Den er nokså sterk når det kommer til hormoner, men jeg har pcos så bruker den som behandling mot det også. Altså for å holde cystene på eggstokken under kontroll.  Samtidig gir de meg  med normalt hormonnivå, og da har jeg ikke uren hud og det begrenser også uønsket hårvekst. 

Har prøvd svakere piller som loette, det var helt feil for meg. Blødde konstant og fikk plutselig massive kviseutbrudd (har ikke hatt utbrudd på årevis) 

Anonymkode: e7040...e76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...